Hvilken forsterkere vil dere anbefale til mine Cervin Vega CLSC-215? - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3
Viser resultater 41 til 56 av 56
    Intermediate fabian sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    1,964
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av x-team
    En av naboene mine kjører C372 og C272 på 215 og det holder det.
    hvis du hører noe annet med litt mer kontroll skjønner du hvorfor flere av oss anbefaler noe annet.. 200 i damping factor mot 1600... for eks. Det sier ganske mye.

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    3,571
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det holder med 1,6 l i en bil også, men fy f så moro det er når man kan dra skinnet skikkelig av pølsa med 1.8 turbo. :grin:

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    60
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

1515 og 218 vs 1515 og Oberon 6.1

Sitat Opprinnelig postet av Konrad
    Nå vet jeg ikke om du har gjort noen søk på forumet, men CLSC-215 er nevnt i mange tråder med tanke på effektforsterkere.

Det er mye sannhet i det gutta skriver her, MEN det finnes bedre alternativer. Selv har jeg CV! 1515 med 2 stk. Midgard Audio Oberon 6.1. For bare en mnd. siden hadde jeg 2 x NAD 218. Og hvis du leser "litt rundt" finner du fort ut hva jeg synes om oppgraderingen. For 6 år siden kostet en 218 10k, altså 20k i forsterkeri. I dag får du altså mye bedre forsterkere til nesten halve prisen (14K). Og det med high-end prestasjoner. Men så gjensår det store spørsmålet: låter det OK nå. JA? OK, ingen vits å spekulere mer. NEI? Javel, da må det handles noe nytt. Men da dukker det opp et nytt spørsmål: Hvor mye skal lommeboka slankes?

Jeg er ikke i tvil på at det spiller bra hjemme hos deg.
    Helt erlig spiller Oberon 6.1 så mye bedre enn 2 x 218 på 1515.?

Intermediate pettermv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    572
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er nok mye som spiller bedre enn 372/272 brokoblet på clsc215, men synes man får veldig mye for pengene med det oppsettet Er enig i at man får bedre kontroll hvis man velger dyrere blokker, men i prisklassen spiller det bra.

Intermediate Frodo_ sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    955
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er vel ganske logisk at 2 par 15" og et par mellomtone + et par diskant trenger mer enn 350watt! CV bruker jo selv 350watt i CLSC15S på et enkelt element! Det sier jo sitt.....

Men selfølgelig, du kan jo kjøre med 350watt, men du får langt ifra utnyttet potensialet til høytalerene. En kompis kjører CLSC215 med 272+372 og jeg må si jeg ble skuffet... Sammenlignet med CLSC15 med 270+pre...

Power to the people

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Stroker18

Litt kanskje, men nå spiller 2x218 rimelig HEFTIG på 1515 og da . Tror du ikke får noe mer db ut av de høyttalerene iallefall.

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    3,571
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Stroker18
    Jepp! De er litt tregere å "få igang", men når tallet +8 lyser på denon'en så er jeg redd for at høytalerne skal bli "runde" p.g.a manglende avstivinger. Og for en KONTROLL på bassene. Kom gjerne og hør (gjelder deg også **dp**)

Når det gjelder dB tror jeg ikke det er mere å hente. Men til gjegjeld så er det mye klarere lyd og uten forvrenging. Jeg blirmer og mer fornød med MA forsterkerne. Det er nesten ikke behov for sub, spesiellt ikke etter at jeg koblet inn DB-10'en igjen.

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    1,964
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Konrad
    Jepp! De er litt tregere å "få igang", men når tallet +8 lyser på denon'en så er jeg redd for at høytalerne skal bli "runde" p.g.a manglende avstivinger. Og for en KONTROLL på bassene. Kom gjerne og hør (gjelder deg også **dp**)

Når det gjelder dB tror jeg ikke det er mere å hente. Men til gjegjeld så er det mye klarere lyd og uten forvrenging. Jeg blirmer og mer fornød med MA forsterkerne. Det er nesten ikke behov for sub, spesiellt ikke etter at jeg koblet inn DB-10'en igjen.
    jeg er så enig som bare det.. Jeg har jo en thule forforsterker og den går til 79 på volum skalaen, jeg kan spille på 70, da er det ekstemt høyt, og bassen er helt kriminell.. Den er så kontrollert, og jeg som trodde at de skulle bevege seg lengre ut, men med MA så slår de kortere, men MYE hardere og full kontroll hele veien. Jeg hørte masse på en idag.

Jo tilbake til det med volumet, hadde jeg hatt en av mine gamle PA forsterker tilkoblet og satt volumet til maks på de hadde forsterkeren klippet seg selv i stykker og slått seg av for lengst hvis jeg hadde beveget meg opp mot 70 på pre ampen. Dette sier og så litt om hvor mye clsc 215 faktisk tåler.. Jeg tror jeg er en av de få som virkelig har hørt hva de er i stand til..

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    284
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hvordan vil dette funke?

http://my.qxl.no/accdb/viewItem.asp?...m=1&Catg=11965

Noen som har prøvd disse, vet det er PA forsterker, men adapter er enkelt å få tak i.... CV har jo ikke så spesielt bra lydkvalitet i seg selv så vil ikke denne vært bra nok, sjekka opp og nypris i butikk er faktisk 7000.

Komentar?

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    3,571
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Funker sikkert, men oppgitt effekt her er nok "badewatt". AndreasLie kjenner nok til disse?

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    1,964
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av joasgull
    http://my.qxl.no/accdb/viewItem.asp?...m=1&Catg=11965

Noen som har prøvd disse, vet det er PA forsterker, men adapter er enkelt å få tak i.... CV har jo ikke så spesielt bra lydkvalitet i seg selv så vil ikke denne vært bra nok, sjekka opp og nypris i butikk er faktisk 7000.

Komentar?
    Den fungerer nok greit nok den der, men ikke regn med at den leverer det som den er oppgitt til. Men den leverer jo kanskje 2x500w rms i 8 ohm, hvis ikke de opgitte tall i qxl annonsen er veeeldig overdrevet. Og da går det nok greit, men jeg har en misstanke om at den klipper forterer enn hva du ville trodd.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ville kjøpt en qsc rmx 2450. grei pris og mye power =) http://www.sound1.no/

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ta en titt på www.musikkweb.no dersom du er ute etter en PA forsterker. Er du heldig kan du får en LAB1000 under 4000, evt. en del andre bra forsterkere også. Men... dette er PA og ikke HI-FI...

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    60
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har akkuratt kjøpt 2 x 218.. jeg syns de fungerer helt greit på mine CLSC-215 , Vegaene kunne kanskje trengt litt mere effekt, men det er ikke mye
    De ligger fra 4500kroner og oppover på bruktmarkedet per.stk og de er veldig lette å selge igjen hvis du ikke er fornøyd..

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    1,964
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    bra du er fornøyd da, men som du sier, de er lette og få solgt så det blir nok ikke noe problem, om du vil selge dem.. 218 har jo mye watt i ryggen når det gjelder brokobling, men det er kanskje kontrollen som mangler, ikke vet jeg!!

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av fabian
    bra du er fornøyd da, men som du sier, de er lette og få solgt så det blir nok ikke noe problem, om du vil selge dem.. 218 har jo mye watt i ryggen når det gjelder brokobling, men det er kanskje kontrollen som mangler, ikke vet jeg!!

Greit med kontroll i en NAD 218, bare du holder deg på 8ohm. Funker tildels på 4 også. Du skal spille sykt høyt får du trenger mer kontroll enn hva du får med NAD 218, slik jeg har opplevd det da.

Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •