Høytalere til Azur 540A

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 12 av 12
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Høytalere til Azur 540A

Heisan jeg er ny på forumet men ser at her finnes det masse kompetanse

Det jeg lurer på er hvilken høyttaler jeg skal velge til min Azur 540A, har i dag JBL E-30 men må ærlig talt si at jeg er ikke mye fornøyd, så jeg håper at et nytt høyttaler par skulle kunne sparke litt mer liv i musikken.

Men jeg er desverre ikke laget av penger og er for utålmodig til å spare opp så i tråd med Cambridge sin filosofi om mye for lite vil jeg ha høytalere i samme stil.

Jeg kan jo si litt om de jeg vurderer fortiden.

B&W 309
    Dali Concept 6
    Dali 5005 LE
    og kanskje B&W 602 S3 men her er jeg faktisk litt usikker på om forsterkeren holder...

Kan vel legge til at hvis det ikke var for at jeg er utålmodig og julen nærmer seg hadde jeg nok gått for Audio Pro Black diamond v.2 eller dali suite 1.7.

Håper noen kan gi meg litt inputs og anbefal gjerne andre høyttalere en dem jeg har nevnt.

Mvh.
    G

Active
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    301
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Siden forsterkeren din er såpass svak bør du kjøpe et par lettdrevne høyttalere.
    For eksempel Klipsch. De er ekstremt lettdrevne. Sjekk bruktmarkedet.
    Det ligger mange bruktbørser på Hifisentralen.

Editet ligger et par Dali Suite 1.7 i bruktbørsen til Hifisentralen. Prisen er 3500 kr

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Av disse du nevner så ville jeg ha valgt Dali Concept 6, som er en meget god høttaler til denne prisen, jeg har hørt den på en annen 2*50w forsterker, å det låt bra..
    Kjeller :Talk Electronics Tornado 3; Golden Tube Audio SEP-1; REL Stampede; Magnepan MG12; Audio-Gd nfb-2.32DAC; Squeezebox v3/Vortexbox; Vinylsnurrer: Luxman PD272/DL110pu/MyGroov;
    Stue : Audio Pro Addon T8/SB Duet;
    Kjøkken : SB Boom.

Følg oss på Facebook... HIFI Norge

Active
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    301
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HoJ
    Av disse du nevner så ville jeg ha valgt Dali Concept 6, som er en meget god høttaler til denne prisen, jeg har hørt den på en annen 2*50w forsterker, å det låt bra..
    Joda Concept 6 vil nok fungere fint. Jeg tror likevel ikke Gman vil bli spesielt fornøyd. Slik jeg forstår det er det mer trykk og bass han ønsker. Concept 6 er ikke særlig bedre sånn sett enn de høyttalerne han har.

Gman: Hva med å kjøpe en god sub til de høyttalerne du allerede har?
    For eksempel en SVS PB10-ISD: http://www.lsound.no/index.php?side=info&id=1432

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Syncron
    Joda Concept 6 vil nok fungere fint. Jeg tror likevel ikke Gman vil bli spesielt fornøyd. Slik jeg forstår det er det mer trykk og bass han ønsker. Concept 6 er ikke særlig bedre sånn sett enn de høyttalerne han har.

Gman: Hva med å kjøpe en god sub til de høyttalerne du allerede har?
    For eksempel en SVS PB10-ISD: http://www.lsound.no/index.php?side=info&id=1432
    For min del er ikke bass og trykk det samme som liv....
    Kjeller :Talk Electronics Tornado 3; Golden Tube Audio SEP-1; REL Stampede; Magnepan MG12; Audio-Gd nfb-2.32DAC; Squeezebox v3/Vortexbox; Vinylsnurrer: Luxman PD272/DL110pu/MyGroov;

Active
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    301
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For min del er ikke bass og trykk det samme som liv....
    Enig der. Mer liv i musikken kan bety så mye. Gman bør nok beskrive litt mer hva han ønsker seg.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svar så langt

Joda jeg skal prøve å beskrive litt nærmere hva jeg mener, sub er nok uansett med i planene på et litt senere stadiet så det jeg er ute etter nå er noen høyttalere som engasjerer meg mer (dævern det var vanskelig for en fersking å forklare dette her)

Men kanskje jeg rett og slett skulle ha byttet forsterker også? det var et impulskjøp..... (og ja det blir vel en diskusjon i en annen tråd i såfall)

En annen ting, vil jeg ikke "tjene" på å kjøre noen 4ohms høyttalere?

P.S Takk syncron for info om et bruktmarked jeg ikke visste om!

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tror du kan få mye gøy med denne forsterkeren her, cambridge lager gode produkter, men hvis du skal ha en sub, så tror jeg at jeg ville ha kjøpt meg en stativhøttaler, du får enormt mye bra for de pengene. Etterhvert får du jo sub, som gjør bassjobben for deg..

Intermediate pnerbye sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    4,213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det ser ikke ut som om du har noen mulighet til å koble sub til denne, men jeg kan ta feil. Ser du noen pre-out på forsterkeren?

Forsterkeren leverer 50W i 8 Ohm og 65W i 4 Ohm. Det er ikke noen enorm strømforsyning på denne forsterkeren, så jeg ville satset på noen gode stativhøyttalere til denne.

Mine forslag er Audio Pro Black Pearl V2, System Audio SA505 eller Klipsch RB-25 (disse kan du få gode tilbud på rundt omkring).

Vet ikke hva slags "trøkk" du er ute etter, men SA505 har en sterk mellomtone og gir god punch i mellombassen selv om den ikke har noe dypbass. Klipsch har mye lyd i hele registeret, punch og detaljering. Den er så detaljert i diskanten at noen jubler mens andre synes det blir slitsomt. Smakssak.

Du får ta deg en lytterunde. Forsterkeren din er ikke så tung heller, så den kan du jo ta med deg på runden slik at du får hørt høyttalerene med den forsterkeren som skal drive dem.

Lykke til.

Active mr.Fahrenheit sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    425
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tror du kan få mye gøy med denne forsterkeren her, cambridge lager gode produkter, men hvis du skal ha en sub, så tror jeg at jeg ville ha kjøpt meg en stativhøttaler, du får enormt mye bra for de pengene. Etterhvert får du jo sub, som gjør bassjobben for deg..
    Henger meg på denne. Et par gode stativ høytalere + en sub kan være et godt alternativ. For eksempel B&W DM601 S3 eller Audio Pro Black Pearl, begge disse er meget gode i forhold til prisen.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heisan,noen dager siden jeg har lest her

Av alle ting gikk jeg å kjøpte meg en NAD C521 CD spiller og det løste en god del av det jeg var ute etter,musikken fikk med en gang masse "liv".

Så så langt tror jeg at jeg beholder JBL E-30 høytalerne og heller tar tipset om oppgradering med en subwoofer som neste skritt

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ingen tvil om at en forbedring av cd-spiller kan gjøre susen, det var fint at lyden ble bedre for deg. Ingen ting er bedre en folk som blir fornøyd med lyden sin (for en liten stund).

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •