Hjelp til kjøp av nye fronthøyttalere - igjen i 2008 (fra post #17) - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 27 av 27
    Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    1,841
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av St3ffaN
    Da har jeg hørt på B&W DM683, CM7, Dali Concept 8, Ikon 6 og 8. Synes både CM7, Ikon 6 og Ikon 8 var litt mer "skrikende" i diskanten, så heller mot DM683. Er det slik folk oppfatter disse høyttalera (skrikende)? Eller er det bare jeg som har bestemt meg for at 683 "skal være best"?
    Blanding av begge kanskje ?? :-p

Er helt enig med deg i at Ikon-serien blir veldig lys i toppen på NAD(regner med at du hørte det på NAD??).
    Litt overrasket over at CM7'ene var det... Hvordan var rommet du hørte på dette i ?
    Men til NAD, er DM683 en kjempematch! :-)

Active St3ffaN sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    378
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gratulerer
    683 er igjen en ganske basstung høyttaler, så da er det kanskje det du foretrekker likevel)
    (683 har forøvrig svært mange gode egenskaper!)
    Du har kanskje rett i det, men liker at resten av lyden høres bra ut også! Blir i alle fall ikke CV, hehe.

Sitat Opprinnelig postet av amunds
    Er helt enig med deg i at Ikon-serien blir veldig lys i toppen på NAD(regner med at du hørte det på NAD??).
    Litt overrasket over at CM7'ene var det... Hvordan var rommet du hørte på dette i ?
    Det var nok NAD ja, og rommet var visst ganske dårlig aukistisk. Men NAd er jo det jeg skal bruke også. Beste hadde kanskje vært å låne med meg alle sammen hjem (ikon6, cm7, 683), hvis de vil låne ut så mange høyttalere samtidig. Ikon 7 hadde de ikke inne, men den er uansett hakket over budsjettet.

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Concept 8 er ingen dårlig høyttaler, men gir kanksjer ikke det største hoppet lydmessig. Mange her undervurderer 684, spiller utrolig bra og i mine ører bedre enn 683. Syns 683 blir for hypa opp, mye pga FST mellomtona (da inbiller folk flest seg at det er 800 serien ala). Greit nok, den låter bra, men gud bedre så kjedelig i lengden. 684 derimot, mye mer liv og røre. Min mening dette da.

NAD 272 passer perfekt . Spar resterende penger til en god sub, om du syns det mangler dypbass.

Andre kandidater. Infinity Beta 50, spilte langt bedre enn BW 604, og er i mine ører en mer "komplett" høyttaler enn 683 med tanke på hva folk flest lytter til.

Men dette er mine ord .

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    378
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da får jeg sett om jeg får lånt med meg Beta 50 og 684 også (og Klipsch RF-82). Må jo undersøke litt når man først kjøper nye høyttalere, for det er vel høyttalere jeg kommer til å ha i mange år framover.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    1,841
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av skorob
    Concept 8 er ingen dårlig høyttaler, men gir kanksjer ikke det største hoppet lydmessig. Mange her undervurderer 684, spiller utrolig bra og i mine ører bedre enn 683. Syns 683 blir for hypa opp, mye pga FST mellomtona (da inbiller folk flest seg at det er 800 serien ala). Greit nok, den låter bra, men gud bedre så kjedelig i lengden. 684 derimot, mye mer liv og røre. Min mening dette da.
    Dette som er artig med lyd! :-D
    At man liker forskjellige ting..

Selvfølgelig er jeg helt uenig med deg, da jeg syns 684 er akkurat slik du beskriver 683 - Gud(alltid Gud med stor G:-p) bedre så kjedelig i lengden! :-)

Syns du dette på film og ?

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    378
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har prøvd 683 og Ikon 6 litt hjemme nå, og liker helt klart 683 best. Klipsch RF-82 og Infinity Beta 50 blir litt for store synes jeg så dem prøver jeg ikke i det hele tatt, og B&W 684 hadde ikke hifiklubben inne så de får jeg ikke hørt på.

Men er litt usikker på om 683 med senter og bakhøyttalere er verdt de 14.000 (ca) som det blir imellom etter jeg har solgt dynavoice-høyttalera. 683 virker litt roligere og er mer behagelig å høre på enn M-85, og har heller ikke like mye bass. Lydbildet virker på en måte litt stressende og mer rotete på M-85. Men største forskjellen blir når man akkurat bytter om, for man venner seg jo på en måte til lyden. Så jeg er usikker på om byttet er verdt det?

Hørte på CM7 igjen på HFK, men foretrekker faktisk Ikon 6 over den. Synes det var litt udetaljert og slitsom lyd.

At volumet blir lavere når jeg bytter om til 683 fra M-85, har det noe med at høyttaleren er tyngre å drive?

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    1,841
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg håper virkelig du hørte på Dm683 i film også ?

det er der jeg mener de virkelig viser hva de er lagd av! :-)

(og du trenger ikke bry deg om 684 - 683 er mye bedre ;-))

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •