Høytaler tips til min thule IA150

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 16 av 16
    Active Nitro sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    494
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Høytaler tips til min thule IA150

Trenger nye høytalere til thulen i stua, da De Canton karat som har blitt brukt er flyttet ned i kinoen i kjellern så trenger vi ny høyt i stua, det blir stort sett samboern som hører på som bakgrunsmusik, ønsker derfor ikke å bruke masse penger på disse(max 5000-6000), vi går gjerne ned i kjellern om vi skal spille mer seriøst. Da stua ikke er særlig stor kan ikke disse bli for dominerernde, har vurdert xtz w2mt, audi pro black diamond, dynavoice M-65, men da jeg ikke har hørt noen av disse så blir det synsing, kan også vurdere stativ høyt, noen tips???

Active whitenr9 sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    482
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    kanskje ta en titt på psb T45/T55, eller Kef iQ5 kanskje. disse får du veldig billig fra fyndborsen.se

dali ikon 2 kan jo også være verdt en lytt. hørte på ikon 6 på thule ia100 forrige uke og jeg syntes det hørtes veldig bra ut.

Active Nitro sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    494
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Høytalere

Takk for tilbakemeldingen, tar en tur på hiklubben og hører på daliene, PSP vet jeg ikke mye om men jeg skal sjekke om de kan høres .Kef har jeg hørt er noe spesielle i diskaten, er det ingen som har noen erfaring innspill på mine forslag.

Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg liker Audio Pro Black Diamond, men tror ikke de er en så god match til Thule som Dali Ikon 6. Ikon 6 er vel en tanke over foreslått prisklasse. En høyttaler som fortsatt er en tanke høyt i pris, men som kan være verdt et forsøk er Ikon 5. Fysisk er den overraskende mye mindre enn Ikon 6. Jeg har ikke hørt den, men hvis den er i nærheten av Ikon 6 i lydsignatur, så burde det være et høyaktuelt valg.
    Det er godt mulig Ikon 2 også er et godt valg, men hvis du likevel må investere i lekre stativer, så er vel prisforskjellen opp til Ikon 5 ganske liten.

Generelt vil jeg vel si at Dalis Ikon-serie gir overraskende flott lyd for pengene, spesielt hvis man jobber litt med romplasseringen. Det er vel kabinettutførelsen Dali har spart inn på for å få dem så lavt i pris, for lyden er som sagt mye for pengene.

Andre alternativer fra samme forhandler kan jo være Dali Suite 1.7 eller B&W DM602.5 S3. Disse er jeg ikke så sikre på, men er utseendet en faktor, så synes jeg Suite-serien er ganske lekker. De nevnte B&Wene kan etter min smak ha en litt hissig diskant, men B&W har til gjengjeld en god, detaljert mellomtone i disse kevlar-elementene. Jeg tror Thules fylde kan kle dem ganske godt, spesielt hvis man ikke spiller for høyt (og det sier du jo at dere ikke skal).

Expert
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    5,562
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg hadde solgt ampen og kjøpt en billigere brukt en. bortkastet å bruke en amp til 13k på noen gulvstående til under halvparten.

Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her er jeg litt uenig, einis. Akkurat Thule-ampen har noen kvaliteter (fylde, kontroll og detaljering) som matcher en del rimelige høyttalere ganske så godt.

Men det kan jo hende det du sier har noe for seg dersom du har noen konkrete bruktalternativer å foreslå.

Ang. høyttalere igjen.
    Hva med System Audio? Her kan jo både den gulvstående SA1530 og stativhøyttalerne SA520 være aktuelle. System Audio er slanke høyttalere med veloppløst lyd. Eneste ulempen er at de kan være en tanke svake i dypbassen.

Active Nitro sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    494
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Høytalere

Einis, skjønner tankegangen men i utgangspuntet brukte jeg høytalere som koster mer en thulen, men da jeg valgte og bruke disse på en ONkyo integra som jeg har i kjelleren, dette fordi denne også har en meget bra ria fors som jeg bruker til en platespiller. Jeg ønsker ikke selge thulen da jeg er fornøyd med den + at jeg muligens ønsker og bruke denne i kjelleren senere.

Tar en tur på hifiklubben i lunchen og hører på Daliene, takk for tilbakemeldingene.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Qln

604 MKII er jo fine.... veldig fornøyd jeg!

Active whitenr9 sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    482
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    PSB T45 har fått veldig god kritikk og ser fantastisk bra ut mener de aller fleste. de er blitt den nye budsjettsreferansen til flere hifi magasiner. blant annet fidelity.

og nå var det ikke ikon 6 jeg anbefalte ettersom disse sprenger budsjettet engod del (selv om de hadde passet forsterkeren bra) jeg nevnte stativmodellen ikon 2 som er mere innenfor prisområdet du leter i.

B&W DM602 S3 er jo også noen kjekke stativ høyttalere utifra det jeg har lest.

Active Nitro sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    494
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

System Audio

Hei Igjen
    ble ingen høytaler lytting i går, for mye folk. Men jeg prøver igjen i dag, skal prøve og få hørt på system audio også , så ut til og passe til små rom da de var veldig slanke.Psb vet jeg ikke hvor jeg kan få hørt på, noen tips.

takk for tilbakemeldingene, jeg kommer med tilbakemelding når jeg har hørt på noe av disse.

Har nå lyttet på Dali Ikon 2 og 6 bra lydbilde, manglet noe på klarhet syntes jeg, hørte også på BW 601 , 602 syntes jeg blir for stor til stativhøytaler å være, veldig anderledes en dali, er usikker om jeg liker denne, får prøve og hørt system audio i morgen.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2003
    Sted
    Skedsmokorset
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    PSB kan du høre på Elnor på Majorstua.

Active Nitro sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    494
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Lytting

Takker, da har jeg en jobb og gjøre i romjula.

Active Nitro sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    494
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Høytalere

Har nå fått lyttet litt, senest i dag var jeg og hørte på system audio 1550 og audiovector Mi1. SA var veldig mørke i klangen og falt ikke helt i smak, synd fordi de var plaseringsvenlig og på tilbud til under 5k. Da likte jeg Audiovector bedre men? må høre mer på disse og ikon. Kunne vært interesant og hørt Audio pro, noen som vet hvor det går og høre disse.

Intermediate bomholt sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,420
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har selv kjøpt Thule IA150B nylig. Venter på B&W 703 som er i bestilling. Nå bruker jeg de kommende bakhøyttalerne, B&W 601 S3. Dette er bra kombinasjon, men jeg tror det finnes bedre. Dersom du kan få tak B&W 705 brukt, tror jeg det hadde vært knall. Ellers så kan jeg tenke meg at Tannoy sine Fusion 4 kunne vært en spennende kombinasjon. Tannoy lager utrolig gode budsjett høyttalere. De har de hos Stereofil og faktisk også El-Price.

http://www.stereofil.no/produkter/st...yttalere_.html

Intermediate JD sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    2,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Støtter opp om Tannoy. Hvis du leter litt finner du kanskje noen Infinity Kappa 200/400/600 til en rimelig penge. Disse passer meget bra sammen med Thule.

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Med litt tur kan han ende opp med klipsch RF-35 også . De passer vistnok thule godt(klipsch generelt).

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •