Cerwin vega VS Peavey

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 9 av 9
    Newcomer Mad Silence sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    63
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Talking Cerwin vega VS Peavey

Heisann.
    Jeg har lurt på en ting ganske lenge.

Hvordan tror eller enda bedre vet dere hvordan Peavey 1515 spiller mot f.eks Cv-CLSC-215 eller CV hp-215.

Noen har sagt at Peavey er ett bra merke. Selv ville jeg tro det ikke er noe bra, men har ikke hørt de så skal ike si noe=) Tenker mest BARE på bassen da egentlig. og litt på hvor fin lyden er oxo seff=)

Kom med alle synspunkter og ideér=)

Selv går jeg bare for CV

Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    63
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Talking Ps

PS:
    Tenker da helst på Peavey SP-X serien eller den hakket bedre til sammenligning=)

Intermediate TomH sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    1,153
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    63
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Jepp

Jepp, det stemmer=) De ja. eller de som er hakket billigere, men samme type. 1515=) hehe

Active
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    470
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hmmm, spiller nok litt mer rett på, og enda høyere.. sikkert finere også.. hehe

Newcomer naboklikk sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    216
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

pa

jeg tror bassen blir mer pang pang en cerwin.di fleste pa anlegg jeg har hørt synes jeg høres mer ut som rifleskudd i bassen.rillekantene gjør elementene så stive.men der finnes nok mange gode 15 og 18 toms som spiller fet og god bass også når d kommer til pa.har nok bare ikke hørt noe skikkelig enda

Intermediate fabian sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    1,964
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    blir uansett litt feil å sammenligne PA og hifi høyttalere, hvertfalll clsc 215 mot den. HP 215 er mer pa, men uansett ikke en PA høyttaler, det spiller den ikke høyt nok til å være, og bassen er ikke "PA" nok. Hva er du egentlig ute etter? Hvorfor skal du ha PA? Jeg synes PA er tøft, hvis det er skikkelig PA, men hvorvidt dette er skikkelig PA vet jeg ikke noe om.

Intermediate CV-Gunnar sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    1,361
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av fabian
    blir uansett litt feil å sammenligne PA og hifi høyttalere, hvertfalll clsc 215 mot den. HP 215 er mer pa, men uansett ikke en PA høyttaler, det spiller den ikke høyt nok til å være, og bassen er ikke "PA" nok. Hva er du egentlig ute etter? Hvorfor skal du ha PA? Jeg synes PA er tøft, hvis det er skikkelig PA, men hvorvidt dette er skikkelig PA vet jeg ikke noe om.
    HP-215 er målt til 130 dB vet jeg ihvertfall og dem spiller høyere enn clsc-215 syntes jeg. Men PA kan jo spille over 135dB da

Intermediate fabian sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    1,964
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av CV-Gunnar
    HP-215 er målt til 130 dB vet jeg ihvertfall og dem spiller høyere enn clsc-215 syntes jeg. Men PA kan jo spille over 135dB da
    Ja så sammenlignet jeg ikke med clsc 215 heller.. uansett er lyden i PA helt anneledes.. Se her: hvordan anlegg vi hadde på hytten vår i hemsedal

2x18" subber 4x12" topper alt fra JBL drevet av Crown forsterkere.. Det spilte skikkelig høyt og veldig bra. Lydkvaliteten var aldri noe å klage på.. Vi trodde vi hadde ødelagt det, så vi ordnet 2 høyttalere som var av typen selvbygg fra ljudia MGR 2x15 2xmellomtoner og horn.. det er den typen som mange har... OG FY F**** det er noe av det værste jeg hadde hørt.. Skjønner ikke at folk gidder å ha sånn dritt som det der as.. Og det var ikke forsterkeren eller cd, mixer det var noe galt med for det var Lab og nummark.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •