Det sier bare BLUPP

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    251
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Det sier bare BLUPP

når jeg forsøker å få suben min til å virke. Og så er den helt stille en lang stund, før den kanskje sier blupp igjen.
    Jeg kjøpte den ny i sommer (JMlab 900). Koblet etter anvisninger, kalibrerte med Denon 3805 - og da var det samme testtone i suben som i de andre høyttalerne, men til film kommer det lite lyd.
    Har ikke prøvd den siden i sommer, før jeg gjorde et nytt forsøk her om dagen. Fortsatt bare et blupp. Siden det kommer testtone, trodde jeg kanskje jeg hadde koblet riktig - ellers ville jo det vært en åpenbar feil. Noen som vet?

Intermediate jozho sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    1,530
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gå inn i setupen på reciveren. Der du stiller small/large og alt det. Der er det kanskje en sub-på, sub-nivå eller LFE setting ting.

Moderator ask4me2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,801
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ambings
    når jeg forsøker å få suben min til å virke. Og så er den helt stille en lang stund, før den kanskje sier blupp igjen.
    Jeg kjøpte den ny i sommer (JMlab 900). Koblet etter anvisninger, kalibrerte med Denon 3805 - og da var det samme testtone i suben som i de andre høyttalerne, men til film kommer det lite lyd.
    Har ikke prøvd den siden i sommer, før jeg gjorde et nytt forsøk her om dagen. Fortsatt bare et blupp. Siden det kommer testtone, trodde jeg kanskje jeg hadde koblet riktig - ellers ville jo det vært en åpenbar feil. Noen som vet?
    Blup lyden du hører er nok bare forsterkeren i subwooferen som går i stand by modus ettersom den ikke får noe inngangs signal. Det er nok bare en liten instilling av om det sendes subwoofer signaler til LFE utgangen på surround receiveren som trenger en liten justering, så skal du nokk se at filmlyden og ikke bare test tonene begynner å komme :wink:

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •