Bestemt meg for B&W ASW750, trodde jeg...

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 29
    Newcomer 8-Ball sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    179
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Bestemt meg for B&W ASW750, trodde jeg...

Hadde bestemt meg for å prøve en eller to ASW750 sammen i et 7.1 setup med 703 høyt, men tvilen snek seg rolig men sikkert innpå. Da jeg leser her jevnt og trutt om SVS subbene. Siden disse ser ut til å falle i smak hos veldig mange her på forumet så er jeg nødt til årevurdere valget mitt. Og siden svs kommer i rosewood designet som matcher 703 så ble det plutselig vanskelig.

Har selv ikke hørt på SVS subbene så jeg vet ikke hvordan disse låter. Er ute etter kjapp, kontrollert og kraftig bass til hjemmekino.

Noen som kan hjelpe meg med en avgjørelse her? SVS PB12 Plus2 eller ASW750?

Mvh
    Roy

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av 8-Ball
    Hadde bestemt meg for å prøve en eller to ASW750 sammen i et 7.1 setup med 703 høyt, men tvilen snek seg rolig men sikkert innpå. Da jeg leser her jevnt og trutt om SVS subbene. Siden disse ser ut til å falle i smak hos veldig mange her på forumet så er jeg nødt til årevurdere valget mitt. Og siden svs kommer i rosewood designet som matcher 703 så ble det plutselig vanskelig.

Har selv ikke hørt på SVS subbene så jeg vet ikke hvordan disse låter. Er ute etter kjapp, kontrollert og kraftig bass til hjemmekino.

Noen som kan hjelpe meg med en avgjørelse her? SVS PB12 Plus2 eller ASW750?

Mvh
    Roy
    Skal du ha til hjemmekino, så er SVS'en klart mye råere!! Anbefales. Også brukanes til musikk, for de som bruker sub til det.

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Glemte en ting, BW 750 subben er også HIMLA god! . Men du gjør ikke noe bomkjøp om du handler SVS'en eller 750'en. Begge leverer godt med bass. Selv fikk jeg BW subbene (bombe?!) til å spille best på mitt anlegg (bw703). Men skal du bare ha kinobass, go for the big one (SVS'en er utrolig diger, spessielt i forhold til BW'en).

Anbefaler også at du sjekker ut Velodyne SPL 1200. Disse finner du på www.hificenter.no (kjempegode subwoofere).

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan bare fortelle trådstarter at SVS PB-Plus/2 er en bedre sub en hvilken som helst B&W sub. Ja, selv den største, ASW855 til 27k... Uansett om det er snakk om film eller musikk.

Newcomer 8-Ball sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    179
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for innspill. Må få meg en prøvelytting på PB12-Plus/2.

Ser det finnes en model somhar ultra i PB navnet. Er dette en enda råere enn Plus/2?

Intermediate tommy_sn sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    1,228
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har selv en SVS PB12-Plus og 703 som fronter i et 7.1 oppsett.
    Har testet ASW675 og ASW750, og SVS'en knuser begge. Selv ikke ASW750 har noe å stille opp med mot SVS når det gjelder å spille dypt. De er omtrent like hurtige.

Eneste som må tale mot SVS'en er størrelsen.

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Smaken er som baken. Men dere skal jo seff få mene hva dere vil . Samme gjør jeg. Akto sier jo selvfølgelig som vanelig at "SLIK ER DET".. . Men men, nok om det. Jeg mener han )8-ball) burde sjekke ut først!

Men til kino hadde mitt valg vært enkelt, der går SVS'en rimelig dypt og flott. Selv om den lider litt på kvaliteten på de laveste tonene (men da snakker vi LAVT!). Rom og plassering har alt og si. Jeg fikk ikke noen SVS til å spille bra på mine 3 test rom(nå var 2 av rommene så si helt like), men har fått de til å spille godt i 3 hjemme kinoer til kamerater (men de har heller ikke BW høyttalere rundt, der går det i PSB og Infinity).

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tommy_sn
    Har selv en SVS PB12-Plus og 703 som fronter i et 7.1 oppsett.
    Har testet ASW675 og ASW750, og SVS'en knuser begge. Selv ikke ASW750 har noe å stille opp med mot SVS når det gjelder å spille dypt. De er omtrent like hurtige.

Eneste som må tale mot SVS'en er størrelsen.
    Enig i at 750'en ikke går alt for dypt, men den duger til de fleste, samt den er mindre, og i mine ører er den kjappere i responsen og mer definert nedover (enda SVS'en har 2x12"). Men enig med deg i at til film så eier SVS'en.. Men at SVS'en er rett for trådstarter, det kan jeg ikke uttale meg om, fordi jeg vet ikke hva han definerer som dypbass, og kvalitet/kvantitet etc... syns han skal prøve å få en demo av de begge. Har han lite rom, og spiller sjeldent høyt, så syns jeg BW'en er knallgod (vel, Velodyne SPL serien syns jeg er enda kvassere). Trenger trådstarter en sub som går ned til 16hz?!?! Ikke vet jeg. Men jeg kommer bare med anbefalinger ut ifra egen erfaring. Og min anbefaling er: Ikke utelatt noe, test før du kjøper. Kan være at gråstein for oss andre er gull for han.

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av skorob
    Akto sier jo selvfølgelig som vanelig at "SLIK ER DET".. . Men men, nok om det. Jeg mener han )8-ball) burde sjekke ut først!
    Det har jeg gjort, og jeg står jo for det jeg sier.

Men til kino hadde mitt valg vært enkelt, der går SVS'en rimelig dypt og flott. Selv om den lider litt på kvaliteten på de laveste tonene (men da snakker vi LAVT!).
    Lider på kvaliteten på de laveste tonene????? Sammenligner du da med 750 som IKKE leverer disse tonene overhodet?

Rom og plassering har alt og si. Jeg fikk ikke noen SVS til å spille bra på mine 3 test rom(nå var 2 av rommene så si helt like), men har fått de til å spille godt i 3 hjemme kinoer til kamerater (men de har heller ikke BW høyttalere rundt, der går det i PSB og Infinity).
    Skulle det spille noen rolle om du har B&W. Mener du da at 703 til 22k er så bra at SVS PB12-plus/2 ikke duger? Mens Dag Johnsen med sine Usher AC-20 til 160k mente det var "by far the best woofer ever"? Det jeg vil frem til er at SVSen vi snakker om her kan fint brukes i ultra High End oppsett...

Enig i at 750'en ikke går alt for dypt, men den duger til de fleste, samt den er mindre, og i mine ører er den kjappere i responsen og mer definert nedover (enda SVS'en har 2x12").
    Definert ned til hvor mange Hz sa du? 750 har -6 dB ved 15 Hz... Og når ALLE utenom du som har testet begge ikke er i tvil.... i_det_hele_tatt...

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg sier jo at SVS'en er bedre til å grave frem dypbassen.. At du tydeligvis ikke liker BW bassen får være din sak.. For meg må ikke en sub gå ned til 16hz for å bli kalt en subwoofer..
    Og det at MANGE sier at SVS'en er en knallgod sub skjønner jeg godt, mye pga imponator faktoren den har på trøkk og morro.. Igjen, jeg sier IKKE at SVS'en er dårlig! Og jeg står inne for hva jeg sier! Men dette er MIN mening, jeg mente også i sin tid at BW 703 var en langt bedre høyttaler enn Dali Helicon 400, og ble da også bombadert. Men jeg står på mitt, og mener jeg har tatt de rette valgene for min smak! Hva dag johnsen mener driter jeg egentlig rimelig hardt i! Kjøper ikke hva andre mener er best, kjøper det jeg syns låter best (selv om det var Velodyne den som leverte det beste resultatet, men da til 10000kr mer enn hva jeg ga for BW'en min).

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,566
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Forskjellen på SVS og andre subs er ikke bare at de spiller dypere, men i fra 40hz og nedover drar de også i fra når man ser på lydtrykk, og spesielt forvrengning.

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg synes du er forferdelig hårsår, i tillegg til at når du blir motsagt så blir du aggresiv. "jeg driter i hva... osv..." Hva er problemet ditt?

Men når du sprer LØGN, da må du tåle å få høre det. Imponatorfaktor, ikke prat piss !!! Poenget er at SVS i denne størrelsen kan måle seg med nesten hvilken som helst sub, og det er ett kvalitetsprodukt. At du ikke klarer å få den til å spille bra er jo ditt problem, men vi andre som får det til har erfart at dette er kvalitetsbass av ypperste klasse.

Det som irriterer meg, er at når du, som ikke får til å sette opp en sub til å spille perfekt, driver med tullpratet om at SVS ikke leverer skikkelig kvalitetsbass. Det er det som plager meg.

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg skriver jo at jeg har fått de til å spille bra, men på mine 3 rom fikk jeg ikke de til å svinge noe spessielt. Men jeg har jo også skrevet at jeg har fått de til å spille bra hos 3 stykker. Og jeg har heller ikke sagt noe negativt om kvaliteten til SVS, så jeg skjønner ikke helt problemet ditt her. Jeg sier like mye "negativt" om andre subber... Og jeg mener ikke at det jeg har passer alle, men det er det beste jeg har kommet over som jeg syns jeg kunne ta meg råd til (det er dette som til nå har gitt meg de beste opplevelsene, enten om det er Bjørk eller Metallica som snurrer i plateskuffen).
    Hadde SVS gitt meg mest, så hadde jeg jo selvfølgelig handla det. Hadde jeg hatt nok penger hadde det verken blitt BW eller SVS.
    Det du kaller løgn, kaller jeg egen oppfattning av produktet. Men vi har nok en litt forskjellig mening på hvordan ting skal låte. Derfor syns jeg trådstarter skal teste selv, kanskje han ender opp med en Sunfire sub istede.. Eller kanskje han syns sub blir for mye av det "gode" i hans system, bw 703 har mye bass (selv om de ikke går spessielt lavt, så er det ofte mer enn nok for mange!).

Og jeg er ikke agressiv .. mulig skrivemåten kan oppfattes slik. Er bare det at jeg er litt ivrig entusiast.

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her er det hett ja..

Skorob, hvordan kan du si at SVS ikke leverer kvalitet i de laveste tonene? Med all respekt, subben din spiller jo ikke i nærheten av hva SVSene gjør med noe nivå som er å hoppe i taket av. Hvilke dype toner toner sammenlikner du med iom at du mener det ikke er bra kvalitet på det SVS leverer der nede? Sammenlikningsgrunnlag sa du?

Argumentene dine som du lenge har brukt her om at nettopp du ikke får disse SVS-subbene til å spille bra i dine rom begynner å bli gamle nå. Det sier vel heller mer om dine evner til å klare å integrere en sub med anlegget ditt.. Jeg er heller ikke noen selvutnevnt verdensmester på dette området, men da kan man jo kanskje rådføre seg med andre som kan det, evt. spørre de om litt kalibreringshjelp (slik som jeg gjorde). Skjønner at du er veldig fan av B&W (har alltid likt B&W selv) og hele tiden sier at du ikke låser deg til et merke, men du fyrer deg skikkelig opp hver eneste gang noen sier noe vondt om subbene deres.

Selvfølgelig trenger du ikke kjøpe noe pga at andre sier det er bra, men når så å si alle mener det motsatte av deg er det kanskje noe i det.. Sånn mtp på rådene som er gitt til trådstarter... Er selvfølgelig tilhenger av at man bør teste selv uansett.

Har selv hørt en del på B&Ws subber, og som tommy_sn sier her, de blir overkjørt av SVS på alle områder, hvertfall de som nevnes i denne tråden. Det mener hvertfall jeg, og de fleste andre virker det som

Intermediate bomholt sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,420
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må si jeg er en smule skeptisk til disse SVS subbene. De er såpass rimelige at på et eller annet punkt må de ha spart penger. Ville ikke forundre meg om folk får problemer med SVSene etter en stund. Men håper jeg tar feil. Skulle jeg ha handlet subb til trådstarters anlegg, hadde jeg følt meg mye tryggere med B&W subben. Et produkt som garantert vil vare og som vil være lett å matche med resten. Kan hende SVSene spiller vesentlig bedre, men jeg hadde ikke følt meg helt trygg og vet ikke om jeg hadde tatt sjansen.

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe.. jaja. Egentlig er 700 serien den første serien til BW jeg har likt men.. Og hadde jeg hatt penger, så hadde det blitt andre ting. Jeg er mye mer fan av mellomtona til BW kontra Dali sin nå (spessielt etter at BW fikk finpussa sin FTS mellomtone). Hva som står på enhetene utenpå gir jeg blanke i . Hadde CV tilfreddstillt, så hadde jeg handla det, selv om MANGE mener dette bare er søppel. Spart endel penger hadde jeg gjort på det også .

Jeg var aldri fan av den forrige Nautilus serien etc. Hadde jeg hatt penger til det, så hadde nok AudioVector sin Signatur eller Avantgarde gått av med seieren, men de var ikke så veldig villige til å "bite" på prutetrixa mine . Klipsch RF-7 fikk jeg derimot pruta til 23000kr (BOMBE..). Men klipsch passa heller ikke mine rom/smak. Akuratt det samme gjaldt i valget på sub. Hadde jeg hatt penger, så hadde ejg hatt Veldoyne der.. Nå skal det sies, jeg fikk min BW sub til 16000kr på hifiklubben (3mnd demomodell, inc 5års forsikring).
    Syns jeg ikke har kjøpt katta i sekken iallefall, selv om SVS'ene jeg hadde var rimeligere, utenom Ultra/2'ern (som heller ikke var min).

Men for all del, ta konkluksjoner om mine valg slik dere vil. Men jeg er langt ifra noe merkefrik, da hadde jeg hatt enten alt i arcam eller NAD i elektronikken også?!?! Nå skal jo snart NAD S200'en ut av systemet også .

Og enda engang, er ikke agresivt ment.. bare litt ivrig her . Men nok om det, dette er uansett en tråd hvor trådstarter kunne finni samme diskusjoner om på i andre tråder på dette forumet. Syns han selv skal få bestemme hva som er best for han jeg. Og hva han oppfatter som best.

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bomholt
    Må si jeg er en smule skeptisk til disse SVS subbene. De er såpass rimelige at på et eller annet punkt må de ha spart penger. Ville ikke forundre meg om folk får problemer med SVSene etter en stund. Men håper jeg tar feil. Skulle jeg ha handlet subb til trådstarters anlegg, hadde jeg følt meg mye tryggere med B&W subben. Et produkt som garantert vil vare og som vil være lett å matche med resten. Kan hende SVSene spiller vesentlig bedre, men jeg hadde ikke følt meg helt trygg og vet ikke om jeg hadde tatt sjansen.

Nå ja, SVS er agressivt prisa, og spiller helt genialt.. BW subben er ikke akuratt noe dårlig sak det heller. Men ser du inni en SVS, så er det bare det at den er UTROLIG smart satt sammen. BW driver MYE forskning, og skal tjene inn igjen store deler av det på solgte enheter. Og for å lage f.eks en Naut sub, så kreves det endel tid til kabinett, som skal bøyes (lang prosess).
    Samt hifiklubben skal ha sitt da.

SVS derimot, har gjort ting mye enklere, og lyktes med det til de grader.. Ikke utelukk SVS før du har hørt en, men ikke skyld på meg om du ender opp med elefantbass i kåken, hvor ting og tang detter ned . Sjekk vekta på SVS subbene!! Det gir en liten pekepinn på kabinett konstruksjon**. SVS ultra/2 var for meg en pine å flytte på (måtte være 2 stk, plus/2 er også et tungt beist som kan knele ryggen din).
    Men BW lager gode subwoofere ja! (mener jeg da).

Velodyne har rimelig "simpel" kassebygging til sine DD woofere, men her er det anna stasj som romkorreksjon som drar opp prisene (samt en ENORM forsterker++).

**nå veier elemntetene inni disse endel også.

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bomholt
    Det har vært enkelte problemer med SVS, og ingen legger skjul på det. Slik er det med beveglig utstyr. Min største kunde er Rolls Royce, maritimt marked, ikke bil. Og de har masse problemer de også, med sine produkter. Uten sammenligning forøvrig

SVS bruker BASH forsterkere. Det er det samme som Jmlab bruker, og mange andre. De bruker TC sine elementer, som også er ett kvalitetsprodukt. Kassene blir laget hos en bedrift som bruker CNC-styrte maskiner for trebearbeiding. Så kvaliteten skal nok være ivaretatt.

Skulle vært interessant å sett hva folk hadde sagt hvis subbene kostet det dobbelte av hva de gjør, siden det er der det er naturlig å sammenligne. Det er der konkurentene ligger. SVS kjører kun to ledd i sin forhandlerkjede.

Fabrikk - Importør - kunde. Derfor blir det billig, og det er der SVS sin styrke ligger. Det er ikke mange som skal tjene på oss entusiaster, slik det er hos andre som tar seg godt betalt. Hvordan kan jeg få 50% hos min hifipusher? Noen som tror han taper på det? Tro'kke det

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,566
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er helt sikker på at SVS opererer med noen helt andre avanse prosenter enn resten av bransjen, og derfor får du helt enkelt mere produkt for pengene

Kvaliteten hos SVS er det intet å si på, og skulle noe gå galt er garantiordningen deres meget god, og dekker det aller meste uten at det blir stilt spørsmål, eller at subben skal inn til et lengrevarende verkstedsbesøk hvor du sitter der hjemme uten sub

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Til bomholt igjen:
    Som akto sier, TC brukes(ble brukt??) også av f.eks Sunfire.
    Forsterkeren er en "legende" så si ihva effekt angår. Klipsch bruker av samme type, også på sitt RSW15 beist ( 15" aktiv + 15" slave i lukka kasse, KREVER GOD forsterker, med mange muskler).
    Så de har valgt gode komponenter, det skal de ha.

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •