B&W DM 604

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7

Tråd: B&W DM 604

Newcomer Patrick sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    59
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

B&W DM 604

Hei skal muligens kjøpe meg disse høytalerne, da lurte jeg på om noen med erfaringer som har eller har hatt disse høytalerne? Har hatt clsc 215, så håper de ikke er helt slapp da Av elektronikk har jeg Nad372/272 forstekerkere og Nad 542 cd-spiller. Tara labs omni3 høytalerkabler, og prism 500.

Intermediate geiri sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    2,108
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    i forhold til cervinene du er vant til så tror jeg nok du blir skuffet. Er du vant til boomete fjortisbass så vil overgangen til konstant og presis B&W bass skuffe tror jeg.

Intermediate TomH sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    1,153
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå kan det jo hende han ikke likte denne boomete fjortis bassen(som du så fint kalte den ) , og at 604s3 dermed er et steg i riktig rettning.

Tror faktisk du kan bli ganske fornøyd med de jeg, du har bra med forsterkere til å drive de,og de trøkker ganske bra. Selv om de kanskje ikke spiller like høyt som clsc 215, så er det nå myyye finere lyd i de, syns jeg da.

Og så tar de en halv kvadrameter mindre gulvplass. :lol:

Intermediate Frodo_ sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    955
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De trykker ganske bra disse, så lenge du får plassert de riktig... Det er vertfall det største problemet hos meg. Men at 215 har mer bass, det er klart, men helt en annen. Ta deg en tur på klubben du og hør

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    542
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har hatt CW VS-15 i ca 10år og jeg har ikke angret på at jeg kjøpte dem.
    Byttet dem ut i B&W 603s3 og det angrer jeg ikke heller på.

Hvis du prioriterer Høy+fun+party lyd, gå for CW.
    Hvis du prioriter ren behagelig lyd men med mindre "trøkk", gå for B&W.

Vær obs på at 600 serien til B&W kan være noe skarp i diskanten, så det anbefales at du bruker en forsterker som er litt dempet i toppen.

Du bør selvfølgelig høre på høyttalerene slik at du kan danne deg ditt eget bilde. Folk har jo forskjellig smak. ;-)

Lykke til !

Newcomer Patrick sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    59
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Strike Ace
    Jeg har hatt CW VS-15 i ca 10år og jeg har ikke angret på at jeg kjøpte dem.
    Byttet dem ut i B&W 603s3 og det angrer jeg ikke heller på.

Hvis du prioriterer Høy+fun+party lyd, gå for CW.
    Hvis du prioriter ren behagelig lyd men med mindre "trøkk", gå for B&W.

Vær obs på at 600 serien til B&W kan være noe skarp i diskanten, så det anbefales at du bruker en forsterker som er litt dempet i toppen.

Du bør selvfølgelig høre på høyttalerene slik at du kan danne deg ditt eget bilde. Folk har jo forskjellig smak. ;-)

Lykke til !
    Hehe tror ikke du trenger fortelle meg om cerwin vega, har vel hatt skal vi se 5 par av forskjellige serier hittil, og ja er klar over at det ikke er like mye trøkk i dem, som Cerwin Vega, men er rett å slett lei Vega lyd.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    542
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Patrick
    Hehe tror ikke du trenger fortelle meg om cerwin vega, har vel hatt skal vi se 5 par av forskjellige serier hittil, og ja er klar over at det ikke er like mye trøkk i dem, som Cerwin Vega, men er rett å slett lei Vega lyd.
    Ja da er vi vel ganske like.

Jeg ble litt lei av lyden jeg også og ville prøve mer ren og "riktig" lyd.
    Valget var lett når det gjaldt B&W da jeg hadde 602s2 høyttalere fra før og vil da bruke 603s3 som fronter og 602s2 som bakhøytt.

Jeg valgte 603s3 istedet for 604s3 pga at jeg ikke synes det var viktig med det ekstra lydtrykket ved høye volum. Jeg skal også bruke sub i sammenheng med mine høyttalere og valgte derfor å gå på den nest største modellen med
    ett mindre bass element.

Hvis du kan få til en demo privat/Hifiklubben så ta med deg eget demo materiale. Det anbefales.

Tips: AC/DC med "Come and Get It" synes jeg spiller bra på mine høyttalere. 110dB med AC/DC er helt OK... :-)

604s3 er jo en større høyttaler som skal spille enda høyere enn 603s3 igjen.

Etter min smak så har 603s3 for lite bass, tror nok også 604s3 ikke ville ha vært nok. Men med en PB-10ISD eller to i tillegg, tror jeg det blir KONGE!

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •