Noen som kan hjelp litt her ????

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Smile Noen som kan hjelp litt her ????

Hei alle audio freaks.
    Som alle dere andre så er jeg interessert i og ha mest mulig lyd igjen for arbeid og pengene.
    Situasjonen er den at jeg har en 30 ar gammel (snart) forsterker som heter Pioneer Sx 1250 som jeg har bestemt meg for og ha som hovedforsterker, den gir 165 W ved 8 ohms og 200 W pr/kanal ved 4 ohms.
    Som forforsterker har jeg en JML sorround forsterker med ditto diskant høytalere og sub til.
    Tidliger hadde jeg noen JBL 200 Watt høytalere som jeg klarte og blåse dritten ut av ved omt halvt Volum, og har derfor nå kjøpt meg noen brukte kasser med defekte element i, de er nå fjernet så jeg sitter igjen med 2 kasser og 4 stk 500 Watts høyalerelement som skal monteres. Det er her problemet oppstår, på hver av disse elementene er det 2 plusser og 2 minuser, er det for og koble de to elementene i hver kasse i sammen ?? Hva oppnå man ??
    På baksiden av hver kasse er det og 2 plusser og 2 minuser er det for og koble til forsterker + en kobling mellom hver kasse, blir det da 4 ohms på hver høytaler samt at de spiller likt. Jeg håper det er noen som forstår hva jeg mener og er da takknemmelig for hjelp, og imøteseer gjerne et svar.
    mvh
    Aristoles :grin:

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Bi-wiring

Sannsynligvis så er dine høyttalere forberedt for Bi-wiring.
    Søk i google (norsk om du vil) så vil du nok finne en god forklaring på hva det er, og hvordan du kan gjøre det på dine høyttalere om du ønsker.
    Det er ikke påkrevd at du bruker denne muligheten, men dersom du gjør det vil du kunne få et mer detaljert lydbilde med mindre forvrengning, spesielt i mellomtone området.
    Lykke til.

Pellings

Sitat Opprinnelig postet av Aristoles
    Hei alle audio freaks.
    Som alle dere andre så er jeg interessert i og ha mest mulig lyd igjen for arbeid og pengene.
    Situasjonen er den at jeg har en 30 ar gammel (snart) forsterker som heter Pioneer Sx 1250 som jeg har bestemt meg for og ha som hovedforsterker, den gir 165 W ved 8 ohms og 200 W pr/kanal ved 4 ohms.
    Som forforsterker har jeg en JML sorround forsterker med ditto diskant høytalere og sub til.
    Tidliger hadde jeg noen JBL 200 Watt høytalere som jeg klarte og blåse dritten ut av ved omt halvt Volum, og har derfor nå kjøpt meg noen brukte kasser med defekte element i, de er nå fjernet så jeg sitter igjen med 2 kasser og 4 stk 500 Watts høyalerelement som skal monteres. Det er her problemet oppstår, på hver av disse elementene er det 2 plusser og 2 minuser, er det for og koble de to elementene i hver kasse i sammen ?? Hva oppnå man ??
    På baksiden av hver kasse er det og 2 plusser og 2 minuser er det for og koble til forsterker + en kobling mellom hver kasse, blir det da 4 ohms på hver høytaler samt at de spiller likt. Jeg håper det er noen som forstår hva jeg mener og er da takknemmelig for hjelp, og imøteseer gjerne et svar.
    mvh
    Aristoles :grin:

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0