Surroundreceiver til System Audio SA1280

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    515
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Surroundreceiver til System Audio SA1280

Hei!
    Vurderer erstatte min Harman/Kardon HK970 med en surroundreceiver. Trenger noe som kan trekke rundt på System Audio-høyttalerene mine, og muligens en sub etter hvert. Hvor høyt må jeg legge lista for ikke å gjøre skam på høyttalerene mine? Vil altså fortsatt bare ha et 2.0- eller 2.1-oppsett, men ønsker å prioritere filmlyd. Forslag? Liker NAD, men det blir kanskje for smått?

Active Kaffekopp sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    314
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du trenger ikke skifte ut HK970 hvis du kun skal legget til en sub i systemet. Skaff deg en sub med innganger og utganger for høyttalerkabler. Alså høyttalerkabel fra forsterkeren til suben og fra suben til høyttalerne.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    515
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Grunnen til at jeg vurderer å bytte, er at DVD-spilleren min utelater LFE-sporet når den downmixer Dolby 5.1 til stereo. Da får jeg uansett ikke med de lave frekvensene som suben skal formidle. Trenger derfor noe som kan dekode Dolbysignalene skikkelig og fordele til fronthøyttalerene (+ evt. til sub).

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    515
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vil f.eks. denne være god/kraftig nok?

Intermediate Pug-Nose sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    960
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Syns du 970`en er sterk nok til høyttalerene dine går det vel an å bruke denne som effektforsterker, og heller kjøpe en billig reciever med pre-out... F.eks Pioneer asx-915 som har fått endel skryt..
    Da får du både lfekanal, og muligheten med å supplementere med center og/eller surround senere

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    515
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Pug-Nose
    Syns du 970`en er sterk nok til høyttalerene dine går det vel an å bruke denne som effektforsterker, og heller kjøpe en billig reciever med pre-out... F.eks Pioneer asx-915 som har fått endel skryt..
    Da får du både lfekanal, og muligheten med å supplementere med center og/eller surround senere
    Ja, det er absolutt et alternativ. Men hva vil jeg miste dersom jeg bytter ut HK970 med f.eks. AVR 235? Er den så mye dårligere på stereo??

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •