SVS-treff i Arendal 17.12.2005 - Side 5

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 5 av 6 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 SisteSiste
Viser resultater 81 til 100 av 110
    Active da90el sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    348
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    når kan vi vente å få noen bilder?

skulle gjerne vært med men jeg bor i feil ende av Norge så man får ikke vært med på noen messer untatt på sommeren når man er på ferie

venter i spenning på full rapport fra treffet:grin:

Intermediate Audiomur sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    2,205
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kenti
    Var det dårlig??

Hvem var det som stakk av med premien som de skulle trekke? Kanskje ikke deg Audiomur, og derfor du synes det var skuffende?
    Nei!trekningen var i grunn ganske spennende,det var 6-7 brødhuer som hadde svart på konkuransen,som alle ble trukket,men var så lure at de ikke hadde møtt opp!!Må innrømme at pulsen steg til værs da.Det som var skuffende,var at de hadde et alt for stort rom,så det låt rett og slett lite imponerende.

Ikke spesielt tillitsvekkende at venstre surround-høyttaler ble sprengt under demoen heller...

Intermediate TomH sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    1,153
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Audiomur
    Nei!trekningen var i grunn ganske spennende,det var 6-7 brødhuer som hadde svart på konkuransen,som alle ble trukket,men var så lure at de ikke hadde møtt opp!!Må innrømme at pulsen steg til værs da.Det som var skuffende,var at de hadde et alt for stort rom,så det låt rett og slett lite imponerende.

Ikke spesielt tillitsvekkende at venstre surround-høyttaler ble sprengt under demoen heller...
    Ja der quotet du rette brødhue Audiomur. :lol:

Ikke vondt ment Kenti, måtte bare kommentere det, siden han sikkert ikke har lest de forrige innleggene eller noe...

Du får si som jeg ville sagt Kenti: Dæ va nuh som svarte! :evil:

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jaja, men så må man jo se det slik da:

Dersom Kenti hadde vært tilstede, så ville man opplevd en eller annen endring i programmet (eksempelvis et spørsmål) som da ville resultert i at trekningen garantert ville blitt annerledes. Dermed var det kanskje JEG som gikk glipp av premien....

Så derfor; fa3n ta deg, Kenti! ;-)
    Eller JEG, sier Akto på andre siden av bordet her...

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skuffende.. nei, ikke for min del. Det som er pussig er at det bare er igjen 7-8 stykker til slutt når annlegget det spilles på skal evalueres med eget referansemateriale.

Jeg skal lage en reportasje, med bilder, slik at dere alle får ta del i opplevelsen jeg fikk! To be continued.... i en ny tråd. Senere :-D

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Ja, bilder og reportasje; vi venter i spenning akto!

Intermediate Dan sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var et for stort rom til disse høyttalerne, Ron sa jo også det, men skulle alle få sjansen til å være der og lytte samtidig så måtte det vel bli den størrelsen. Synes de spilte bra jeg, med tanke på nettopp det.

Ellers var det moro å hilse på Ron himself og interessant å høre på hva han hadde å si. Det jobbes med mange interessante ting for fremtiden i SVS, og filosofien i selskapet tror jeg er helt riktig. Regner med en del av dette kommer i linken til Akto og Roko, som forøvrig gjorde en glimrende jobb med å dokumentere dette.

Sitat Opprinnelig postet av a|ex
    Hehe..kjedelig å gå glipp av et 5.1 SVS sett? ;-)

Jeg som aldri har flaks får bare håpe at Alexander Jansen ikke ble ropt opp...(da river jeg av meg håret)..skrev meg nemlig opp på listen selv før jeg fikk vite at jeg måtte jobbe :/
    Mener å huske det var en Alexander som ble lest opp.... ;-)

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av akto
    Skuffende.. nei, ikke for min del. Det som er pussig er at det bare er igjen 7-8 stykker til slutt når annlegget det spilles på skal evalueres med eget referansemateriale.
    Enig. Forøvrig mye godt og artig referansemateriale dere satt på.

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av a|ex
    Seriøst..? Tror jeg må ta meg en kalddusj.................
    Jepp, men kan jo selvsagt huske feil da det var noen navn som ble lest opp. Roko har det kanskje på film, men akkurat å se det om igjen er vel å strø salt i såret. ;-)

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    3. premie: Den 7 oppleste fikk en veggplakett med SVS-logoen.
    2. premie: Den 1 oppleste fikk dB-måler og Avia kalibrerings-DVD.
    1. premie: Den 10 oppleste fikk høyttalersettet. Han het Olav Jegtvolden (eller noe slikt - vanskelig å høre akkurat nå).

Ellers kan jeg bekrefte at Alexanders navn ikke var blant de oppleste. Nå kan du puste lettet ut.... ;-)

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg var der jeg, men måtte desverre gå litt før. En lei forkjølelse hadde tredd seg på, så det var ingen vei utenom å kaste inn håndkleet. Hadde også svart på konkurransen, men dersom en måtte være tilstede for å få premien er det bare for dumt. For det stod ingen ting om det i informasjonen før en svarte. Så på dine vegne, Kenti: USERIØST!

Ellers så var jo rommet altfor stort til dette bruket. Noe også det sprengte elementer i venstre bakhøytaler bekrefter.

Ron Stimpson var jo en artig skrue, utpreget amerikansk og lignet utrolig mye på Pete Becker som Monica i "Friends" datet en stund....

Artig at et slikt arrangement blir lagt til "utkant-Norge", men det spørs nok om det ikke rent markedsøkonomisk hadde vært bedre å presentert SVS i Oslo-området når grunnleggeren først skulle ta turen.

Intermediate Smurfen sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,324
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Anfield
    Jeg var der jeg, men måtte desverre gå litt før. En lei forkjølelse hadde tredd seg på, så det var ingen vei utenom å kaste inn håndkleet. Hadde også svart på konkurransen, men dersom en måtte være tilstede for å få premien er det bare for dumt. For det stod ingen ting om det i informasjonen før en svarte. Så på dine vegne, Kenti: USERIØST!
    På nettsidene til lsound sto det følgende ang konkuransen

Meld deg på ved å svare på det enkle spørsmålet under og bli med i trekningen av verdensnyheten SBS-01 høyttalersystem MED bestselgeren PB10-ISD subwoofer! Svaret finner du på www.lsound.no sidene. Trekningen vil skje på slutten av dagen 17.desember og vinneren MÅ være tilstede for å motta premien. Det vil dessverre ikke være mulig at andre tar imot premien.

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Anfield; det stod klart og tydelig på linken til Lsound at for å kunne være med i trekningen måtte man møte opp personlig... Og så var heller ikke Kenti førstemann, men hadde han vært der.... så hadde han vunnet... Selvfølgelig kjipt...

Edit: smurfen var kjappere enn meg.

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Anfield
    Artig at et slikt arrangement blir lagt til "utkant-Norge", men det spørs nok om det ikke rent markedsøkonomisk hadde vært bedre å presentert SVS i Oslo-området når grunnleggeren først skulle ta turen.
    Da hadde kanskje "AV-pressen" hatt lettere for å delta også. Det å kjøre fra Oslo til Arendal tar for lang tid, og spesielt sånn rett oppunder jul.
    Jeg syns selv det var kjedelig å ikke kunne være der, men av personlige grunner kunne jeg ikke kjøre "Norge rundt" nå i helgen.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RoKo
    Jaja, men så må man jo se det slik da:

Dersom Kenti hadde vært tilstede, så ville man opplevd en eller annen endring i programmet (eksempelvis et spørsmål) som da ville resultert i at trekningen garantert ville blitt annerledes. Dermed var det kanskje JEG som gikk glipp av premien....

Så derfor; fa3n ta deg, Kenti! ;-)
    Eller JEG, sier Akto på andre siden av bordet her...
    Akkurat det samme kom jeg og dama frem til i dag tidlig da jeg fortalte henne om det som hadde skjedd. Situasjonen hadde sikkert vært anderledes om jeg hadde vært der som du sa, slik at jeg ikke hadde blitt trukket uansett.

Anfield: Setter pris på din medfølelse, men som en siterte over her så sto det på sidene at man måtte være tilstede for å motta premien, og det er jo fair nok. Så dette var jeg klar over.

Det er så klart kjipt, men sånn er det. Naboene er nok like fonøyde uansett, de hadde nok ikke satt fullt så stor pris på om jeg drasset inn enda en sub her :lol:

Gleder meg til å se aktos alltid gode bilder fra treffet, og kanskje videoen din Roko? Når kommer du på besøk forrsten?

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,861
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg traff Ron og Jan Ove fredag kveld, reiste fra Arendal 07.00 lørdag morgen og dro til Gøteborg, kjøpte en Plinius SB-300, FETT!!! :-)

Fikk demo Sonus Faber Stradivari til 275.000 kroner,drevet av McIntosh MC501. DET var gøy fantastisk lyd og ikke minst design. En midbass til å dø for!

Dag

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av akto
    Anfield; det stod klart og tydelig på linken til Lsound at for å kunne være med i trekningen måtte man møte opp personlig... Og så var heller ikke Kenti førstemann, men hadde han vært der.... så hadde han vunnet... Selvfølgelig kjipt...

Edit: smurfen var kjappere enn meg.
    Da har jeg bare å beklage, og fikk ikke det med meg når jeg svarte på konkurransen.

Men uten å lage en stor case ut av det hele, mener jeg at det er relativt noldus å lage en slik konkurranse der vinneren fysisk må være tilstede for å ta i mot premien. Ikke ute etter å skyte hverken SVS eller Lsound her, men min mening er at det er en tåpelig trekningsform.....

Men nok om det, litt on topic:

Systemet til SVS virket lovende nok det, som alltid målt i forhold til hva en får for pengene. Ulempen er at de finish-messig ikke ser ut, samme utseendet på kabinettene som subbene. Samme som THX-settet til Klipsch. Greit nok dersom en skal bygge det inn i en dedikert kino, men som et stueoppsett er nok desverre WAF-faktoren for lav i forhold til mine krav.

Vanskelig å bedømme lyden i forhold til det alt for store rommet, men det er helt klart potent til å spille bra i rom på størrelsen 10-20 kvm. De har ihvertfall dimensjonert høytalerne riktig, med sentern som den største.

Newcomer QPVision sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    153
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg svarte på spørsmålene på svs sine sider, men hadde ikke anledning til å komme...:cry: Noen som veit om navnet marius ble ropt opp?

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Husker ikke om navnet Marius kom opp, men dersom det måtte være interessant kan jeg jo legge ut en navneliste (etter gehør fra videoen jeg tok opp).

Akto begynte på reportasjen i bilen på vei hjem. Når denne er klar klargjør jeg bilder fra treffet. Kanskje også et par videosnutter for dem med gode nedlastingslinjer.

Det å mått reise såpass langt siler helt klart ut både dem som ikke prioriterer et slikt møte, men dessverre også dem som av forskjellige årsaker rent praktisk ikke kan få det til.

Selvsagt synd, men nå har vi da i alle fall i det minste fått en slik seanse på andre steder enn i de store byene!

Så kom ikke her og klag over at det ikke arrangeres KUN i de store byene. ;-)

Newcomer QPVision sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    153
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Oki, det høres fint ut! Jeg kunne ikke komme fordi jeg var på ball!..hehe:-P

Side 5 av 6 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •