Dali Ikon 6, finnes det alternativer?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 23
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    75
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Dali Ikon 6, finnes det alternativer?

Vurderer å anskaffe meg nye fronter, etter å ha lest litt har jeg kommet frem at Dali Ikon 6 kan fungere bra for meg. Men jeg er litt usikker på alternativer til Daliene. Nå for tiden har jeg en H/K AVR-330, men har tanker om å utvide med effektforsterker etterhvert.

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her er det bare du og dine ører som gjelder, lån med deg dali hjem og test de.
    Du kan jo også prøve Pathos, b&w, psb ++. Men det viktigste er at det er du som skal ha de ikke testbladene, en er ikke altid enig med testbladene. Derfor finnes det bare ett svar, kjøp de som er best for deg..!!
    Kjeller :Talk Electronics Tornado 3; Golden Tube Audio SEP-1; REL Stampede; Magnepan MG12; Audio-Gd nfb-2.32DAC; Squeezebox v3/Vortexbox; Vinylsnurrer: Luxman PD272/DL110pu/MyGroov;
    Stue : Audio Pro Addon T8/SB Duet;
    Kjøkken : SB Boom.

Følg oss på Facebook... HIFI Norge

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    74
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ifølge tidskriftene kan ikon 6 være litt spiss i toppen med feil utstyr.noe og være obs på med hk..

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    60
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg advarer mot ikon 6.

Dette er kun min mening, og det kan ha veldig mye med feil lytterom å gjøre, men...

Jeg synes den høyttaleren mangler alt. Altfor spiss diskant, mangel på mellomtone og bass.

Det er masse faktorer som spiller inn på prøvelytting, og det kan godt hende at disse høyttalerne er fantastiske med annen elektronikk og i et annet rom. jeg mener ikon fikk 10 av 10 av lyd og bilde, så det er ingen tvil om at mange liker denne serien.

Intermediate pnerbye sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    4,213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Trygve L
    jeg advarer mot ikon 6.

Dette er kun min mening, og det kan ha veldig mye med feil lytterom å gjøre, men...

Jeg synes den høyttaleren mangler alt. Altfor spiss diskant, mangel på mellomtone og bass.

Det er masse faktorer som spiller inn på prøvelytting, og det kan godt hende at disse høyttalerne er fantastiske med annen elektronikk og i et annet rom.
    Tøff kommentar sett i betraktning at L&B ga den 10 poeng av 10 mulige i siste nummer. Men smaken er jo som baken.

Selv ble jeg mektig imponert over Ikon 6. For min del er problemet at hjemmekinoen blir litt dyr for meg fordi bakkanalene blir uforholdsmessig dyre. Hadde det ikke vært for det så hadde jeg handlet Ikon til hjemmekino.

Edit: Hørte den med Denon AVR3805.

Intermediate G|zO sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,799
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg må si meg enig her faktisk, men jeg fikk nok desverre ikke hørt de med noe annet en en Denon surround forsterker på hifiklubben, så trur de ville oppført seg bedre med kraftigere elektronikk! Veldig spiss og plagsom diskant og altfor slank bass. Spredningen og stereo perspektivet var derimot meget bra! (det var forøverig Ikon7 jeg hørte på)

Sitat Opprinnelig postet av Trygve L

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    60
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg hørte ikon 7 med denon AVC-A1XV

Skulle gjerne hørt ikon med en skikkelig varm og sterk stereoforsterker som kan sparke liv i basselementene, og tone ned diskanten.

Men - som sagt - mange faktorer spiller inn. For alt jeg vet kan det ha vært en mp3cd som lå for testing i mappa til hifiklubben.

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    3,571
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du har verktøyet i orden, noen kvelder til overs og ikke har 10 tommeltotter: kan BEL 2,5 være noe?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    110
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Alternativ til Ikon 6...

Mulig alternativ er B&W 603. den er litt "snillere" i diskanten og har noe fyldigere bass.
    Har hørt IKON 6 med en Thule forsterker, som selgeren sa var ganske varm... Det låt veldig bra i mine ører i allefall

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    60
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ja.. Thule er nok bra på ikon...

men det er smaken som gjelder .. mange liker nok utpregede diskanter, så det er helt opp til deg don.

Intermediate buril2000 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,863
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ble mektig imponert av IKON 6, og til prisen vil jeg si at den har liten konkurranse fra andre. Koblet opp på god elektronikk, vel å merke.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    75
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm, kansje BEL 2.5 er noe, får lese litt mer om dem. Skal ta inn tur innom A-varer som fører Infinty en dag, har en kamerat som B&W DM604 S3 kansje jeg skulla tatt en liten lytte test av dem.Takker for alle tips angående ny innkjøp

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    75
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Forresten noen som har prøvd BEL 2.5 på H/K, eller som har noen meninger om hvordan det kommer til å fungere`?

Active HFfredd sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    435
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    System Audio 1750... Audiovector Mi3...

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg hørte Ikon 6 på klubben sammen med Denon 2106. De er kilne på plassering, men når det var i boks, så falt alt på plass. Diskanten var godt oppløst, men jeg mistenker at det er veloverveid fra Dali sin side. Men alt i alt syntes jeg det låt meget bra.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    686
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    psb t55/65, tannoy sensys dc2, kef iq5. røffly samme prisklasse, varmere (mer "rocka") i lyden enn ikon6 (jeg hørte ikon6 med thule), og i det minste tannoy og kef har bedre oppløsning enn b&w 603-s3.
    bra blanding syns jeg.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    2,793
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg testet ikon serien til dali opp mot b&w sin 600 serie hos hifiklubben. Etter min mening helte jeg mot b&w. Jeg syntes ikke diskanten til dali var noe å skryte av og høyttalerne er altfor uengasjerende og død å høre på. 600 serien var mye varmere og definitivt mer dynamisk og engasjerende. Diskanten og mellomtonen var og behagelig å høre på (og ikke minst fyldig og fin), og det var ikke noe som ikke stemte i toppen - i motsetning til ikon sin hybrid diskant. Jeg syntes den ikke var noe særlig, og man hørte hvor bånddiskanten tok over. Syntes at diskantgjengivelsen var veldig analytisk og uengasjerende....

Jeg for min del hadde ikke tvilt hva jeg hadde kjøpt av b&w 600 serie og dali ikon - B&W 600 serie. Kort sagt satt jeg og irriterte meg over lyden til ikon, jeg slappet ikke av og det var ikke noe særlig å lytte til. Når selgeren koblet over på 600 serien, falt alt på plass, og det var sann nytelse å sitte å lytte til musikken. Lyden fra 600 var definitivt bedre etter min mening...

Men er som dere sier, smaken er som baken. Og for guds skyld! Gå og lytt på utstyr selv før du kjøper noe som helst !!!!

Testet forøvrig dette med integrert forsterker fra Thule (skibokser) med 2*150W i 8ohm og thule cd spiller og van den huul ht kabler. Så det var med grei elektronikk og ok strømreserver.....

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    75
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Får ta en tur innom diverse butikker, å få lånt hjem til høring. Men hvem er det som forhandler PSB i Rogaland?

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av don
    Får ta en tur innom diverse butikker, å få lånt hjem til høring. Men hvem er det som forhandler PSB i Rogaland?
    Jeg kjøpte min PSB i stavanger for noen år siden, men ettersom jeg har flyttet så vet ikke jeg om denne butikken eksisterer lenger.

Fona var butikken den lå i NYGATA mines jeg... Kjekke folk som jobbet der. Da kan du høre på Patos også.. Men jeg er kjempefornøyd med min PSB..
    Kjeller :Talk Electronics Tornado 3; Golden Tube Audio SEP-1; REL Stampede; Magnepan MG12; Audio-Gd nfb-2.32DAC; Squeezebox v3/Vortexbox; Vinylsnurrer: Luxman PD272/DL110pu/MyGroov;
    Stue : Audio Pro Addon T8/SB Duet;
    Kjøkken : SB Boom.

Følg oss på Facebook... HIFI Norge

Newcomer deepc0re sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Labbetuss
    Jeg testet ikon serien til dali opp mot b&w sin 600 serie hos hifiklubben. Etter min mening helte jeg mot b&w. Jeg syntes ikke diskanten til dali var noe å skryte av og høyttalerne er altfor uengasjerende og død å høre på. 600 serien var mye varmere og definitivt mer dynamisk og engasjerende. Diskanten og mellomtonen var og behagelig å høre på (og ikke minst fyldig og fin), og det var ikke noe som ikke stemte i toppen - i motsetning til ikon sin hybrid diskant. Jeg syntes den ikke var noe særlig, og man hørte hvor bånddiskanten tok over. Syntes at diskantgjengivelsen var veldig analytisk og uengasjerende....

Jeg for min del hadde ikke tvilt hva jeg hadde kjøpt av b&w 600 serie og dali ikon - B&W 600 serie. Kort sagt satt jeg og irriterte meg over lyden til ikon, jeg slappet ikke av og det var ikke noe særlig å lytte til. Når selgeren koblet over på 600 serien, falt alt på plass, og det var sann nytelse å sitte å lytte til musikken. Lyden fra 600 var definitivt bedre etter min mening...

Men er som dere sier, smaken er som baken. Og for guds skyld! Gå og lytt på utstyr selv før du kjøper noe som helst !!!!

Testet forøvrig dette med integrert forsterker fra Thule (skibokser) med 2*150W i 8ohm og thule cd spiller og van den huul ht kabler. Så det var med grei elektronikk og ok strømreserver.....
    Sikker på at disse var sikkelig innspillt da ? Jeg kjenner meg ihvertfall ikke igjen i det hele tatt på dine erfaringer.

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •