KEF PSW3000 mister level setting

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

KEF PSW3000 mister level setting

Hei.
    Har et problem som jeg håper noen kan hjelpe med.
    KEF SUB'en er koblet til en Onkyo 702, og spiller som en drøm.
    Med standby setting til Auto, slår den seg av noen minutter etter receiveren.
    Har da spilt med en level setting på ca 70-80% som er indikert på søyledisplayet.
    Så, neste kveld som den skrur seg av, har den vedig ofte forandret level til 0!
    Så må den 'jekkes' opp på 70-80% igjen, og dette gjentar seg en sånn 4-5 ganger i uka. Siden det var garanti på subben, tok jeg den med tilbake til forhandler, og etter 10 dager fikk jeg den igjen. Da var all elektronisk innmat byttet, noe som sikkert stemmer, da jeg måtte melde opp RF remoten på nytt. Så et par dager så alt bra ut, den husket level setting. Men lykken ble kortvarig. Neste dag var level tilbake til 0 :?
    Subben står med strøm på hele tiden, så jeg fatter ikke hva som kan gjøre dette. Det hører med til historien at forhandler ikke klarte å få fram feilen hos seg.
    Kan det være trådløs router og DECT telefoner i 2.4GHz båndet som mobber elktronikken? Det er en RF remote, men jeg kjenner ikke frekvensen til denne.
    Har vært inne på tanken om kanskje en nabo har samme subben, men man kan ikke forandre level fra remoten når subben står i standby. Har også prøvd å kjøre i Manual modus, men opplever det samme da, for selv om den står i Manual så går den i Standby etter X antall timer.
    Kan det være det at subben er koblet til en annen (ujordet) strømkurs enn receiveren?

Strange things are afoot :|

PS. Noen som kan gi en lettfattelig innføring i hva Frequency og Phase kontrollene på remoten er, og hvordan disse best kan stilles inn?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Får svare meg selv, siden jeg fant ut av det! :-D (ja i 2005)
    Det var RF fjernkontrollen som var defekt. Den sendte ut level settinger i hytt og pine, selv om ingen tok i den. Takk til NorRadio for velvillig feilsøking og enhetsbytte.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •