Prøvelytting av Audio Pro Black Diamond v.2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 11 av 11
    Newcomer Ferril sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Prøvelytting av Audio Pro Black Diamond v.2

Hvor kan man få lyttet på disse høytalerene i Trondheim?
    Jeg har lest veldig mye bra om dem og har lyst på et par selv dersom de spiller like bra som kritikken tilsier.

Er det noen som har erfaringer med disse høytalerene med tanke på bruk til musikk og film?

-Ferril-

Expert antiloop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du kan høre på de på Tonart

http://home.loopme.com/tonart/sites/...go.cfm?id=6361

Ellers så er disse høyttalerne meget bra til både musikk og film...

Intermediate klovnikamp sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    562
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De er knallgode på musikk, sammen med en sub er de også kjempebra til film.

Jeg er iallefall fornøyd

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Question Surround reciever

Jeg har lyttet til BD v2 og er meget imponert. Men hvilken reciever skal man koble opp til? 4-5000 kr er ca pris.
    Har hørt tips om Harmon Kardon. Er det noen som har erfaringer med HK sammen med BD v2?

-Ferril-

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Syns Marantz og Onkyo spiller bedre på AudioPRo generelt jeg. Men HK funker det også.

Intermediate Smurfen sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,324
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hold deg langt unna hk:-) , sats på Pioneer eller onkyo eller Marantz. Jeg har selv benyttet onkyo med stort hell,men venter nå på en vsx 2.

Intermediate FallenA sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,634
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Smurfen
    Hold deg langt unna hk:-) , sats på Pioneer eller onkyo eller Marantz. Jeg har selv benyttet onkyo med stort hell,men venter nå på en vsx 2.
    Trenger du reciever ?
    Du får jo mye mer for pengene dersom du velger en integrert stereo forsterker.
    Dersom det er lyd i flere kanaler du er på jakt etter, syns jeg personlig at Yamaha gjør en fortreffelig jobb med disse høytalerne.
    Jeg prøvde mye til disse høytalerne når jeg skulle kjøpe, og ble overrasket over hvor bra Yamaha klaffet:wink:
    Men som sagt, dersom det er stereo du skal ha, ville jeg sett på en integrert forsterker.

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Stereo gir utvilsomt best lyd for pengene, men jeg har nå en gang en kjæreste som er filmentusiast, og hun vil ha flere enn to kanaler.

Jeg har ingen erfrainger med Onkyo eller Yamaha. Jeg fikk råd om å kjøpe en Onkyo reciever til ca 7000 kr av selgeren av Black Diamond, men det er litt i meste laget. Hvordan spiller de billigre recieverene til Onkyo og Yamaha?

Hvor villige er forhandlere til å la deg låne med utstyr hjem for å prøve det?

Smurfen: Hvorfor skal jeg holde meg unna HK? Har hatt gode erfaringer med HK tidligere

-Ferril-

Newcomer Håvard90 sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Harman kardon

Heisann!

Jeg har selv testet disse høytalerne da jeg skulle kjøpe nytt utstyr. Jeg fikk låne med med Audio Pro Black Diomond v.2 hjem sammen med en Harman Kardon AVR 235 og en Onkyo TX-SR602E(s). Forskjellen på disse forsterkerne åpenbarte seg ganske fort. Greit nok, H/K leverer mye kraft, men lyden er ikke den samme som på Onkyo. Onkyo var MYE mer musikkalsk og spilte med et åpent lydbilde. Dessuten virket det som den vel så bra kontroll, hvis ikke bedre. Vet ikke om dette stemmer helt overens med teorien. Men i hvertfall! Jeg anbefaler deg Onkyo på det varmeste! De lager forsterkere som i tilegg til å gi relativt mye kraft også er svært musikkalske. De leverer også et svært åpent landskap på film med god dialog.

Jeg valge altså Onkyo TX-SR602E(s), men som HT ble det Infinity Beta 50. =)

Lykke til ; )

Intermediate Smurfen sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,324
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Talking

Hei feril jer er helt enig med håvard90, Onkyo er ett sikkert valg for de fleste
    syntes lydbildet er meget bra, både på film og musikk skal jeg ha noe å utsette på onkyo så er det att de kansje mangler for min del en del muligheter mtp tilkoblinger osv.Jeg har ikke peiling på dagens onkyo recivere mtp overnevnte men det har sikkert bedret seg der.

Ta kontakt med en lokal elkjøp og overbevis selger om att du må få en skikkelig deal av han,slike skaffevarer tar de liten fortjeneste på

Når det gjelder hk så er dette en smakssak men jeg ville ikke valgt en hk reciver til Audio Pro Black Diamond v.2......

Onkyo er en outsider som blir undervurdert spør du meg. Selv om fabrikken ikke spyr ut nye modeller hvert 15 minutt så tar de seg tid til å levere ett godt og driftsikkert produkt.

Uansett Ha en skikkelig god jul :-) eg følger med på denne tråden

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile Godt nyttår!

Den store dagn nærmer seg, og kjøp av Black Diamond v.2 virker uunngåelig. Listen over mulige recievere har blitt kortet ned, og de jeg vurderer nå er Onkyo TX-SR503E og Pioneer VSX-915. Noen kommentarer til disse sammen med BD v.2?

Jeg lurer også på om det er mulig å lytte til Pinoeeren i Trondheim. Den fikk bra kritikker i "DVD & Hjemmekino" nr 8/05, men vil høre den selv før et ev. kjøp.

-Ferril-

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •