Innfellingshøyttalere i baderomstak

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Question Innfellingshøyttalere i baderomstak

Har kjøpt et par Parasound C65 Innfellingshøyttalere som jeg skal felle inn i taket på badet. Jeg er dog litt bekymret for at fuktighet kan ødelegge høytalerne over tid. Er det en gode tips for å hindre at alt for mye fuktighet slipper inn uten at det påvirker lyden i stor grad. Jeg kan kanskje lakkere dekslene og dermed få trangere lufthull, eller kanskje legge et tynt lag skumgummi innenfor?

Hilsen en som for første gang prøver høytalere på bad

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    226
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg lurer også på dette, siden jeg holder på med det samme. Løsningen er nok god ventilasjon.
    Hvorfor valgte du Parasound høytalerene? Som med alt annet er det alt for mye å velge blant, så jeg kunne trenge en anbefaling.

Active Kaffekopp sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    314
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    anbefaling fra kompis Bose 131 http://www.bose.com/controller?event...ine_index&ck=0. Praktiske høyttalere som skal være beregnet for våtrom. Ferdig montert i kasse, så du slipper bekymring med isolasjon og sånt.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja litt respons på tråden ser jeg, men vær så snill og ikke gjør temaet om til hvilke høytalere jeg BURDE ha kjøpt. Jeg HAR kjøpt parasound, men trenger å vite om jeg må beskytte de noe ekstra for de skal vare lenger en en Cohen-låt.
    I utgangspunktet var jeg jakt etter B&W CCM616, men det var laaaang leveringstid på disse. Jeg endte opp med Parasound fordi det var det jeg fant i min prisklasse.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    276
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei.

Har fått høre at Parasound C65 skulle tåle en del.... ( ikke direkte vann-spyling ).
    Men at de skulle være glimrende å ha i våtrom, f.eks bad. At vanndamp og slikt ikke var noe problem med disse.

Intermediate Audiomur sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    2,205
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har montert mine inwall-høyttalere(Mirage) 1 m over bobblekaret.Slik har det vært i ca. 8 år,uten å ha tatt skade.Må legge til at bassen er laget av et PCV-lingnende materiale.Tror at det viktigste for at takhøyttalerene dine skal overleve i lengden,er å ha god lufting på badet.Selv har jeg montert en kraftig vifte på loftet,som drar mesteparten av fuktigheten ut,selv når jeg ligger i bobblekaret.En vifte med fuktighetsmåler/bryter kan også være lurt å bruke,for da har du mer kontroll på hvor fuktig det er på badet,til enhver tid.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Høres betryggende ut at det finnes andre som har høyttalere i baderomstaket som fortsatt virker :-P. Jeg har en fuktighetsstyrt vifte i nærheten av dusjhodet, så mye forsvinner rett ut der. Nå venter jeg bare på at de #"€%&/ håndverkerne skal bli ferdig med badet.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •