2x Audio Pro ACE Bass 2 vs. SVS PB12-Plus

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Intermediate homecinema sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

2x Audio Pro ACE Bass 2 vs. SVS PB12-Plus

Er det noen som har testet disse og har konkludert med det ene eller det andre. Hvordan er disse plasseringsmessig? Er de like enkle å integrere i eksisterende hjemmekino eller er det en av de som er å anbefale? Jeg vet jo at størrelsen her er LITT ulik... for å si det mildt :-D

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av homecinema
    Er det noen som har testet disse og har konkludert med det ene eller det andre. Hvordan er disse plasseringsmessig? Er de like enkle å integrere i eksisterende hjemmekino eller er det en av de som er å anbefale? Jeg vet jo at størrelsen her er LITT ulik... for å si det mildt :-D
    Prisen er også veldig forskjellig. SVS plus12 røsker sund en Acebass 2. Og AudioPRoen gir ikke noe spessielt mer dypbass. Av de 2 hadde jeg gått for SVS'en.. Men så var det prisforskjellen, uansett, ville aldri ha kjøpt AudioPro bassern du ser på.

EDIT: ey, du har jo reciver, sikkert med subutgang med mulighet for deling. Kjør på med en SVS PB10!! koster 5200kr ca.

Edit2: SvS er et helvette å plassere, men det gjelder de fleste subbene, men oftest så plasserer folk subben feil. Og får ikke utnytte dens potensiale.

EDIT3: Selv med 2 av audioPro så vil du få mer futt av en SVS.. lydkvalitet og presisjon, der er nok AudioProen bedre.. Men du får ikke noe dypbass da..

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    men med 2 x Audio Pro blir prisen omtrent den samme... budsjett er max 15k så da burde det være mulig å få tak i noe som spiller bra.

Hvordan er PB10 plasseringsmessig; den har jo elementet pekende utover mens PB12-Plus har elementet nedover. Gir dette PB12 en fordel eller har det ikke så mye å si?
    Har plass til PB12, men den må stå på en bestemt plass i stua... det kan kanskje bli et lite problem? Den blir stående til venstre for venstre fronthøyttaler...:?

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som nevnt er alle subber tricky å plassere. Det går ikke ann å sammenligne de to du ser på, den ene produserer både uhyggelig mye dypbass og punch, mens den andre bare presterer litt punch. Til 15k så får du en SVS PB12-Plus/2, som er mye bedre enn den andre både på film og musikk.

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bør man legge litt ekstra penger i subkabel eller er det waste? Disse koster jo fra nesten ingenting til relativt dyrt... Hvilke merker vil dere anbefale? Det er ikke mest mulig db jeg er ute etter men en sub som spiller bra også til musikk sammen med B&W'ene mine.

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Send en melding til Gorm her på forumet da vel. Han vil kunne gi deg en demo på en SVS. Dere bor jo praktisk talt oppå hverandre...

Link til kinoen hans: http://minhjemmekino.no/Gorm

Han er ikke farlig, og har gitt mang en demo til liten og stor. Skal selvfølgelig ikke svare for han, men det er verdt å spørre i alle fall. Så kan jo DU bedømme hva du synes...

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,566
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ace Bass 2 er et av tidenes aller mest mislykkede forsøk på å lave en subwoofer, den kommer seg ned til 33hz, og der er det stopp.

Den spiller helt ok, men jeg vil ikke si at lyden av den er noe bedre enn PB10. Det som er sikkert er at det er altfor lite av den lyden som den laver.

Ace Bass 2 er ok hvis man kjøper den til de ca 4000kr den koster levert fra Sverige, og kun skal bruke den til rolig musiklytting.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,861
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av homecinema
    Bør man legge litt ekstra penger i subkabel eller er det waste? Disse koster jo fra nesten ingenting til relativt dyrt... Hvilke merker vil dere anbefale? Det er ikke mest mulig db jeg er ute etter men en sub som spiller bra også til musikk sammen med B&W'ene mine.

Hei, har hatt Audio Pro Bravo sub og de fleste fra SVS.

Mitt gode råd er å kjøpe en SVS, dette er to forskjellige verdener av ytelse både når det gjelder musikk og film.

Kjøp den største du har råd til så er du i mål med en gang.

mvh
    DAg

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •