Cerwin Vega V-12F??

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 4 1 2 3 4 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 66
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    99
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Cerwin Vega V-12F??

Hei!

noen som har/har hatt cv v12f?

har et par her hjemme! å det er de største dritt-høytallerne jeg har hatt noen gang!

de tåler jo ikke en fest en gang! :cry: Buker kun en NAD 216!

først så ryker mellomtonene, så ryker begge diskantene..
    bassen er det ingenting å si på.. de lever fortsatt!

noen som har hatt samme problemet??

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    3,571
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For lite effekt kanskje? Prøv med en 216 til....

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    99
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ehhh.. for lite effekt når diskant/mellomtone blir sprengt?

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    3,571
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ganske vanlig det. Problemet er når "ølørene" kommer og du ikke hører at det vrenger. Da går det gjerne en diskant eller to på fest. Mellomtone har jeg faktisk aldri klart å sprenge. Her har det tydeligvis mange som har hatt tilgang til volumkontrollen. Det er faktisk ikke så veldig vanskelig å skjønne når noe er i ferd med å skje. Som oftest er det eieren som hører dette best, du må ikke la festløvene herje med anlegget ditt.

Intermediate Ole18 sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    706
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Konrad
    Ganske vanlig det. Problemet er når "ølørene" kommer og du ikke hører at det vrenger. Da går det gjerne en diskant eller to på fest. Mellomtone har jeg faktisk aldri klart å sprenge. Her har det tydeligvis mange som har hatt tilgang til volumkontrollen. Det er faktisk ikke så veldig vanskelig å skjønne når noe er i ferd med å skje. Som oftest er det eieren som hører dette best, du må ikke la festløvene herje med anlegget ditt.
    Ja hold bort fulle folk som ikke har peiling vekk fra anlegget ditt. Jeg har hatt V12-F og jeg har ikke sprengt noe som helst ikke når jeg brukte de på fest engang, det var bare å ikke sette volum over klokka 1 på min C372 så gikk det fint, kunne holde på sånn et par timer men forsterkeren gikk varm så da måtte den ha en liten pause. Men etter 10min avkjøling var det full fres igjen

PS: en liten ting til, skjønner ikke hvordan du klarer å sprenge de med 216 den er go ganske strømsterk. C372 er ikke så mye kraftigere. Tror du burde roe litt ned i svingene her :P

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    169
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sant som Konrad skriver, ingenting som sprenger elementer lettere enn for liten forsterker og medfølgende klipping/forvrengning.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    99
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jaja! da får jeg kjøpe meg sånn ølvern jeg da.. hehe.. men dere er vel enig i at på en fest,¨å man er i gohumøret.. da skal man bare skru opp "litt" til??

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    99
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    takk for alle svar foresten... lærte noe nytt i fag å da..

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    3,571
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er vel ikke akkurat uvanlig at det blir "full guffe" og vel så det på fest. MEN, det er viktig å teste ut anlegget før man tar'n helt ut på fest. Og anlegget er ikke noe bedre på fest en til daglig. Viktig detalj!

Bare et tips: Få deg en sub, det vil gi deg det trykket du føler at du savner. En CLSC-215S vil passe godt.( http://avforum.no/avtorget/showprodu...t=all&mypage=1) . Da kan du kanskje dele av de laveste frekvensene til frontene også. Det vil hjelpe betraktelig for 216 din også. Det er de laveste frekvensene som "tar pusten" fra forsterkeren.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    99
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    kan ikke du heller gi meg noe tips om hva slags høytallere jeg burde kjøpe da? har et firkantet rom på ca 12m2..

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    3,571
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De du har vil fungere godt de (når du får fiksa de) sammen med en sub. Hva annet utstyr har du?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    99
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har lyst å prøve noe annet av cv.. det beste hadde vel vært å kjøpt PA-anlegg.. men så var det de penga igjen da.. sjekket på hifi-klubben for en stund siden, å der kostet det 600kroner per. diskant.. mellomtone fikk jeg ikke noe svar på. sikkert noe av samme pris på de tenker jeg.. å da er jeg plutselig oppe i 2400 kroner.. å høytallerne koser 3000!!

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    3,571
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med CLSC-15? Men de vil kreve mer enn en 216. Du bør minimum satse på 200 w pr. høytaler.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    99
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    tror u ikke CLSC-215 ville vært enda bedre da a? men da lønner det seg vel å kjøpe en PA-forsterker da vel?

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    3,571
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    CLSC-215 er råe de, men da trenger du enda mer effekt igjen. Fabian har en rå PA til salgs. Han har putta et par MA Oberon 6.1 på sine CLSC-215, men de koster 14k. Jeg får mine den 19/20 desmber. Skal drive CV! 1515

Hva er ditt budsjett på nye høytalere og forsterker?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    99
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ja ok! har vel egentlig ikke noe budsjet.. koste hva det koste vil.. God lyd skal jeg ha uansett..

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    3,571
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vi snakker fortsatt om partyhøytalere eller?

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Koste hva det vil. Da har du enten CV classic (generelt, alt ifra 10" til 2x15" røsker mer enn endre produsenter i denne prisklassa). Ellers har du Klipsch RF-7 til 25000kr. Alle disse krever uansett enormt med effekt, helst mer enn hva de er oppgitt til å takle. dvs, et par Classic215 har 4x15", også ser du på hva CV har putta av effekt i en 15" sub, 350watt. Nå har det seg slik at når du spiller grisehøyt med Classic 215 så synker impedansekurven sinnsykt, og "dreper" seg selv, på de fleste strømsvake forsterkere. Her må du ha en som er JÆVLI strømsterk, og har en del watt i reserve så du får mer dB .

En GOD carver forsterker, som fabian selger, er nok en flott match. Men den "krever" vel en forforsterker med XLR utgang, eller at du får laget RCA-XLR kabler...

Uansett så er det som de andre sier, for liten forsterker knerter høyttalerene veldig lett. Og NAD 216 røsker endel i mellomtone og diskant til høyttalere.

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kimmern
    har lyst å prøve noe annet av cv.. det beste hadde vel vært å kjøpt PA-anlegg.. men så var det de penga igjen da.. sjekket på hifi-klubben for en stund siden, å der kostet det 600kroner per. diskant.. mellomtone fikk jeg ikke noe svar på. sikkert noe av samme pris på de tenker jeg.. å da er jeg plutselig oppe i 2400 kroner.. å høytallerne koser 3000!!
    Det vil bare si at høyttalerene er jævli billig, mens elementene som sitter i der ikke er av så alt for dårlig kvalitet.. Du skulle bare vist prisene på elementa i AL serien du .. det skal jeg si deg koster.

Intermediate Shercko sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    1,118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kimmern
    ja ok! har vel egentlig ikke noe budsjet.. koste hva det koste vil.. God lyd skal jeg ha uansett..
    Hvis du absolutt må skru opp, så kan du jo gjøre det et par HP-215? Burde holde i baner til de festløvene dine

Side 1 av 4 1 2 3 4 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •