Dali Suite 1.7

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 17 av 17
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    103
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Dali Suite 1.7

Noen som har noen erfaringer med denne høyttaleren?

Vil jeg trenge en aktiv sub til, vis høyttalerne skal stå i et rom på ca 20kvm?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har nå hatt suite 2.8 hjemme i 3 veker og må si meg kjempe fornøyd. Spesielt med tanke på fyldig bass. Bassen er ikke noe jordskjelv bass, men det sier vel seg selv i grunn, med så "små" elementer. Så det er sikkert fornuftig med sub med tanke på film.

Jeg vet ikke hva tester og slikt sier om høyttaleren, men det er meg likegyldig. Det er jo tross alt jeg som skal lytte til den. Så ta deg en tur og hør den, og bedømm selv.

Hvis du velger denne høyttaleren skal du være klar over at den trenger noe tid for å bli skikkelig innspilt.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    2,482
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dali Suite 1.7 er ganske gode høyttalere. Om du trenger sub eller ikke kommer jo an på hvor mye bass du liker. Den klarer ikke å fylle 20kvm med masse bass, men nok for folk flest så lenge det handler om musikk. Til hjemmekino så synes jeg man trenger sub uansett hva slags høyttalere man har.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    103
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du hørt denne høyttaleren, WhoppasCheese?
    Hvordan låter den?

Her er forresten en link til høyttaleren:

http://www.hifiklubben.no/show.php?f...ct=dalisuite17

-Hvordan tror dere forresten Cambridge A500 vil klare seg mot denne høyttaleren?
    Her er forsterkeren:

http://www.hifiklubben.no/show.php?f...roduct=cama500

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    2,482
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, har hørt både Suite 1.7 og 2.8. Lett gjennkjennelig "Dali lyd". Har stort sett samme klang som alle litt rimligere høyttalere fra Dali. Imponerende lydbilde til å være så liten. God dynamikk. Litt tilbakelent. Og som vanlig så er det ikke voldsomt med detaljer i diskanten, men helt greit.

Cambridge A500 funker helt sikkert bra. Da kan du jo oppgradere med en ekstra effektforsterker når du har lyst/råd og få et godt løft i lydkvaliteten.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    103
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm.. men hvordan er bassen på høyttaleren da?

Vil en effektforsterker gi meg mye bedre lydkvalitet altså..!?

Likte ikke helt at høyttalerne ikke har så mye detaljer.. men den har vell en god del mer enn hva jeg har nå, med mitt sussoundsett!?:

http://www.komplett.no/k/ki.asp?acti...1&GrpID=2&s=pl

Vil noen her anbefale noen andre høyttalere enn dali suite 1.7 til omtrent den samme prisen!?

Intermediate rojohan sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,906
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du kan jo høre på System Audio sine SA1230 til rett under 6 lapper, kan jo hende du liker dei bedre.

http://www.hi-fi-center.no/shop_item...th=7,22&id=125

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    2,482
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bra bass, litt fyldig.

Suite 1.7 har ekstremt MYE mer detaljer enn Z-540. Men de har ikke like mye detaljer som feks B&W Dm602.5 eller System Audio SA1230. Men slik er det i de litt lavere prisklassene. Man kan ikke få i både pose og sekk, så konstruktørene må velge hva de ønsker å prioritere. Dali har prioritert dynamikk og bass. Så Suite 1.7 passer veldig bra til pop/rock, men foretrekker du annen musikk så bør du kanskje velge andre høyttalere.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    103
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok. Men du sier at Dali har prioritert dynamikk og bass.. Har jo hørt at denne høyttalerer faktisk er ganske velspillende åsså.. Og som det står på hifi-klubben.no..:

"Prøv 1.7 med klassisk eller jazz, og du hører raskt at dette er en høyttaler som er detaljert og ren nok i lyden til også å gi denne typen musikk skikkelig liv."

Stemmer ikke dette?

Så er det dette med forsterkere.. Har bestemt meg for å kjøpe Cambridge, da dette er både bra og billig.. men er litt usikker på hva jeg skal velge med tanke på at det fins både Integrert forsterker, for-forsterker og effekt forsterker..:

http://www.hifiklubben.no/show.php?f...roduct=cama500
    http://www.hifiklubben.no/show.php?f...roduct=camp500
    http://www.hifiklubben.no/show.php?f...roduct=camc500

Hva vil gi best og finest lyd av 1 effekt forsterker + 1 for-forsterker og bare en integrert forsterker..? Kombinasjonen For- og effekt forsterker er jo litt dyrere.. men er det verdt pengene? hva blir annerledes i forhold til å bare bruke en integrert forsterker?

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    2,482
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når jeg sier at Dali har prioritert bass og dynamikk, så mener jeg ikke at den ikke er bra på andre ting også. Bare ikke like god, men langt fra dårlig.

Separat forforsterker og effektforsterker er bedre enn integrert, men forskjellen er ikke spesielt stor. Så jeg synes egentlig ikke det er verdt penga. Husk på at du trenger en ekstra kabel også. Jeg ville heller ha spart pengene og senere kjøpt en ekstra effektforsterker. Det vil du merke god forskjell på. Absolutt verdt penga.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    103
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Okey! Men hvordan tror du Dali Suite høyttaleren er i forhold til denne høyttaleren fra Ljudia.no?:

http://www.ljudia.no/cgi-bin/no/onli...46%20&cart_id=

Var en kar som sa til meg at en Cambridge forsterker på de dali høyttalerne kanskje kunne bli litt lite.. så hva vis jeg velger denne
    istedet?:

http://www.hifiklubben.no/show.php?f...uct=nadc320bee

Er denne mye bedre enn cambrigde a500? Ser at den leverer 15w mindre pr. kanal.. Det er vell ikke så bra? Greier denne å drive Dali Suite 1.7 tror dere? Det står jo mye bra om den!

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    2,482
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg aner ikke hvordan den høyttaleren fra ljudia er. Men jeg tviler på at den er like bra.

En Cambridge er egentlig litt lite. Nad C320BEE låter nok endel bedre, og har litt mer kontroll, men skal man være nøye på det så er nok også den for liten. En NAD C352 er omtrent passe. Eller Cambridge A500+P500. Lydmessig så setter jeg en knapp på den siste kombinasjonen. Hvor mye watt forsterkerne har er ikke så nøye.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    103
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm.. så Cambridge A500+P500 låter bedre enn en NADc350 altså!?
    Hadde tenkt meg at en NAD c350 var en mye mer Solid og kraftig forsterker jeg, men..

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    103
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm, men drit i det.. Siden du (WhoppasCheese) sa at DM602.5 har mere detaljer enn dali suite 1.7, har den blitt litt interessang. Greit nok at den har klarere lyd, og det syns jeg er bra.. men hvordan er det med lydbildet, trøkken og dynamikken? Bra?

Hvordan vil eventuellt Dm309 være i forhold?

Mvh
    Valiariaribenn

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    75
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når jeg var på høyttaler jakt så kjørte jeg en sammenligning mellom suite 2.8 og DM603S3 som er "storebroren" til 602.5.
    Jeg endte opp med Suitene.
    Til syvende og sist så var det disse som passet mitt musikk og filmbehov best (rock og elektronika).
    Du burde virkelig høre på disse før du bestemmer deg, for begge er glitrende høyttalere som gir deg mye for pengene og smak i lyd er såpass individuelt at det er vanskelig å avgjøre ut i fra hva andre mener.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    103
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tuusen takk for alle fine svar, og jeg beklager at jeg maser slik på dere.
    Neste helg skal jeg på besøk hos hifi-klubben, og prøvehøre!

Men bare et siste spm..:
    Er det noen stor forskjell på BW DM309 og DM602.5?
    Hvem av dem har mest detaljer, og hvem spiller varmest og med mest trøkk?

Så et øøørlite forsterker-spm heelt til slutt!
    Vil en Nad C320Bee klare å drive disse B&W høyttalerne bra nok? Eller vil jeg merke markant forskjell vis jeg investerer i en C350?
    Så at Harman Kardon fikk mye skryt, og ble kåret til årets forsterker 01/02.. Vis jeg velger denne forsterkeren, vil det da bli overkill? Eller vil jeg kunne spille klarere og høyrere?

Takktakk til alle som gidder å svare.

Mvh

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    2,482
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    DM309 har helt klart mer trøkk enn DM602.5. DM309 har til og med litt mer trøkk en Suite 1.7. Men diskanten på DM309 låter veldig metallisk i mine ører, og bassen kan bli noe rotete.
    Suite 1.7 har på sin side større lydbilde, mer dynamikk og trøkk enn DM602.5.

NAD C320BEE er grei nok for alle disse høyttalerne, men ikke optimal. C350 er ikke noe bedre, og den er gått ut av produksjon. Hifiklubben skal ha fått inn etterfølgeren C352 som er et par hakk bedre.
    Kombinasjon av Nad og B&W pleier ofte å låte kjedelig i mine ører. H/K burde passe bedre.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •