HJELP med høytalere!

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Active magnus14 sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

HJELP med høytalere!

hei eg har nettop flytta ned stereo anlegget.etter litt spilling merket eg att på den høyre høytaleren så slår basselemente nesten dobbelt så mye som på det andre.eg sjekket straks om det ver feilkoblinger runt på for og effekt forsterkeren eller dvd-spilleren.Og eg kunne ikkje finne noe galt:???: .Så kan det vere plaseringen av den høytaleren den står i eit hjørne ca 40 cm fra side og bak vegg.bruker foresten ein sugden signature h4 forsterker og jmlab chorus 706 høytalere.takk for svar.....

Intermediate pnerbye sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    4,213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du bytter om på høyttalerene og bassen holder seg på samme side av rommet er det jo rommet/plasseringen som har skylden.

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svar eg har prøvd å bytte høytaler og det hjalp ikkje.Det slår som bare det men det gjør ikkje den andre det er ikkje serli kjekt å se på. og det er ikkje andre plaseringsmuligheter heller så det er noe dritt.skal kansje kjøpe klipsch rb35 til våren/sommeren det blir vertfall bra.

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    4,213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du kan jo bytte på høyttalerutgangene også for å se om det er et forsterkerproblem?

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Plaseringen av en høyttaler får IKKE elementet til å bevege sig mer enn det i den andre høyttaler. Hvis det ene elementet i den ene høyttaler slå mere enn det andre er der noe galt med forsterker eller cd spiller.
    Bytter du om på høyre/venstre på cd spilleren og det stadig slår er det jo forsterkeren der er problemet.
    Har du en MONO bryter på forsterkeren ? Hvad skjer når du bruker den ?

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei eg har nå prøvd det med å ta på mono knappen og det hjelp ikke:???: Tror dere att det hadde vert lurt på prøve å bytte om høytalerkablene som å ta venstre kabel på høyre høytataler ? og prøve da?Eg har prøvd å bytte om på høytalerene sån att den høytalerten som sto på høyre side sto på venstre side.(EG FATTER INGEN TING) alt var jo bra før eg flytta det ned i kjellerstua.Eg tørr liksom ikkje spille så høyt lenger fordi det eine elemente slår noe vanviti.

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    4,213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pnerbye
    Du kan jo bytte på høyttalerutgangene også for å se om det er et forsterkerproblem?
    Det var jo det jeg foreslo. Bytt om på ledningene og se om du får bassen over på andre siden.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •