PB12-Plus VS 2 x PB10-ISD

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 15 av 15
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

PB12-Plus VS 2 x PB10-ISD

Må beklage i forveien for denne nye tråden, vet dette helt sikkert har blitt tatt opp i flere andre tråder, men når man sitter på båt med isdn hastighet delt på to og med max 30min på maskinen for dagen har en ikke tid til å lese gjennom alle trådene... :shock:

Har nettopp godt til innkjøp av B&W 705 som front i hjemmekinoen og trenger en sub som kan suplere med det de ikke kan, både til stereo og hjemmekino.

Testene til PB10 er knall og alt jeg leser har på forumet ser ut til at dette hadde vært et konge kjøp, men klarer likevel ikke å legge fra meg tanken om enten 2x PB10 eller en PB12-PLUS.... :twisted:

Vil PB12-PLUS ha de samme gode egenskapene til stereo som pb10 skal ha + det ekstra trøkket i hjemmekino? eller vil man få en bedre løsning med 2x PB10??

Intermediate eddie sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

bestilte en stk pb12plus/2 etter annbefaling fra lsound,sa jeg hadde et rom på 36m2. mente det var bedre enn 2 stk pb10

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,566
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har både en PB10, og en Plus. Det finnes ikke noe fasitsvar på hvilken løsning som er best, men der er noen faktorer som man så kan vurdere selv

PB12 Plus

-Mulighet for finish i ekte tre
    -Variabel tuning
    -PEQ
    -Et hakk bedre lydkvalitet enn PB10

2xPB10

-2 subber vil generelt gjøre det enklere å få en jevn frekvensrespons over et større område
    -PB10en er mindre, og selv om de er 2 kan de kanskje være enklere å gjemme vekk for konemor?

Jeg vurderte selv det samme for litt siden og valgte PB12 Plus pga lytteområdet ikke er overdrevet stort, jeg gjerne ville ha maple finish og variabel tuning.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Selv har jeg et rom på ca 18kvm... med skråtak på begge sider. Pb12- Plus/2 er jo igjen i en liten annen klasse enn både pb10 og den "vanlige" PLUS'en.

Spm er vel egentlig om det lydmessig er bedre med en PB12 enn to PB10 til hjemmekino og stereo?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    noen som har "real life" bilder av PB10 eller PB12-PLUS som de har lyst å vise?

Expert Flageborg sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    5,594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    På denne linken kan du velge bilder av SVS'er fra store deler av verden :lol:

www.frappr.com/svsowners

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,861
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av K.E.N
    Må beklage i forveien for denne nye tråden, vet dette helt sikkert har blitt tatt opp i flere andre tråder, men når man sitter på båt med isdn hastighet delt på to og med max 30min på maskinen for dagen har en ikke tid til å lese gjennom alle trådene... :shock:

Har nettopp godt til innkjøp av B&W 705 som front i hjemmekinoen og trenger en sub som kan suplere med det de ikke kan, både til stereo og hjemmekino.

Testene til PB10 er knall og alt jeg leser har på forumet ser ut til at dette hadde vært et konge kjøp, men klarer likevel ikke å legge fra meg tanken om enten 2x PB10 eller en PB12-PLUS.... :twisted:

Vil PB12-PLUS ha de samme gode egenskapene til stereo som pb10 skal ha + det ekstra trøkket i hjemmekino? eller vil man få en bedre løsning med 2x PB10??
    skal du ha subben/subbene plassert foran i rommet eller bak ved lytteposisjon?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    de vil bli plassert i front bak front høyttalerene.... har skråtak, så front høyttalerene står ca 1meter fra bakveggen

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,566
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det en egoistkino, eller er det flere som skal se film?

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,861
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    de vil bli plassert i front bak front høyttalerene.... har skråtak, så front høyttalerene står ca 1meter fra bakveggen
    Da vil jeg anbefale deg en stk stor sub, PB12plus eller PB12plus/2 om du har økonomi til det.

mvh
    Dag

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ingen egoistkino, jo flere jo bedre

Dessverre kommer økonomien litt i veien for innkjøp av plus/2, men en vanlig plus skulle kunne gå med nød og neppe... :?
    Klarer ikke helt å se for meg hvor stor denne egentlig er, men bildene fra flageborg hjalp litt med dette, men prøver fortsatt å tenke meg fram til hvor denne kan plasseres i rommet.

Ellers har jeg vært i kontakt med Jan Ove Lassesen hos Lsound og dette hadde han og komme med:

"2xPB10-ISD vil yte det samme som PB12-Plus i volum, men du har da fordelen
    at man oppnår en jevnere bassfordeling i rommet hvis en plasserer de
    symmetrisk foran i høyre og venstre hjørne eller bak. Det som vil være en
    bakdel er å få optimal fasejustering, men med bruk av lydtrykksmåler og AVIA
    byr ikke dette på problemer (forbehold om symmetrisk plassering på subene).

Valget mellom 2xPB10 og PB12-Plus vil være et spørsmål om
    plasseringsmuligheter. Har du kun en plass, er det PB12-Plus du burde gå
    for, har du to plasseringer og vil gjerne ha noe mindre kabinett, kan du
    velge 2xPB10-ISD. Det er ganske viktig at rommet er symmetrisk, dvs ikke en
    PB10 plassert i venstre front i hjørnet, og høyre sub i en åpen vinkel
    (vinkel stue) osv."

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,566
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tror jeg heller litt i mot å anbefale 2 PB10 siden dere er flere som skal se film. Det er litt bedre lydkvalitet i Plusen, men det er variasjoner i frekvensgangen man er mest følsom for, og 2 PB10 vil mest sansynlig gi deg den jevneste frekvensgangen over hele sitteområdet.

Active MF24 sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    304
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    [QUOTE=K.E.N]Må beklage i forveien for denne nye tråden, vet dette helt sikkert har blitt tatt opp i flere andre tråder, men når man sitter på båt med isdn hastighet delt på to og med max 30min på maskinen for dagen har en ikke tid til å lese gjennom alle trådene... :shock:

HAH.....ser at vi to har samme problem Har vært ute på Åsgard feltet i 4 uker nå !!! Samme dritten her ute....28.8 modem hastighet...hehe Det tar sånn ca 2 min å få opp avforum.no !!!! ARGHHH !!!!!

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Manic Miner
    Jeg tror jeg heller litt i mot å anbefale 2 PB10 siden dere er flere som skal se film. Det er litt bedre lydkvalitet i Plusen, men det er variasjoner i frekvensgangen man er mest følsom for, og 2 PB10 vil mest sansynlig gi deg den jevneste frekvensgangen over hele sitteområdet.
    sitteposisjonen er dessverre ikke optimal (har to 3 seter sofaer på langs :-? ), men rommet er så og si symmetrisk for ikke en liten utstikker på ca1x1m midt i rommet på den ene siden. Har vurdert om det kunne fungert med en Plus der, men kan være litt risky å sjanse ¨på det eller??

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,566
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    sitteposisjonen er dessverre ikke optimal (har to 3 seter sofaer på langs :-? ), men rommet er så og si symmetrisk for ikke en liten utstikker på ca1x1m midt i rommet på den ene siden. Har vurdert om det kunne fungert med en Plus der, men kan være litt risky å sjanse ¨på det eller??
    Jeg tror jeg ville stolt på hva enn Jan Ove anbefaler deg, jeg føler meg ikke kompentent nok til å si at den ene, eller den andre løsningen er den beste.

Jeg har dog forsøkt litt med å kjøre PB12en, og PB10en samtidig, og selv om de kun står 1m fra hverandre får jeg et bredere sweetspot.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •