Bakhøytalere til Klipsch KLF 20 + KV 4

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Bakhøytalere til Klipsch KLF 20 + KV 4

Er det noen som har meninger/erfaringer om hvilke høytalere som vil egne seg bak med KLF 20 som front og KV 4 som senter ?
    Skal kjøre et 7.1 system med gode effektforsterkere rund baut.

Vet ikke helt om det skal være direktestrålende eller dipoler evt. en kombinasjon. Kompetente folk her på forumet kjører alle varianter. Akto har kun dipoler, Gorm har direktestrålende, Jfinnerud har kombinasjon av direkte og dipol (tilfeldig utvalg av topp ti kinoer).

Rommet er selfølgelig viktig. Mitt rom er 4,1 x 4,3 meter sitter midt i rommet ca en meter fra bakvegg.

Har vel egentlig litt tro på direktestrålende høytalere i hjørnet bak og dipoler på bakveggen eller høyt på sidevegg.

Tenker KLF 10 kan være litt vanskelig å få tak i så KG 4.5 kan være aktuell dipoler har jeg lite greie på eller erfaring med så der er jeg blank foreløpig.

Intermediate Zyon sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    734
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Basert på egne erfaringer med både direktestrålte og dipole bakhøyttalere, ville jeg valgt dipole både til bakveggen og sidevegger, montert litt over hodehøyde.
    I mindre rom, vel og merke. I større rom hadde kanskje valget blitt anderledes...

Men siden du uansett har tenkt å kjøpe et par dipole høyttalere; montèr de først på bakvegg, og liker du ikke plasseringen, er det bare å flytte de til sidevegg og kjøpe direktestrålte til bakveggen.

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk Zyon