Er det meg?? (B&W 703 ikke som forventet)

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 18 av 18
    Newcomer Prowler sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    81
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Er det meg?? (B&W 703 ikke som forventet)

Hei,

var på HiFi-klubben i dag for å gå til innkjøp av B&W 703 og forsterker. Gledet meg vilt etter all skryt den har fått. (lest en del tråder nå :-). Jeg startet sesjonen på en SDAI2175, men lyden var liksom ikke helt som forventet, den låt som om det var et teppe rundt hele høyttaleren og bassen var litt for tam synes jeg.

Mye av grunnen kan være at det stod et sett med Dali Ikon6 og spilte litt bortenfor på en Denon PMA-2000AE, alt jeg ønsker i en høyttaler stod å spilte til under halve prisen.

Dette måtte sjekkes nærmere så jeg flytten IKON bort til Tact'n for å høre de der. Resultatet var enda bedre! det skal sies at den hadde en diskant som var 2 knepp for pågående ved godt pådrag, så jeg begynte derfor å tenke på en annen forsterker som kunne tone dette ned litt da TACT ikke har denne muligheten i forforsterkeren.

Selger anbefalte sterkt TACT'n da denne fint kunne tåle en oppgradering når jeg kunne bruke mer på en HT enn nå. Han mente videre at DENON kan være enda spissere ved godt pådrag. (hørte ikke denne så høyt)

Så til mitt dillemma, har jeg hørt feil, fått høre et mandagsprodukt? (703). eller er det mine ører som rett og slett liker IKON bedre?

Hvis jeg (etter å ha lest flere tråder..) testet IKON på Thule IA150B evt IA255B, så burde diskanten tone seg ned litt. evt vil Thule være en bedre match til 703'n?

Ble bare så overrasket over 703'n at jeg måtte skrive noen ord :-)

Har dere noen tips så takker jeg for det, skal inn til klubben i morgen og teste litt mer. Må sørge for at nissen rekker leveransen før den store kvelden...

/t

Active Cellv14 sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    488
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som man sier, alle mennesker er forskjellige og unike. Dette gjelder kanskje ditt øre også?. Smak å behag sier jeg, liker du ikon? så tar du ikon 8-)
    Men husk at forskjellige komboer kan gi stor forskjell, så du får bare prøve deg frem imorgen. Og skal jeg si den gode tingen når man kjøper nye ting når man åpner pakken? Det lukter ferskt!

Newcomer Donald sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    251
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Prowler
    Hei,

var på HiFi-klubben i dag for å gå til innkjøp av B&W 703 og forsterker. Gledet meg vilt etter all skryt den har fått. (lest en del tråder nå :-). Jeg startet sesjonen på en SDAI2175, men lyden var liksom ikke helt som forventet, den låt som om det var et teppe rundt hele høyttaleren og bassen var litt for tam synes jeg.

Mye av grunnen kan være at det stod et sett med Dali Ikon6 og spilte litt bortenfor på en Denon PMA-2000AE, alt jeg ønsker i en høyttaler stod å spilte til under halve prisen.

Dette måtte sjekkes nærmere så jeg flytten IKON bort til Tact'n for å høre de der. Resultatet var enda bedre! det skal sies at den hadde en diskant som var 2 knepp for pågående ved godt pådrag, så jeg begynte derfor å tenke på en annen forsterker som kunne tone dette ned litt da TACT ikke har denne muligheten i forforsterkeren.

Selger anbefalte sterkt TACT'n da denne fint kunne tåle en oppgradering når jeg kunne bruke mer på en HT enn nå. Han mente videre at DENON kan være enda spissere ved godt pådrag. (hørte ikke denne så høyt)

Så til mitt dillemma, har jeg hørt feil, fått høre et mandagsprodukt? (703). eller er det mine ører som rett og slett liker IKON bedre?

Hvis jeg (etter å ha lest flere tråder..) testet IKON på Thule IA150B evt IA255B, så burde diskanten tone seg ned litt. evt vil Thule være en bedre match til 703'n?

Ble bare så overrasket over 703'n at jeg måtte skrive noen ord :-)

Har dere noen tips så takker jeg for det, skal inn til klubben i morgen og teste litt mer. Må sørge for at nissen rekker leveransen før den store kvelden...

/t
    Jeg har hatt en Thule IA150B på mine 703 tidligere og synes det var en veldig god match.. Noe også andre har fortalt. Så jeg vil anbefale deg å prøve den kombo'n.

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    81
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så sant, så sant! Er veldig glad i å åpne pakker av denne sorten :-)

Uansett så får jeg prøve noen andre komboer i morgen.. vel, i dag.

/t

Medlem siden
    May 2005
    Poster
    251
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg var veldig fornøyd med Thule'n jeg,men så kom jeg over Hegel-settet så jeg bare slo til på med en gang. Men Hegel'n har nok "litt" mere krefter å rutte med.....

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    81
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Donald
    Jeg var veldig fornøyd med Thule'n jeg,men så kom jeg over Hegel-settet så jeg bare slo til på med en gang. Men Hegel'n har nok "litt" mere krefter å rutte med.....

..mener du Thule har litt mer krefter å rutte med?

/t

Medlem siden
    May 2005
    Poster
    251
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei... Hegel'n min har en del mer å rutte med..

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    81
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei... Hegel'n min har en del mer å rutte med..
    ok, litt trøtt :-)

skal stikke innom å høre på de før jeg drar til klubben igjen. Takk for tipset.

/t

Medlem siden
    May 2005
    Poster
    251
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Allright...

Intermediate wotg sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,761
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er vel en prioriteringssak, men hadde jeg vert deg hadde jeg lagt mest penger i høyttalerene. Det er høyttalerene som i hovedsak avgjør hvordan lyd du får. Hvis du likte Dali icon så er jeg veldi sikker på at du vil like JMlab også, de har noe av den samme fun factoren. B&W synes jeg låter litt klinisk og kjedelig.
    Ta en telefon til hifihuset du, de har kan sikkert gi deg en god pris på Electra 926 eller 936, disse spiller ringer rund 703!

Medlem siden
    May 2005
    Poster
    251
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av wotg
    Det er vel en prioriteringssak, men hadde jeg vert deg hadde jeg lagt mest penger i høyttalerene. Det er høyttalerene som i hovedsak avgjør hvordan lyd du får. Hvis du likte Dali icon så er jeg veldi sikker på at du vil like JMlab også, de har noe av den samme fun factoren. B&W synes jeg låter litt klinisk og kjedelig.
    Ta en telefon til hifihuset du, de har kan sikkert gi deg en god pris på Electra 926 eller 936, disse spiller ringer rund 703!
    Nåja,en litt drøy påstand vil jeg tro..Men 926 er en god høyttaler,og det ligger et par tilsalgs på Hifisentralen nå.
    http://www.hifisentralen.no/cgi/yabb...num=1135113050

Medlem siden
    May 2005
    Poster
    251
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En annen ting: det hat kommet en ny Electra serie,926,936 og 946 er utgåtte modeller. Den nye Electra tror jeg er nokså dyr da den har Beryllium-diskant. Så det må vel være den nye Profile-serien du må se på da hvis det skal være noenlunde i sammeprisleie som 926.

http://www.focal.tm.fr/accueil.html

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    81
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av wotg
    Takker for tipset!

Var innom hifi huset og falt pladask for JmLab Electra 926. De ble prøvekjørt på en liten Yamaha og cd spiller til 1300,-!
    Seansen overbeviste meg til å ta med en Yamaha 2600 som makker og det låt meget bra fra første strofe hjemme :-)

Takk til dere andre også. Det hjalp meg ut av "fella" med IKON som jeg tror ikke hadde gitt meg det jeg ønsket over tid. Jm'n passet mine ører perfekt!

Julefreden har senket seg, mens radioen står på for å myke opp mine to nye
    venner..

/t

Medlem siden
    May 2005
    Poster
    251
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer! Er det ikke gøy når alt stemmer? :-) 926 er gode høyttalere,har vurdert disse selv. Hvor mye gav du for de?

Intermediate Audiomur sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    2,205
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer med nye høyttalere!God Jul og Godt nytt lydår!

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    81
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer! Er det ikke gøy når alt stemmer? :-) 926 er gode høyttalere,har vurdert disse selv. Hvor mye gav du for de?
    Hei,

Fikke en utrolig (synes jeg) pris på pakken. 27' for Yamaha og 926. så jeg vet ikke hva jeg fikk mest rabatt på.. veil på Yamaha er vel ca 12'..

Var vel i julemodus på HiFi Huset :-)

God jul og godt nyttår!

/t

Medlem siden
    May 2005
    Poster
    251
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja bra deal det! Alt nytt selvfølgelig? Fikk du med kabler også da eller? Kabler er VIKTIG i min verden! hahahaha ! ! !

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    81
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei,

Fikk et fornuftig svar, og det var vanlige gjennomsiktige med nok kvadrat. så kunne jeg komme tilbake og fortelle om lydsignaturen når de var innspilt og velge kabler etter mine preferanser da.

Så kabelvalget gjenstår fortsatt..

og ja, alt i pappesker

/t

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •