Hjelp: Bulka diskant på B&W center

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Unhappy Hjelp: Bulka diskant på B&W center

Min B&W LCR6 S2 senterhøytaler på 15 kilo var i ferd med å dette ned fra tv'n og med min flaks fikk jeg selvfølgelig kjørt fingeren inn i diskanten da jeg skulle ta den i mot....Har nå en heftig og stygt bulka diskant.

Ringte Hi-Fi klubben og de ba meg skru av kevlar-elementet på den ene siden slik at jeg kunne stikke hånden inn og dra ut diskanten....men hvordan i all verden gjør man det, det sitter jo klin fast og det er ingen skruer?? Noen råd?

Hvor mye påvirker egentlig den bulka diskanten musikk kvaliteten?
    Jeg ble overrasket over hvor liten forskjell jeg egentlig hørte...forventet jo at diskanten skulle sprake eller forsvinne...Men uansett kan jeg jo ikke leve med en bulka diskant?

Takk for alle råd

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke peil på din center, men på min høttaler PSB, så er du mulig å få diskanten på plass igjen, enten ved å brue dobbelsidet teip, ene på fingeren, den andre på selve elementet, prøv å dra forsiktig elementet ut på plass igjen.

Den andre metoden jeg har brukt er å bruke støvsuger, bruk da en som du kan regulere kraften på, start forsiktig, øk kraft hvis det ikke hjelper. På denne måten fikk jeg fikset min diskant. Du vil nokk ikke høre noe stor forskjell på lyden, jeg hørte litt skurring, men den ble borte når jeg rettet ut diskanten igjen.. Nå fungerer alt så bra igjen så..... :grin:
    Kjeller :Talk Electronics Tornado 3; Golden Tube Audio SEP-1; REL Stampede; Magnepan MG12; Audio-Gd nfb-2.32DAC; Squeezebox v3/Vortexbox; Vinylsnurrer: Luxman PD272/DL110pu/MyGroov;
    Stue : Audio Pro Addon T8/SB Duet;
    Kjøkken : SB Boom.

Følg oss på Facebook... HIFI Norge

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ta en fyrstikk med superlim på, dra ut diskanten, klipp av fyrikken, og bruk superlimfjerner til å få vekk restene.

gjør oppmerksom på at dete gjøres på eget ansvar.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for tips, har allerede prøvd støvsugeren på bånn gass men det hadde ingen effekt. Diskanten er i aluminiumslignende metal så den er ekstremt stiv. Selve elementet er ikke dyttet inn i kassa, men den skal jo ha en "kuppel-bue"-form...som nå er mer eller mindre rett.... =(

Har testet diskanten med calibrator 6.1 og den kjører alle lydområder uten tull. Det eneste jeg har lagt merke til er egentlig litt "radio"-støy veldig nærme diskanten, som forsvinner 1 meter unna....det er vanskelig å si om dette kanskje er psykisk.

Ideen om superlim og fyrstikker vil nok ikke funke fordi jeg i bestefall kun vil dra opp et område av diskanten...men andre ord jeg må i så fall gjøre det 30 ganger for å få en tilnærmet rund diskant pga metal-materialet.

Har nå bestemt meg for at jeg lar det være og innleverer den til Hi-fi klubben når jeg reiser bort i jula. Prisen på diskanten bør vel være mellom 4-700 kroner, men jeg bare håper ikke at de tar seg fryktelig godt betalt for demonteringen/monteringen for det har jeg jo hørt at man fint skal klare selv....!?!

Active HFfredd sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    435
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    det klarer du lett. Har aldri byttet på en B&W men har gjort det på en rekke andre. Lykke til.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •