På jakt etter sub :)

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 21
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

På jakt etter sub :)

Jeg er på jakt etter en helt grei middels sub å kombinere sammen med min Yamaha YSP 800 lydprosjektor.

Jeg ser yamaha selv kombinerer denne link sammen med YSP prosjektorene, men jeg vil i alletilfeller høre hva andre har å anbefale

Jeg er ikke på jakt etter en sub med et hav av watt å presse ut, men heller en grei liten active sub med god lyd, jeg er også litt opptatt av at det må være av kvalitetsmerke.

Håper noen har noen gode forslag

Intermediate homecinema sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du sier ingenting om pris, men Audio Pro ACE Bass 2 til 6.500,- er et alternativ. Dobler du prisen kommer du opp til SVS PB12-Plus.

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    www.lsound.no finner du det beste alternativet, PB10.

Den du linket til koster dog en del mindre, men den ruller av ved 30 Hz, og det er nå lovlig tidlig til å fortjene tittelen subwoofer IMO

Intermediate TomH sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    1,153
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En Velodyne SPL-800 er jo en liten fin sak i pianolakk. Mindre får du den vel nesten ikke.
    Koster litt da, men under 10k.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den Yamahaen ruller nok av lenge før 30Hz. Yamaha oppgir sine frekvensresponser med +/- 10 dB :shock:

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen her som har sett på linken? den koster liksom 1500kr. og Hvis det er rundt den prisen han er på utkikk etter, så melder jeg pass .

Middels sub.. hmm, de selger jo Klipsch KSW-10 til 3000kr på www.oslohificenter.no . Må være det beste tipset jeg kan komme på nå... Men denne subben vandrer etterverdt bortover på gulvet ... du må ha en tung gjenstand på toppen på den. Men du får ikke FORMIDABELT trøkk av den da.. men blir da mer lyd i bassområdet.
    SVS PD-10 er ganske bra til 5000kr, men den er ikke liten da, om størrelse har noe å si. Men den er meget god da (krever en reciver med egen subutgang med mulighet til å dele frekvensen).

Tror det meste er bedre enn den Yamahaen du har sett på.. sub til spessielt under 3000kr tror jeg du vil bli skuffa over. Cerwin Vega har også en 12" til 3000kr, den putter også endel mer punch i bassen..

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    nå skal denne suben settes i lag med lydprosjektoren YSP 800 så.... er vel ikke akkurat noe rå sub jeg er ute etter men.... Jeg har tatt en titt på Jamo A30 og må si den fristet en del, dog ser ut til å være litt vrien å få fatt på :P

Denne lydprosjektoren har en egen sub utgang, men subben må ha egen forsterker, siden lydprosjektoren ikke blåser ut noe på den porten.....

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei igjen ..... jeg har nettopp kommet over en del ekstra cash

Jeg har sett en del på SVS pb10 og ser tydeligt at denne går av med seieren her på forumet

Nå har det seg slik at jeg lurer på om jeg kan bruke denne subben opp mot min Yamaha YSP 800 lydprosjektor ??

Jeg har lest gjennom manualen og funnet ut at jeg har mulighet til å manuelt styre Sub out med instilllingene:
    Bass out:....Front
    Cross Over:....120Hz
    LFE Level:.....-20dB
    Distance:.......15.0m

Dette er standard instillingene tatt fra boka ...... men dem er kun for å ha noe info til dere som kan avgjøre om jeg kan bruke denne subben sammen med yamaha saken min

Jeg legger også med en link til Yamaha produktet link

Jeg håper noe av dette er til hjelp slik at deere som har peiling kan avgjre om jeg har mulighet til å koble en slik konge sub til min lydprosjektor

Håper på gode svar

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så lenge størrelsen ikke er noe problem er vel PB10 det beste kjøpet. Vil du imidlertid ha noe lite kunne det jo gå an å prøve REL Quake.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    615
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med XTZ sine subber? De er jo billige da, men aner ikke noe om ytelsen på disse. Noen med erfaring?

Intermediate Dan sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I følge instruksjonsmanualen på produktet ditt går det greit an å koble til en subwoofer. Innstillingene du refererer til er ytterligheter på manuelle justeringer av sub-utgangen. Du skal egentlig ikke trenge å justere på disse da dette skal justere seg automatisk ved hjelp av autokalibreringen.

Bass out må settes til SWFR hvis du vil at LFE (de laveste frekvensene) går til Sub'en.
    Crossover er satt til 100 Hz om man ikke justerer denne. Det betyr at alle frekvensene som er under 100 Hz går til subwooferen. Normalt settes denne noe lavere, vil tro 80 Hz er utmerket.
    LFE level går på om du vil ha mer trykk i subwooferen når du ser filmer med Dolby Digital eller DTS lydspor. Denne er automatisk satt til 0, men ta gjerne å prøv deg frem når du ser film for å finne ditt ønskelige nivå.
    Distance er avstanden fra subwooferen til lytteposisjon.

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av jarlandre
    Hva med XTZ sine subber? De er jo billige da, men aner ikke noe om ytelsen på disse. Noen med erfaring?
    Jeg får snart en XTZ 99 W12 som jeg skal få testet kjapt... Til under 3000 kan jo denne være en grei sak da!

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for responsen

Jeg har blitt tilbydd en slik XTZ 99 W12 fra fyndbørsen men ,,,,, ettersom PB10 får enormt bra kritikk på forum og i tester så vurdere jeg denne sterkest

Jeg har også kikket litt på Jamo E7Sub og B&W ASW600...

Men jeg fikk høre at PB10 krever et lavfrekvensfilter eller noe i den dur så f.eks hvis en hadde stereo reciever kunne en ikke bruke denne osv.... nå ser det jo ut som yamahaen min har noe slikt via sub rca utgangen, men i alle tilfeller ville jeg nå høre her først

Intermediate Dan sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Devlish
    Takker for responsen

Jeg har blitt tilbydd en slik XTZ 99 W12 fra fyndbørsen men ,,,,, ettersom PB10 får enormt bra kritikk på forum og i tester så vurdere jeg denne sterkest

Jeg har også kikket litt på Jamo E7Sub og B&W ASW600...

Men jeg fikk høre at PB10 krever et lavfrekvensfilter eller noe i den dur så f.eks hvis en hadde stereo reciever kunne en ikke bruke denne osv.... nå ser det jo ut som yamahaen min har noe slikt via sub rca utgangen, men i alle tilfeller ville jeg nå høre her først
    Du har egen subutgang ja, så det går fint. Eller kunne du heller ikke justert de parameterne som nevnt tidligere.

Når det gjelder type sub så må du nesten finne det ut selv. Men jeg hadde ikke vært i tvil der, det hadde blitt en SVS.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Flotte greier og jah er 99% sikker på at det blir en SVS jah

Plass ser det ut osm jeg har og så da burde det bli bra

Noen som vet om det er tjanse for å få noe rabatter eller no hos www.lsound.no ?? Nå har jeg planlagt å kjøpe 2 faktisk så....

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ser også at det finnes en PB12 ISD modell men kan ikke se at lsound.no selger den

Jeg skal ringe lsound i morgen å høre med dem

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    169
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du vil uansett ikke angre på handle fra lsound, kan ikke få sagt nok hvor bra service de har.

Intermediate TomH sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    1,153
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lygren
    Jeg får snart en XTZ 99 W12 som jeg skal få testet kjapt... Til under 3000 kan jo denne være en grei sak da!
    Vet du sånn ca når du kommer med en liten test av den?

Intermediate C. Alshus sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    3,211
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har jeg planlagt å kjøpe 2 faktisk så....

Noe jeg lurer på.

Du har en slik høyttaler som du henger på veggen. Som er liten, har moderne design og er meget konevennlig.

Og så går du hen og kjøper to schvære dråg av noen SVS-subber som kommer til å riste istykker ditt forhold til eventuelle naboer...

Du har ikke tenkt til å skaffe deg en konvensjonelt surroundsystem da?
    Finnes mye lekkert der ute.

Ellers er sikkert SVS supre produkter. Har dog ikke hørt dem.

Expert Flageborg sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    5,594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ..........heller en grei liten active sub med god lyd, jeg er også litt opptatt av at det må være av kvalitetsmerke.

Håper noen har noen gode forslag
    Hva er det som får deg til å tro at det er mulig, rent praktisk ????

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •