Cerwin Vega CLSC-15s VS Mission M5AS

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 13 av 13
    Intermediate Revox sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Cerwin Vega CLSC-15s VS Mission M5AS

Jeg har nylig kjøpt en Mission M5AS sub men lurer på om clsc-15s kanskje er kraftigere og mer høytspillende. Det jeg er ute etter i sub'en er at den skal klare å gå dypt samt spille meget høyt. Den må klare å holde følge med AL-1000.

Har såvitt fått prøvd mission sub'en og den hadde null problem med å holde følge med Infinity SM-155 men manglet bittelitt. Den var dog dårlig plassert så det er nok mulig å hente ut mer av den. Men lurer på om jeg skal gå til bryet om jeg likevel bytter til CV sub.

Spec på Mission sub'en for de som ikke vet noe om den.

Enclosure Type - Reflex Loaded
    Woofer Size - 12"
    Frequency Response -3db - 28Hz to 150kHz
    Cross-Over Frequency - 50kHz to 150Hz
    Effective Volume - 52 litres
    Nominal Impedance - 8 Ohm compatible
    Int. Amplifier power - 350 W
    Dimensions (HxWxD) - 580 x 350 x 505 (mm)
    Weight - 36kg

Intermediate Shercko sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    1,118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Revox
    Den må klare å holde følge med AL-1000.
    Da må du nok tilbake til butikken ja..

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

c-v

suben har jeg og jeg er dritfornøyd!!!!!!!!
    spiller høøyt, og holder følge med clcs-6 hvis du skulle oønske det, så de holder fint følge med al...

Medlem siden
    May 2005
    Poster
    1,118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av c-v!
    suben har jeg og jeg er dritfornøyd!!!!!!!!
    spiller høøyt, og holder følge med clcs-6 hvis du skulle oønske det, så de holder fint følge med al...
    Ahem! CLSC-6 og AL? Hva er det for slags sammenlikning? ...

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Først, CV subben går ikke ekstremt dypt**, men til musikk, spessielt pop og rock holder det i massevis. Jeg vil nok anbefale denne subben til AL1000, selv om AL1000 har ekstremt raskt bassrespons, så kan nok subben virke litt slakk, men det gjelder alle. (kommer også ann på hva slags forsterker du kjører på AL1000).

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Shercko
    Ahem! CLSC-6 og AL? Hva er det for slags sammenlikning? ...
    clsc er en veldig liten høyttaler, som er ekstremt kjapp i responsen, så sammenligningen er klar. classic15s er en kjapp sub, noe som er helt nødvendig med AL1000, som mest sannsynelig har den kjappeste bassgangen i CV's hjemmehøyttaler historie.

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm takker for svar. Men er fremdeles litt usikker. Mission sub'en er meget solid og føler ikke at clsc serien holder samme kvalitets nivå der egentlig. Og prisen på den er også en del lavere enn mission sub'en. Men tror nok fremdeles den klarer å levere mer trykk.

AL'ene kjøres på en Nad c270 og en Nad 216. Planen er å bytte ut til 2x 218 men det må vente litt. Skorob du nevnte at CV sub'en ikke går så dypt. Dette er vesentlig for meg da det er sub'ens eneste funksjon. AL'ene klarer fint å levere punch nok men vil ha et skikkelig godt trykk fra 40hz og ned.

Intermediate CV-Gunnar sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    1,361
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm takker for svar. Men er fremdeles litt usikker. Mission sub'en er meget solid og føler ikke at clsc serien holder samme kvalitets nivå der egentlig. Og prisen på den er også en del lavere enn mission sub'en. Men tror nok fremdeles den klarer å levere mer trykk.

AL'ene kjøres på en Nad c270 og en Nad 216. Planen er å bytte ut til 2x 218 men det må vente litt. Skorob du nevnte at CV sub'en ikke går så dypt. Dette er vesentlig for meg da det er sub'ens eneste funksjon. AL'ene klarer fint å levere punch nok men vil ha et skikkelig godt trykk fra 40hz og ned.
    Kjøres på en NAD C270 og NAD 216? Forskjellig effekt på hver høyttaler altså..:S

Intermediate CV-Gunnar sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    1,361
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av skorob
    clsc er en veldig liten høyttaler, som er ekstremt kjapp i responsen, så sammenligningen er klar. classic15s er en kjapp sub, noe som er helt nødvendig med AL1000, som mest sannsynelig har den kjappeste bassgangen i CV's hjemmehøyttaler historie.
    HP-215 har også meget rask bassrespons:-) Men da skal det forsterker til også

Medlem siden
    May 2005
    Poster
    1,118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av CV-Gunnar
    Kjøres på en NAD C270 og NAD 216? Forskjellig effekt på hver høyttaler altså..:S
    Ja, stusset også litt på der. Ikke bare det, forskjellig dempefaktor også, for ikke å snakke om lyd. Mon tro hva grunnen er til det..

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå skal det nevnes at begge AL'ene var ødelagt når jeg fikk dem så de har ikke vært i bruk enda. Elementene er sendt til rekoning. Og nye diskanter er bestillt. Ønsket er jo å bytte ut til 218 og det ser ut som jeg fint rekker å gjøre det før jeg får skrudd sammen AL'ene igjen. 216 og c270'en er mer en nødløsning.

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Den går dypt nok, 60-30hz er den rimelig vill, ruller nok bittelitt av her, også forsvinner den helt ved 25hz nesten. Der blir kurva kjempebrå. AL1000 har ikke akkuratt mye dypbass .

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok høres ikke så gæli ut. Mission sub'en går dog noe lavere. Men har mer tro på at en 15" vil gjøre jobben bedre mot det systemet jeg har. Og så passer ikke mission sub'en helt inn sammen med resten som er kun cerwin.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •