Anbefaling av høytalere

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 13 av 13
    Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Anbefaling av høytalere

Hello

Hva slags høytalere anbefales til Harman Kardon HD970/HK970. Bør ikke koste med enn 10.000,-

Mvh
    Sander Bergh

Intermediate pnerbye sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    4,213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den kan vel drive ganske store høyttalere, men den er jo ikke fryktelig sterk.

Dynamic Power (IHF, 1 kHz Tone Burst)
    8 Ohms: 115 Watts
    4 Ohms: 200 Watts
    2 Ohms: 295 Watts
    1 Ohms: 380 Watts
    Du bør i grunn ta med deg forsterkeren på en lytterunde.

Sjekk ut disse:
    JMLab Cobalt 816 S på hifihuset.no.
    System Audio SA1550 på hificenter.no. (så en brukt SA1750 på forumet nettopp)
    Dali Ikon 6 på hifiklubben.no.

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva slags høytalere anbefales til Harman Kardon HD970/HK970. Bør ikke koste med enn 10.000,-
    Trenger vel egentlig noe mer informasjon her. Hva er viktigs; musikk/film. Hva slags musikk lytter du til? Hvor stort er rommet?

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Anfield
    Trenger vel egentlig noe mer informasjon her. Hva er viktigs; musikk/film. Hva slags musikk lytter du til? Hvor stort er rommet?
    Musikk er viktigst. Rommet er ca 16-17kvm. Hører mye på musikk som f.eks. Midnight Choir, U2, Vamp, Mike Oldfield, diverse pop, klassisk, folk, country etc.. Er veldig glad i typisk akustisk musikk med gitar, piano, trommer, kontrabass etc...

Mvh
    Sander

Intermediate eyvind sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Sted
    Kongens by
    Poster
    1,271
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du er glad i akustisk musikk er SA veien å gå. De spiller med en veldig engasjerende mellomtone. De mangler den dypeste bassen, så en sub er ikke å forakte.
    Marrantz AV7005|Linn C5100|Oppo93|Dynaudio Contour 1.4s|Dynaudio Focus Center|MA Silver RXFX|SVS PC12|Optoma HD33|Projecta 86"

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eyvind
    Hvis du er glad i akustisk musikk er SA veien å gå. De spiller med en veldig engasjerende mellomtone. De mangler den dypeste bassen, så en sub er ikke å forakte.
    Vel, hadde håpet å slippe å investere i en sub. Men jeg får vel kanskje dra på en lytterunde.

Sander

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Selv om det er mange her i forumet som er uenig så synes jeg personlig at en får mye bra lyd for pengene ved å velge PSB T65!! Selv har jeg T6, synes det låter meget bra, savner ikke dypbass, men muligens litt bedre diskant, noe som T65 har!!
    Kjeller :Talk Electronics Tornado 3; Golden Tube Audio SEP-1; REL Stampede; Magnepan MG12; Audio-Gd nfb-2.32DAC; Squeezebox v3/Vortexbox; Vinylsnurrer: Luxman PD272/DL110pu/MyGroov;
    Stue : Audio Pro Addon T8/SB Duet;
    Kjøkken : SB Boom.

Følg oss på Facebook... HIFI Norge

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    T65 er jo en kjempe høyttaler. Men den krever mer futt enn hva HK'en greier å sparke ifra tror jeg. Mitt tips er Infinity Beta 50, låter temmelig bra på HK, og koster jo "bare" 7000kr. http://www.avhifi.no/main.php3?PI=11&PNO=8920 .

I mine ører låter iallefall PSB T65 og Infinity Beta 50 bedre enn f.eks BW 604s3 (som mange faller for, liker jo 604 veldig godt selv).

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av skorob
    I mine ører låter iallefall PSB T65 og Infinity Beta 50 bedre enn f.eks BW 604s3 (som mange faller for, liker jo 604 veldig godt selv).
    Har i dag vært innom HiFi-centeret og fikk høre anlegget mitt med Audiovector Mi3, og syntes det var ganske flott. Disse var satt ned 4000,- kroner. Har tidligere hørt på Dali Ikon6 og B&W DM603 S3. Egentlig blir dette bare vanskeligere for hvert nye produkt jeg hører på. Syntes alt høres bra ut :-)

Mvh
    Sander

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Alle du nevner er veldig gode høyttalere .

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av sabergh
    Har i dag vært innom HiFi-centeret og fikk høre anlegget mitt med Audiovector Mi3, og syntes det var ganske flott.
    Hadde disse i tankene når jeg spurte deg om hva slags "smak" du hadde. Mi3 kan nok være en god kombinasjon med H/K som etter min mening er noe mørk i lyden. Mi3 er forholdsvis nøytralem med en glassklar diskant.

Til den prisen du får nå (kr 9990,-) er Audiovector Mi3 et kanonkjøp. Glitrende på musikk, dynamiske så det holder til film og i tillegg lekre å se på...;-)

Ellers så er jeg enig med eyvind at System Audio også er et godt valg. De er litt slanke i bunnen, der er Audiovector endel bedre. Men mellomtonen (SA1750) er bedre.

Newcomer ynroenn sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    68
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

PSB stratus mini, i pianolakk selvfølgelig.......... Spiller stramt og detaljert med god dybde og oppløsning. Dyp og tight bass. Noe varmere lydkarakteristikk enn B&W.

Expert
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    5,562
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    16kvadrat ville JEG valgt stativhøyttalere. klasseforskjellen mellom en god stativhøyttaler til 10k kontra f.eks psb image t65 (som er altfor diger for rommet ditt forøvrig) er ganske enorm. litt mindre bass da, menmen....

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •