Murgulv, spikes el puter?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 10 av 10
    Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Murgulv, spikes el puter?

Jeg flytter hjem for en periode til kjellerleiligheten min. Der er det murgulv, noe som jeg ikke direkte anser som en bonus.

Da jeg hadde cv e-310'ne mine syns jeg ikke det ble store futten gitt. Men det kan ha noe med plassering å gjøre, så conceptne skal få en ny og bedre plassering.
    Så til mitt store spørsmål, hva tror dere, skal jeg la de stå som normalt, eller skal jeg invistere i spikes el gummiputer. Gjerne kommenter fordeler og ulemper med det samme dere er igang

Intermediate Ole18 sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    706
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tror du trygt kan la de stå på murgulvet. Tror ikke du trenger spikes. Men jeg er ikke helt sikker, mulig "expertene" kan svare litt bedre

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei, spikes tror jeg ikke vil hjelpe så mye selv eller, men greit å spørre =)
    Men gummiputer er et alternativ jeg aldri har prøvd. Fordeler med dette?

Intermediate Ole18 sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    706
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pahf
    Nei, spikes tror jeg ikke vil hjelpe så mye selv eller, men greit å spørre =)
    Men gummiputer er et alternativ jeg aldri har prøvd. Fordeler med dette?
    Har desverre ingen erfaringer med dette selv. Men jeg ser Hifiklubben pleier å gå for soundcare spikes når jeg har vært der. Men de selger puter også.

Newcomer raven8 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pahf
    Jeg flytter hjem for en periode til kjellerleiligheten min. Der er det murgulv, noe som jeg ikke direkte anser som en bonus.

Da jeg hadde cv e-310'ne mine syns jeg ikke det ble store futten gitt. Men det kan ha noe med plassering å gjøre, så conceptne skal få en ny og bedre plassering.
    Så til mitt store spørsmål, hva tror dere, skal jeg la de stå som normalt, eller skal jeg invistere i spikes el gummiputer. Gjerne kommenter fordeler og ulemper med det samme dere er igang
    Anbefaler gummi uten tvil.
    Har selv murgulv til mine høyttalere. Og uten gummien så var bassen (over alt) golv, vegger alle steder unntatt i lydbildet hvor jeg skulle ønske den var. Fikk inn gummiputer under høyttalerne som ett eksperiment. Nå er bassen fast fin og kontant i lydbildet. Ja taklamper synger på høye nivåer enda. Men da er det idiotisk høyt i min leilighet i allefall.

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da fikk jeg bekreftet mistanken min ja
    Er det noe voldsomt til kvalitetsforskjell på disse putene, eller holder de billige på
    hfk?

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

De putene jeg bruker nå koster det samme som de på hifi klubben. skal kjøpe meg noen av hifi klubben sine også til forsterkeren og dvd spilleren min.

Så kjøp hifiklubben sine først siden du nevnte dem og prøv deg fram. Men husk riktig vekt klasse til høyttalerne da

Intermediate CFD sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    1,054
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bodde selv på et rom med murgulv som var belagt av heldekkende teppe før. Ble endel bedre når jeg fikk satt på spikes. Ellers stod høytalerne nesten og ristet fordi de ikke stod så veldig godt på teppet. Når jeg kjørte basstester så ristet hele rommet! Skapdører slo , gamle glass ristet så det skalpet litt over hvis det var fullt. Med spikes var mesteparten av vibrasjonene borte Lydbildet virket også mer oversiktlig

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Wink

Det vil jeg tro ja om du hadde heldekkende teppe da er spikes veldig bra. men teppeløst er gummi bra hos meg. Har ikke kommet meg til å kjøpe golvteppe enda. Angrer hver morgen jeg står opp og skal på jobb. KALDT GOLV JAAAAAAAAAAAAA.

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har jeg fått sett noen filmer og spillt noen timer med musikk, og må si jeg er imponert over hvordan de spiller på gulvet uten puter. Hører ikke forskjell fra det forrige gulvet. Bassen er stram og kontant. Sånt liker jeg =)

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •