Hvilken senter matche B&W 703 best?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 25
    Newcomer 8-Ball sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    179
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hvilken senter matche B&W 703 best?

Prøver å finne ut hvilke av disse to senter høyttalerne som passer lydmessig best til 703; HTM3S eller HTM7?
    Synes HTM7 virker litt pinglete i et litt heftig kino-oppsett. Mens HTM3S virker mere lik 703 med 2x6,5" basser en 6,5 kantløs fst mellomtone og signature diskanten. Delefrekvensene på 703 og HTM3S er helt like, men det er ikke HTM7 siden det er ren 2-veis.
    Takknemlig for eventuelle tips/svar.

Intermediate bomholt sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,420
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av 8-Ball
    Prøver å finne ut hvilke av disse to senter høyttalerne som passer lydmessig best til 703; HTM3S eller HTM7?
    Synes HTM7 virker litt pinglete i et litt heftig kino-oppsett. Mens HTM3S virker mere lik 703 med 2x6,5" basser en 6,5 kantløs fst mellomtone og signature diskanten. Delefrekvensene på 703 og HTM3S er helt like, men det er ikke HTM7 siden det er ren 2-veis.
    Takknemlig for eventuelle tips/svar.
    Dette er noe jeg også har lurt på. Har nettopp bestilt 703 og htm7, men htm7 er lik 704. Leste på et engelsk forum om en som hadde 703 byttet ut htm7 fordi han syntes den ikke passet klangmessig. Husker ikke hvilke senter han byttet til, men dette bør de vite på Hi-fi klubben. Personlig bryr jeg meg ikke så veldig mye, tror det blir bra nok for meg. Yamahaen min vil også korrigere noe når jeg kjører kalibreringsystemet.

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    179
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men ingen kalibrerings system vil klare å tilføre fylde og dybde i en høyttaler.
    Har også bestillt 703 i rosenut finish og står for dilemmaet om jeg skal ha HTM3S eller HTM7. Heller mest til HTM3S pga den er sikkert endel mer dynamisk og fyldig samtidig som at den ser jo 10 ganger råere ut enn HTM7.
    Men fremdeles hvis noen kan enten bekrefte eller avkrefte om HTM3S vil passe bedre så kom med det.

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,420
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Legger du mye vekt på hjemmekino er det sikkert lurt å velge en annen senter enn htm7. Enig at htm3s er mye penere, men den koster....

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    179
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Pris spiller ingen rolle, vil ha det som vil låte best sammen med 703.

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,420
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Pris spiller ingen rolle, vil ha det som vil låte best sammen med 703.
    Kjøp en ekstra 703 og ha den liggende :grin:
    Det er delvis en spøk, men faktisk det beste klangmessig.

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    179
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    vell og bra det :razz: Men dumt de selger dem kun som par ;-)

Intermediate homecinema sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da legger du dem bare oppå hverandre hver sin vei... :grin: :grin: :grin:

Intermediate tommy_sn sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    1,228
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har selv htm7 som center til 703 - og det funker bra, så lenge den settes som small. Prøvde å sette den som large, men merket fort at det manglet litt i midten på panoreringer.
    Synd ikke B&W har laget en center i 700-serien som passer til 703 - f.eks en "liggende" 703..

Active big T sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    487
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    vell og bra det :razz: Men dumt de selger dem kun som par ;-)
    er du sikker på at de kun selger par? før var det jo stykk pris så det burde jo nesten gå ann og bare kjøpe en... men jeg vet ikke...

Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    1,228
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Stod pris per par på nye hifi-klubben butikken i Ski..
    Men du kan jo kjøpe 6 stk og kjøre 6.1!

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    179
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av big T
    er du sikker på at de kun selger par? før var det jo stykk pris så det burde jo nesten gå ann og bare kjøpe en... men jeg vet ikke...
    Stemmer det, før kunne man handle en singel høyttaler. Men tror/virker som det er slutt på det. Men har surfet nettet i lange tider nå etter info om HTM3S er en bra combo med 703 men finner ikke noe konkrete erfaringer eller meninger om dette. Tror jeg bare må besøke klubben og spør om det er mulig å få høre på 703 sammen med HTM3S. (hvis de har den på lager da!)

Er jo en litt anderledes diskant på denne senteren og rohacell bass elementer. Men ellers er det en veldig lik kontruksjon på 703 og HTM3S mht antall elementer, fst mid, delefrekvenser, tyngde og størrelse.

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøp HTM3S, det er en langt bedre senter. Jeg hadde denne tidligere (da het den HTM1) til mine N804. Disse er klangmessig ganske identisk med 703, hvis en ser bort i fra at 804 er litt "fetere" i bassområdet.
    Senterkanalen er den viktigste høyttaleren i en hjemmekino, og da er det kjedelig å gå for den mest "pinglete" modellen (htm7).
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    179
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tusen hjertelig Gorm! Regner med du vet hva du snakker om når det gjelder B&W. Etter jeg hadde sett HTèn din, swEEEt!
    Da ringer jeg inn en bestilling på HTM3S i rosenut imorgen. Samt har en Rotel 1098 på gang og et par embla blokker som jeg anskaffa på fredag.

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,420
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tommy_sn
    Har selv htm7 som center til 703 - og det funker bra, så lenge den settes som small. Prøvde å sette den som large, men merket fort at det manglet litt i midten på panoreringer.
    Synd ikke B&W har laget en center i 700-serien som passer til 703 - f.eks en "liggende" 703..
    Det var betryggende å høre. Har som sagt bestilt 703 og htm7. Å kjøpe en senter fra 800-serien er ikke aktuelt for meg. Prioterer hi-fi. Enig at at det er dumt B&W ikke har laget en center som passer perfekt til 703, men kanskje det kommer?

Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    1,228
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke ifølge B&W hvertfall..Sendte en mail til de for en tid tilbake, og fikk svar at det var uaktuelt å lansere flere modeller i 700-serien..

Newcomer ansoere sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    50
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

7 serien

Det er jo trist at de ikke lager en senter som matcher 703 perfekt,
    da det jo er en svinegod høyttaler. Hvis noen kommer over en senter som matcher godt, håper jeg vedkommende starter en tråd, eller legger inn et svar her.
    PS. Kanskje det er mulig å legge litt press på B&W??

Anders

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    179
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fant dette;

Re the HTM3S with the 703 fronts: the B&W product manager did say the HTM1 or HTM3S is the best match to the 703, but is not ideal, and the better match is HTM7 with 704, or skip the 703 and go for 804S + HTM3S, but the best is 3x identical fronts (actually he is also a mch recording engineer, and he insists on 5x identical speakers, he uses 801 for work and 70x at home I believe). He claims no magnetically shielded center can be a perfect match to fronts.

So I am thinking about putting the screen high enough to squeeze another 703 under it. I have the HTM7 now, and the biggest mistake with this speaker is to put something above it: it needs room to breath above, no glass, no wood, no TV, nothing... then it sounds fine, but missing a little bass (but crossing it over at 60Hz significantly reduces its presence, so I still consider it as a large speaker in the setup).

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,420
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Med tanke på at noen har at annet høyttalermerke som senter enn frontene, kan vel ikke det bli så ille?

Newcomer pap sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    46
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    HTM3S er 100% tilpasset 703, men den er en bedre høytaler. Derfor mener jeg at HTM3S allikevel vil heve nivået på hjemmekinoen. Dette har jeg tenkt å teste ut. Har bestilt HTM3S til min CDM9-NT som er forløper til 703. Fungerer det ikke 100%, er det bare og oppdatere til 804S som fronter.

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •