Noen tips?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 9 av 9

Tråd: Noen tips?

Newcomer Puffyp sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Sted
    Moss
    Poster
    85
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Unhappy Noen tips?

Hei folkens!

Jeg har kjøpt en Nad T753 reciever og vurderer en Nad C272 effektforsterker til denne.
    Men det vanskelige valget er høyttalere, har veldig lyst på CV AL-1000 men vet ikke hvor bra dette funker i hjemmekino?
    Ellers så har jeg kikket litt på Consept serien til Dali.. noen som har noen gode tips til en "nybegynner"?

Intermediate Shercko sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    1,118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Puffyp
    Hei folkens!

Jeg har kjøpt en Nad T753 reciever og vurderer en Nad C272 effektforsterker til denne.
    Men det vanskelige valget er høyttalere, har veldig lyst på CV AL-1000 men vet ikke hvor bra dette funker i hjemmekino?
    Ellers så har jeg kikket litt på Consept serien til Dali.. noen som har noen gode tips til en "nybegynner"?
    AL-1000 er konge høyttalere det, men blir vel kanskje litt overvektig hvis du tenker på f.eks noen små satelitter bak.. Sub er også foretrekke, da AL ikke er så sterke på dypbass. Hva angår Concept serien, så har jeg meget hyggelig erfaring med det! Pøs på med en CLSC-12/15 sub til resten av oppsettet da, så har du en fin kino. Hadde jeg vært deg, så hadde jeg ikke kjørt C272 på AL'ene, det blir litt i minste laget. Jeg hadde C372 til mine 750 før, og merket store forandringer ved bytting til 218. Uansett så er Concept et valg du nesten garantert blir fornøyd med

Medlem siden
    Nov 2005
    Sted
    Moss
    Poster
    85
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

thanks

Takker for kjapt svar, tror du 272 er nok til å drive concept 10? Lurer på enten de eller lillebroren med 8"..
    Kommer til å kjøre små høyttalere bak som kan henges på veggen, de jeg har nå er av merket "Linkman" og finner ikke noe info om disse noe sted, må vel bytte ut disse også men får ta en ting av gangen, kikket litt på CV sine 15" i V serien også, de er jo en del rimeligere enn Dali sine, kjenner du til disse?

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for kjapt svar, tror du 272 er nok til å drive concept 10? Lurer på enten de eller lillebroren med 8"..
    Kommer til å kjøre små høyttalere bak som kan henges på veggen, de jeg har nå er av merket "Linkman" og finner ikke noe info om disse noe sted, må vel bytte ut disse også men får ta en ting av gangen, kikket litt på CV sine 15" i V serien også, de er jo en del rimeligere enn Dali sine, kjenner du til disse?
    Ja, 272 er meget kraftig, så det skal ikke forundre meg om de klarer å drive concept 10!! :wink:
    Kjeller :Talk Electronics Tornado 3; Golden Tube Audio SEP-1; REL Stampede; Magnepan MG12; Audio-Gd nfb-2.32DAC; Squeezebox v3/Vortexbox; Vinylsnurrer: Luxman PD272/DL110pu/MyGroov;
    Stue : Audio Pro Addon T8/SB Duet;
    Kjøkken : SB Boom.

Følg oss på Facebook... HIFI Norge

Intermediate Ole18 sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    706
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har hørt concept 10 med en NAD C372 og med C372+272 også det var desidert best kontroll med begge to forsterkerene brokobla. Så putt så mye power du kan på de virker som de trenger mye strøm for å spille optimalt.

Medlem siden
    Nov 2005
    Sted
    Moss
    Poster
    85
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Takk for svar

Er det mulighet for noe brokobling av T753 og C232?
    Jeg skal kjøre 5.1...

Medlem siden
    Nov 2005
    Sted
    Moss
    Poster
    85
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Unhappy Ehh..

C272 mener jeg :-?

Intermediate Ole18 sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    706
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    T753 kan ikke bokobles men det kan C272.. Men du kan kjøre 2stk C272 på preout på HK reciver så kan du brokoble de...

Intermediate Shercko sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    1,118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    272 funker greit til Concept 10, men enda bedre til 8 selvfølgelig. Men recieveren din har vel to stk. pre-out, har den ikke det? Da kan du rive til med 2 stk. 272, men da blir jo prisen deretter også. Jeg hadde gått for Concept 8(med resten i samme serie), og en 272 til frontene. Classic subbene til CV er jo relativt billige - og bra! Men V-12S står vel kanskje litt mer i stil til Concept? Stikk innom nærmeste butikk og be de om å sette opp det du vil høre på, så gjør du og lommeboka di opp din egen mening

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •