Hjelp, element er trykt inn! - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 51
    Intermediate TomH sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    1,153
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Surt når slik skjer, men nå kan man vel ikke akkurat klandre barn på 2-3,og si at de burde vist at dette var dyre saker. :roll:

Jeg hadde også hatt problemer med å kreve penger av min bror eller søster fordi barna deres hadde øderlagt noe hos meg. Men jeg hadde helt klart sagt i fra om at jeg måtte bytte diverse elementer da de var øderlagt, så hadde jeg latt det bli opp til deres samvittighet om de tilbyr seg å betale for det eller ikke. (Om de ikke betaler kan man jo komme til ved et "uhell" å miste en krystallvase i bakken hjemme hos de i stede... )

Vel, jeg antar at trådstarter ikke var ute etter en diskusjon på om hvem som skulle erstatte de, men heller om noen hadde noen tips for hvordan han kunne reparere de.
    Men det ser jo dårlig ut, spess med tanke på diskanten.

Intermediate Frodo_ sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    955
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja jeg kommer ikke til å kreve penger av de, men skal gi klar beskjed om det de har gjort. Og vet at de holder på å pusse opp hus, så penger er det lite av. Men vi får se hva de sier. Diskanten må vertfall byttes ut, mellomtonen er vanskelig å se at det har vert noen borti.

kanskje betale halvparten hver....

Newcomer raven8 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    halvparten hver er jo veldig snillt av deg da. Så hvorfor ikke.

Intermediate HenningHG sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    606
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ny front Dom på mine 803n kostet ikke mer en 900kr. men da er det ikke noe som må byttes innen for.

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Med unger i hus må man regne med litt, ellers får man bare la være å ta imot besøk .

Uansett, hvorfor kjøpte du ikke med forsikring da? da hadde jo saken vært biff! Etterpå klok?!

Active sjefern sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    494
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tror de diskantene koster 1500kr pr stk. Husker ikke 100%, men selgeren på Hifiklubben nevnte prisen på de for meg. Han forklarte at det var billigere med forsikring i 5 år på forsterker/høytaler enn en øderlagt diskant på b&w 603.

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var da en ekstrem pris? Sitter vel samme diskant i 600, vil det si diskanten er dyrere enn hele høyttaleren?

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ekstra deler koster mye ja. Sjekk bare diskanprisen på CV AL1000. 1000kr liksom. Sier ikke at BW sin koster mer å produsere, men hifiklubben vil vel at man skal "føle" at det er mer ekslusivt med BW diskant (lydmessig er det jo også endel bedre... men inn til hfk tror jeg prisen er rimelig lik mellom disse modellene). Hva koster mellomtona til BW 604 da ?!

Newcomer Catch-22 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    98
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde det vert meg så ville jeg bare levert hele høytalern\høytalerne til reprasjon der de er kjøpt .Åsså tatt med kvitering til foreldrene så får de bare ta det fra barnetrygden. :neutral:

Moderator ask4me2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,804
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Triste greier. Tror jeg ville valgt utskifting av de skadde elementene ja, ettersom det kan være vanskelig å anskaffe nye deler hvis det går noen år, og du f.eks vil selge høytalerene. Finansieringen i slike tilfeller kan vel diskuteres, men det finnes vel enkelte forsikkringer som partene kan ha, og som eventuellt kan komme inn her, med litt egenandeler osv, men det vet vel kanskje foreldrene til de to små nyskjerrig og fingernemme niesene dine mer om....

Feilene på senter domen på mellomtonen er vel ikke så veldig hørbar vil jeg tro, men kanskje noen av egenskapene er forandret alikevell og den bør skiftes. Diskanten er det etter min mening ingen tvil med, ettersom den har fått ødelagt sine dome egenskaper iht utstråling og oppbrytnings karakteristikker, samt at de tynne små lederene inn til talespolen fort kan ha fått litt for røff behandling pga lange uvanlige slaglengder osv. Har for enkelte diskant domer fra f.eks seas med litt mindre deformasjoner, klart å suge ut bulker med egnet slange og tetning rundt domen, eller har klart å rette domer med å dele diskanten dome oppeng fra megnet og magnetgap så man kommer til å får mer kontrollert presset ut bulken fra baksiden. Bruk av tape eller annet lim, er vel også en mulig løsning, men det er etter min mening fort at limet sitter mer enn det skal også , slik at man skader domen mer enn vakum eller kontrollert utpressing fra baksiden vil gjøre.

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    955
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har det seg sånn at jeg bor hos foreldre og her er det ingen småunger utenom når de kommer på besøk, og de liker seg ikke der nede i kjellerstuen siden det er en mørk gang og lite interessant der inne. Så hadde aldri rekna med de skulle gå inn der. Men men, foreldrene mine var villige til å betale litt. Så det skal nok ordne seg....

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av skorob
    Ekstra deler koster mye ja. Sjekk bare diskanprisen på CV AL1000. 1000kr liksom. Sier ikke at BW sin koster mer å produsere, men hifiklubben vil vel at man skal "føle" at det er mer ekslusivt med BW diskant (lydmessig er det jo også endel bedre... men inn til hfk tror jeg prisen er rimelig lik mellom disse modellene). Hva koster mellomtona til BW 604 da ?!
    Men det er jo helt på trynet. Greit nok at de ikke er billigere, men man sparer jo faktisk to kroner på å kjøpe et par 600, og så har man et par mellomtoner i reserve også.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    169
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe, hadde halvbroren min her jeg og for noen dager siden (ca 1år), siktet seg rett inn i støvkonene på mellomtonene mine ja.... så vekk 2 sekund å måtte hoppe til for å stoppe han

Newcomer matsa_bergen sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    159
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har jaggu forandret seg, bytta diskant på mine 630i tre ganger pga småjenter hehe, de kostet 350 per stk :razz:

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    955
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Pogwaq
    Men det er jo helt på trynet. Greit nok at de ikke er billigere, men man sparer jo faktisk to kroner på å kjøpe et par 600, og så har man et par mellomtoner i reserve også.
    Koster diskantene 2998,-???

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    om du skulle hatt 2 stk så ..

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    955
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg klarer meg med en, men hadde jo vert ganske ideelt å kjøpt et par 600, så tar jeg ut ene diskanten i ene og bruker den andre som center bak i et 6.1 system istede for 5.1... eller hva?

Expert teddytusen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ble fortalt på HFK i Bergen at deleprisen på ett par 803D hadde blitt det dobble av ett helt nytt sett!!! Delepriser er dyrt!! :-(

Hvordan gikk det med deg Frodo?
    Jeg HATER mobilversjoner av nettsider...

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    2,793
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde jeg vært deg Frodo, hadde jeg kjøpt nye mellomtone og diskant elementer. En ting er bruktverdien, men jeg hadde ihvertfall ikke å lytte til "defekte" elementer. Det gjelder å tingene ship shape

Til 630, som vi hadde i hus før, kostet det 600kr for diskantene, hva det koster for dagens 600serie er jeg ikke sikker på.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    2,793
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Diskantelementet på 600 kan være annerledes enn på 604 mtp på hvilken effekt det skal tåle osv. Du kan ende opp med mislykket opplegg her hvis du kjøper en annen ht i serien og putter inn diskanten. Be foreldrene til rollingene om å betale nye elementer. Det burde de gjøre....

Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •