Summing fra subwooferen (JMLab Electra)

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 10 av 10
    Active Nito sin avatar
    Medlem siden
    May 2003
    Poster
    416
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Summing fra subwooferen (JMLab Electra)

Hei !

Har en del "summing" fra subwooferen min. Denne summingen blir verre jo mer jeg justerer volumet opp. Er også en slik "skurring"/"summing" når jeg vrir volum-bryter'n opp og ned (nesten som når det "spraker" i en gammel høyttaler).
    Skal det være slik, eller er det en feil? Kan det være dårlig kontakt noe sted, eller dårlig jording av noe slag? :roll:

Active Terminator sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    411
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde en tilsvarande skrapelyd når eg skrudde opp og ned volumet på ein gammal forsterkar eg hadde før. Eg opna forsterkaren og rensa volum knappen(potensiometeret) med elektronikkrens(spray) Da vart det bra.
    Men den skurringa du har i subben konstant kan vel kanskje skyldast dårleg kontakt i jordinga på enten kabelen eller i sjølve forsterkaren i subben. Viss du prøvar å bevege forsiktig på kabelen inn til subben å høyre om lyden endrar seg da. Sjå etter skadar på kabelen.

Active Nito sin avatar
    Medlem siden
    May 2003
    Poster
    416
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Terminator
    Men den skurringa du har i subben konstant kan vel kanskje skyldast dårleg kontakt i jordinga på enten kabelen eller i sjølve forsterkaren i subben. Viss du prøvar å bevege forsiktig på kabelen inn til subben å høyre om lyden endrar seg da. Sjå etter skadar på kabelen.
    Jeg bruker en strømkabel som egentlig ikke hører til sub'en. Den har 3 hann-kontakter (kalles det tre-faset ledning tro? ), mens kontakten som står i subwooferen har bare 2 hunn-kontakter. Kan dette være problemet tro?

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er ikke helt sikker på hva du mener, men jeg hadde testet med en annen "riktig" kabel. Mulig den du har nå kan fange opp noe støy.

(kalles det tre-faset ledning tro? )
    Nope, fortsatt en-fase. (230v + jord)

Mvh

AK

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2003
    Poster
    974
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Re: Summing fra subwooferen (JMLab Electra)

Sitat Opprinnelig postet av Nito
    Hei !

Har en del "summing" fra subwooferen min. Denne summingen blir verre jo mer jeg justerer volumet opp. Er også en slik "skurring"/"summing" når jeg vrir volum-bryter'n opp og ned (nesten som når det "spraker" i en gammel høyttaler).
    Skal det være slik, eller er det en feil? Kan det være dårlig kontakt noe sted, eller dårlig jording av noe slag? :roll:
    During/summing er en svakhet med enkelte JMLab subwoofere. Har du prøvd å lée på kontakten på signalkabelen? Hvis du ikke blir kvitt det får du sikkert byttet den ut i en ny en (vel og merke hvis du akkurat har kjøpt den). Slike lyder er utroooolig irriterende.

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    411
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Nito
    Jeg bruker en strømkabel som egentlig ikke hører til sub'en. Den har 3 hann-kontakter (kalles det tre-faset ledning tro? ), mens kontakten som står i subwooferen har bare 2 hunn-kontakter. Kan dette være problemet tro?
    Meinte egentlig signalkabelen når eg sa kabelen. Var ganske dårleg forklart av meg.
    Fekk ikkje heilt til å sjå for meg den strømkabelen du beskreiv.
    Har også vore borti at signalingangen på forsterkerar har ei dårleg lodding på printkortet som kan resultere i opptak av støy.
    Prøv å ta ut signalkabelen og hør om den summar enda. viss den gjer det er det kanskje ei dårleg lodding på printkortet i subforsterkaren.

Active Nito sin avatar
    Medlem siden
    May 2003
    Poster
    416
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fekk ikkje heilt til å sjå for meg den strømkabelen du beskreiv.
    Har også vore borti at signalingangen på forsterkerar har ei dårleg lodding på printkortet som kan resultere i opptak av støy.
    Prøv å ta ut signalkabelen og hør om den summar enda. viss den gjer det er det kanskje ei dårleg lodding på printkortet i subforsterkaren.
    Strømkabelen som jeg bruker er en helt vanlig kabel (typisk for subwoofer), men isteden for at det er 2 hull i enden av kabelen som skal inn i sub'en, er det isteden 3 hull. Men kontakten på subwooferen (som kabelen skal stå i) har bare 2 plugger som skal inn istøpselet. Vet ikke om du skjønte noe mere.... ikke så nøye...

Prøvde å ta ut signalkabelen og satte på subwooferen, da var det ingen lyd eller "summing". Vred opp og ned på volumbryteren også, men ingen "summing". Eneste som jeg la merke til var at når jeg leet på volumbryteren så kunne det skurre litt (veldig svakt), men ikke hele tiden og ikke vær gang jeg beveget på volumet.

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    411
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok forstår. Strømkabelen har 3 hull på den sida du skal putte inn i subben. To er til strøm og en er jord.
    På andre sida ser du berre to hannpluggar, men jord er på sida av pluggen. (metallfelt på begge sider) Trur ikkje strømkabelen har noke med problemet å gjære.

Har du prøvd en anna signalkabel? Eller Lèe på kontakten på signalkabelen både ved subben og ved recieveren.
    Viss ikkje dette hjelper, så spørs det om det kan være utgangen på recieveren som sender ut støy.

Active Nito sin avatar
    Medlem siden
    May 2003
    Poster
    416
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du prøvd en anna signalkabel? Eller Lèe på kontakten på signalkabelen både ved subben og ved recieveren.
    Viss ikkje dette hjelper, så spørs det om det kan være utgangen på recieveren som sender ut støy.
    Takk ! Jeg har tidligere prøvd å lee på kontakten på signalkabelen som går til subwoofer. Det har blitt litt bedre da, men fortsatt "summing". Nå leet jeg på kontakten på signalkabelen som går til receiveren. WOW !! Nå forsvant all "summingen"! Sub'en er helt fri for "summing".

Nå slipper jeg den utrolig irriterende "summingen" som har gått meg på nervene.

Takker og bukker.

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    411
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0