Subwoofer plasering

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2
    Intermediate bUlk sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    797
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Subwoofer plasering

Hei.

Jeg lagde en subwoofer med peerless 12" på ca 55liter med port.
    Jeg var litt lite omteksom når jeg lagde den så porten kommer ut på baksiden av kassen, mens elementet står ut mot meg(fremsiden).
    Er det noen meninger om dette. Jeg syntes det virker best med å plasere elementet inn mot veggen og med refleksporten mot meg. Kunne spille noe høyre for jeg merket ulyder fra element. Jeg synstes også at den har fått veldig lite område "sweetspot". Det er akkuratt der jeg sitter, men skal jeg ha en liten fest slik at folk reiser seg opp, forsvinner bassen nesten helt?.

Ps: jeg bygde reflekskassen etter liter og portstørelse på peerless sine sider. Pluss at jeg har montert et 30Hz høypas filter. Dette hjalp veldig når det blir snakk om høyerevolum. (fest eller pappa alene hjemme) :-P

Intermediate Ole18 sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    706
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Jeg har akkuratt det samme problemet angående sweetspot.. Det er derfor jeg skal ha en til så jeg får spredd bassen bedre. Men du kan prøve å sette den i et hjørne så du får elementet mot deg.. Jeg har ikke hjørneplasering da det gir en mere romplete bass noe jeg absolut prøver å ungå. Men bare prøv deg litt fram med plassering, det er mulig hjørneplasering fungerer bra hos deg.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •