Cerwin Vega V-12F?? - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 66
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    99
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    konrad! fortsatt partyhøytaller ja..

Intermediate CV_Marius sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    1,154
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Konrad
    Ganske vanlig det. Problemet er når "ølørene" kommer og du ikke hører at det vrenger. Da går det gjerne en diskant eller to på fest. Mellomtone har jeg faktisk aldri klart å sprenge.
    membranen på dine mellomtoner smelter lenge før spolen tar skade... det skjedde med mine, membranen har nesten smelta av imot spolen, så ene kobbertråden som gikk nedover gikk av. Spolen er helt fin

dårlig greier :-)

Intermediate CV-Gunnar sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    1,361
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Shercko
    Hvis du absolutt må skru opp, så kan du jo gjøre det et par HP-215? Burde holde i baner til de festløvene dine
    HP-215 er den ultimate CV høyttaleren til fest tror jeg. (har ikke hørt 1515 enda da) Men HP er mye bedre enn CLSC-215 f.eks.
    Ville annbefalt deg disse. Men stor forsterker er viktig!

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av CV-Gunnar
    HP-215 er den ultimate CV høyttaleren til fest tror jeg. (har ikke hørt 1515 enda da) Men HP er mye bedre enn CLSC-215 f.eks.
    Ville annbefalt deg disse. Men stor forsterker er viktig!

HÆ? ikke hørt 1515 (dc ) enda ?! hehe.. har noe å se fram til da egentlig, selv er jeg ikke noe skikkelig "fan" av de men...

Intermediate Revox sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nad 216 for liten for v-12f? Seriøst? Nå får dere skjerpe dere. De høyttalerne har en peak effekt på 300watt eller no ved 4ohm. Forsterkeren leverer 125watt kontinuerlig ved 8ohm. + at den er strømsterk.
    Har en kamerat som kjører disse på en Yamaha RXV-1500 og det går så det suser. Og den er halvparten så sterk som 216.

De høyttalerne der er ikke no krevende last.
    Lim fast volumkontrollen eller no istedet du, eller ha en mixer som mellomledd slik at man ikke får skrudd opp mer enn så så mye. Tydelig at det har blitt spillt altfor høyt

Active KinoWalla sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    344
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har også RX-V1500 og V12-F og synes dette spiller bra, men tror nok høytalerne kunne ha godt av noe mere effekt på høye lydnivåer, for når jeg nærmer meg fra -10db til ca 0db i displayet på forstekern så er det det da diskant og mellomtone vrenger seg litt... Hadde mere effekt gjort seg da?

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Revox
    Nad 216 for liten for v-12f? Seriøst? Nå får dere skjerpe dere. De høyttalerne har en peak effekt på 300watt eller no ved 4ohm. Forsterkeren leverer 125watt kontinuerlig ved 8ohm. + at den er strømsterk.
    Har en kamerat som kjører disse på en Yamaha RXV-1500 og det går så det suser. Og den er halvparten så sterk som 216.

Lim fast volumkontrollen eller no istedet du, eller ha en mixer som mellomledd slik at man ikke får skrudd opp mer enn så så mye. Tydelig at det har blitt spillt altfor høyt

Aldrii sakt den er for svak, men den har et utrolig skrapt lydbilde.. og den kneler mellomtoner og diskanter veldig fort.. En NAD 218 skal ifølge NAD"eksperter" ha hele 3db mer nede i bassområdet!!
    Men ja NAD 216 er et beist av krefter .

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av KinoWalla
    Jeg har også RX-V1500 og V12-F og synes dette spiller bra, men tror nok høytalerne kunne ha godt av noe mere effekt på høye lydnivåer, for når jeg nærmer meg fra -10db til ca 0db i displayet på forstekern så er det det da diskant og mellomtone vrenger seg litt... Hadde mere effekt gjort seg da?
    Uten tvil! En NAD 272 (som låter kjempe bra etter min mening) koster jo "bare" 5000kr, men den gir uansett fine muligeheter senere i hjemmekinoen .

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    99
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jaja.. får prøve litt superlim på volumkontrollen eller noe da.. har mixebord, men har aldri brukt det på hjemme anlegget mitt..

Active NADKRAFT sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

jeg tror ikke nad 272 holder til sikkelig fest,nei da må du til med NAD 218 eller 208. hadde en 208 en gang, å kjørte den på cerwin-vega 1215 det spilte syyyykt!! å det beste var at den bare forsatte å spille. uansett hvor varm den ble. :grin:

Active
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    470
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ville sett på en 208 hvis jeg var deg, 218 er ikke noe særlig tess... låter rett og slett ikke bra.. som nesten alt annet fra NAD.. hehe..

216 virker ikke strømsterk, og den er det ikke heller!

218 spilte 1-2dB høyere enn min gamle Doxa 70SE på CLSC215 (2x70w denne...), dette testet på avenue sangen fra Pras..

DP A1 spilte hele 3dB høyere enn 218 igjen, da begynte cd-spilleren å hakke.. låt også utroooooolig mye bedre. Flere dB var mulig med DP forsterkeren, helt klart..!

Kjøp deg heller en 216 til! 2x216 overkjører 1x218 i mine ører/øyne/romper/baller!

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    1,361
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skjønner ikke åffer alle sier at NAD er så sykt strømsterke. Dem er jo ikke det! Kansje NAD 208 er litt, men ikke dem andre.

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av CV-Gunnar
    Skjønner ikke åffer alle sier at NAD er så sykt strømsterke. Dem er jo ikke det! Kansje NAD 208 er litt, men ikke dem andre.
    NAD 218 er rimelig strømsterk.. Iallefall i forhold itl andre forsterkere til 10000kr. Samme gjelder f.eks 272. Men seff, en carver til 2x prisen har jo mer krefter.

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av **dp**
    ville sett på en 208 hvis jeg var deg, 218 er ikke noe særlig tess... låter rett og slett ikke bra.. som nesten alt annet fra NAD.. hehe..

216 virker ikke strømsterk, og den er det ikke heller!

218 spilte 1-2dB høyere enn min gamle Doxa 70SE på CLSC215 (2x70w denne...), dette testet på avenue sangen fra Pras..

DP A1 spilte hele 3dB høyere enn 218 igjen, da begynte cd-spilleren å hakke.. låt også utroooooolig mye bedre. Flere dB var mulig med DP forsterkeren, helt klart..!

Kjøp deg heller en 216 til! 2x216 overkjører 1x218 i mine ører/øyne/romper/baller!
    Lite vits å sammenligne enn effektforsterker til 5000kr mot et som kosta 40000kr kanskje?! Tenk deg NAD 216 med 8x "Performace" da iallefall.. så da kan du sammenligne!

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    99
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Revox

jeg synes nå en NAD c352 dro de helt greit jeg.. så jeg tror en 216 hloder til v12f... det er sånn at når jeg har fest, da skal det være høyt volum.. er ikke noe fest uten høyt volum.. tror det er mange som er enige med meg akuratt der.. elementer får man jo kjøpt nye.. så det ikkeno problem.. :-P

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    1,361
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av skorob
    NAD 218 er rimelig strømsterk.. Iallefall i forhold itl andre forsterkere til 10000kr. Samme gjelder f.eks 272. Men seff, en carver til 2x prisen har jo mer krefter.
    Har jo Carver xi850 til 7500,- f.eks. Den spiller ihvertfall fletta av EN NAD 218. Har testa... Men har ikke testa mot 2 stk.

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    3,571
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I utgangspunktet er 216 og V-12f en god kombinasjon. Det er nok med krefter til "daglig bruk", men det er når partyet når sitt "klimask" problemene oppstår. Det er utelukkende "feil bruk" og litt for lite effekt som oftest tar drepen på elementer. Så mine råd er:

Alt. 1 Reparer de høytalerne du har, det finnes andre alternativer enn hifiklubben (Husker ikke hvem det var her som fikk reparert sin diskant for 350.-). Du kan jo prøve å prutte også. Kjøp en CLSC-15S for å få mer bunndrag. Dette gjør at totalopplevelsen blir en helt annen. Dette alternativet er ikke så kostbart, men vil antagelig duge ca. et år (det gjorde det for meg ihvertfall ).

Alt. 2: Ta den helt ut og bytt til CLSC-215. Driv disse med et pat ICE baserte monoblokker på 600 w stk. Anskaff en SVS PB12/plus 2. Koster flesk, men garantert holde til enhver fest du måtte arrangere. Stå på!

Active
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    470
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av CV_Marius
    membranen på dine mellomtoner smelter lenge før spolen tar skade... det skjedde med mine, membranen har nesten smelta av imot spolen, så ene kobbertråden som gikk nedover gikk av. Spolen er helt fin

dårlig greier :-)
    har hørt noen rykter om at små forsterkere som forvrenger lager varmedannelse i spolene, kan være at denon blokkene dine ble litt lite..

Active NADKRAFT sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men en Carver gir jo langt ifra så fin lyd som NAD :!:

Intermediate CV_Marius sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    1,154
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av **dp**
    har hørt noen rykter om at små forsterkere som forvrenger lager varmedannelse i spolene, kan være at denon blokkene dine ble litt lite..
    Ja jeg veit ikke jeg gitt, ville tro effekten i dem skulle holde til DC15 da..

Side 2 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •