During fra subwoofer

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    40
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Unhappy During fra subwoofer

Jeg har nettopp kjøpt meg en brukt Paradigm PS-1200 aktiv subwoofer på 12 tommer: http://www.hifiklubben.com/archiv.asp?id=2|p|118|118|544|pdetail

Når strømmen er koblet på høres en konstant during fra forsterkerdelen i subben, ikke ulik den duringen man hører når man går forbi en transformatorboks på gata. Jeg har subben stående bak sofaen så det høres ganske tydelig i stille partier. Skal det være sånn? :???:

Jeg har testet ut om det er støy på kursen ved å trekke en skjøteledning fra 2. etasje, men det hjalp ikke. Kan det være en løs trafo, som ble diskutert for en forsterker i denne linken: http://avforum.no/forum/receivere-forsterkere/27201-fra-forsterker.html :?:

Noen som har noen forslag til mulige løsninger??

Petter

Moderator ask4me2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,804
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Får du denne 50Hz duringen uten signalkabl tilkobblet?
    Det er av og til problemer med jordsløyfer med bruk av subwoofere, og man vil ofte kunne få slik brumming hvis man både har en jording sammen med 230v kontakten til subwooferen og en annen sammen med skjermen på signalkabelen fra resten av lyd anlegget.

Mange har måttet lage seg en "spesial" kort forlengelses kabel der man har jordede støpsler i begge ener av en kabel som ikke fører jordledningen fra el.nett jord gjennom, eventuellt teste med noe tape over og dermed isolere utenpå jordings kontaktene på støpselet for å teste om duringen forsvinner.

Intermediate Jan A M sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan kaaaanskje være kabelen du bruker mellom forsterkeren og suben (ikke på innsiden av suben). Hvis du f.eks. bruker kabel av typen "lakris-snøre"... denne teorien eliminerer du ganske kjapt ved å gjøre som ask4me2 skriver da, å slå på suben uten tilkobling til forsterker. Men det kan være kjekt å sjekke hvis du ikke allerede har gjort det. ;-)

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    40
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

Jeg bruker en 10 meter lang kabel jeg nettopp kjøpte på Clas Ohlson for kr. 229,-(32-6697). Neppe verdens beste, men den ser jo ikke alt for gal ut. http://www.clasohlson.no/?AFP=store/...B41AB234785732

Jeg har ikke testet uten signalkabel koblet til - skal prøve så fort jeg kan. Julebord i dag rett etter jobb - da får jeg nok ikke sjekket før i morgen. :razz:

Petter

Active Viks sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2004
    Sted
    Sandnes
    Poster
    304
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har en v.3 av denne subwooferen. Fungerer kjempefint, ingen ulyder, ingen during.

Som ask4me2 sier, - prøv å koble ifra signalkabelen for å teste, og så kan du prøve å koble til en skjøteledning uten jord.
    Emotiva UMC-1 | Rotel RB-1072 | Rotel RMB-1066 | Dune HD TV-101 | Panasonic DMP-BDT310 | Sony MDS-JE640 | Pioneer PD-F1007 | B&W DM683 | B&W LCR600 S3 | B&W DS6 | Mirage Nanosat | SVS PB12-NSD DSP | Sanyo PLV-Z2000 | DreamScreen V2 DynaGrey AutoManual 106" | LG 47" Cinema 3D | iRule Pro | Tara Labs & Monster interconnects | Supra Classic Blue 6.0

Denon-PMA-510AE | B&W DM686 | SVS SB12-NSD DSP | Supra Classic Blue 2.5 speaker cable | Monster 250 Interlink | Asus Xonar

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    40
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Unhappy

Nå har jeg testet og det durer selv om signalkabelen er frakoblet. Jord/ikke jord i strømkabelen hadde heller ingenting å si. :sad:

Hva kan det da være som forårsaker denne trafo-brummingen? Kanskje jeg må levere den til hifi-klubben for en "tune-up"? :-?

Petter

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •