Høyttalere sett som passer bra til Pioneer VSX-1015 ?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 12 av 12
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    53
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Høyttalere sett som passer bra til Pioneer VSX-1015 ?

Noen tips hva som passer bra/funker godt sammen med Pioneer VSX-1015`n forsterkeren ?

Budsjett til 10 000,- (Front + Center + evt. sub)

Ønsker tips på hva jeg bør se på....

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har du bakhøyttalere fra før? Du kan jo se på min annonse på avtorget og eventuelt kjøpe en sub senere. Da får du 6 gulvstående høyttalere og kjempelyd:-)

Ser forresten at annonsen er slettet, det jeg har for salg er 6 stk magnat vintage 420 i sølv finish. Du kan lese mer om de på www.magnat.no ! Dette er høyttalere som tåler en trøkk i hjemmekinoen og som jeg tror vil passe greit til forsterkeren din. Jeg har brukt de på pioneer vsx2014 og det funket veldig bra. Ny pris er 22500, du skal få dem for 11000 pga noen småskader(disse har ingen påvirkning på lyden). De er cirka 1 år gamle. Send en pm hvis du er interessert!

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    53
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

ok

Ok , skjønner..

finner ikke de vintage 420 høyttalere du snakker på linken...

Ja, har bak høyttalere. Skal bruke de jeg har ja.. Jamo E4SUR.

Har ikke fått kjøpt den Pioneer forsterkeren , men regner med at je skal ha en slik model

SKal først å fremst fikse et skikkelig 5.1 system da je rett & slett ikke har plass til 7.1

Vil legge vekt på skikkelig front i første omgang..

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Soundboy
    Noen tips hva som passer bra/funker godt sammen med Pioneer VSX-1015`n forsterkeren ?

Budsjett til 10 000,- (Front + Center + evt. sub)

Ønsker tips på hva jeg bør se på....

Jeg har receiveren som du referer til og bruker de beste Image høyttalerene fra PSB. Det gir veldig god lyd, men front høyttalerene mine T65 har en nominell utgangseffekt på 150W og 300W på maks...så de er ganske tungdrevne. Lyden blir veldig bra, men for å få skikkelig power trenger jeg vel strengt tatt en ekstra forsterker. Kan anbefale PSB, men det negative er at høyttalerene er sinnsykt store og tunge...tar stor plass. Men lyden er utrolig bra (det beste jeg har hørt noen gang...kinolyd kan ikke sammenlignes). Men de krever som sagt mye power.

Sikkert litt samrt å kjøpe noen mindre høyttalere til den receiveren.

Intermediate Revox sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du burde kanskje ta en titt på Audio PRO Black Diamond v2. De har alltid høstet mye skryt i lyd & bilde. Om du kliner til litt ekstra får du Blue diamond til rett under 10k som har en 10" ace sub bygd inn i siden.

Ta en titt på www.fyndborsen.se for info.

Men forresten. Du kan jo selvfølgelig gå den andre veien også. Forsterkeren klarer fint å hamle opp med et par Cerwin Vega CLSC-10 eller 12 eventuellt V-12f
    om slike høyttalere er noe mer i din smak

Jo kom på enda et par. Yamaha sine NS-555 og NS-777 er faktisk noen ganske bra høyttalere. Ble overrasket over hvor godt de spillte til prisen. www.komplett.no har disse (ns-555) og en del elkjøp butikker faktisk (av alle ting) de kan skaffe alt av yamaha til ganske brukbare priser (om de gidder) Da får du også 30dgr returrett

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    110
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sjekk ut PSB IMAGE T55 da. De er litt vennligere i størrelse.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    53
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Yamaha NS-555 / NS-777

Begynner å bli intersert i disse Yamaha høyttalerene NS-555 , NS-777. Etter ha lest litt om disse på div. på forumet her..

De NS-555 har fått bra omtale...

Så nu skal je vurdere muligheter av en av disse to parene sammen med en center i samme serie....

Active
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    305
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Revox
    Du burde kanskje ta en titt på Audio PRO Black Diamond v2. De har alltid høstet mye skryt i lyd & bilde. Om du kliner til litt ekstra får du Blue diamond til rett under 10k som har en 10" ace sub bygd inn i siden.

Ta en titt på www.fyndborsen.se for info.

Men forresten. Du kan jo selvfølgelig gå den andre veien også. Forsterkeren klarer fint å hamle opp med et par Cerwin Vega CLSC-10 eller 12 eventuellt V-12f
    om slike høyttalere er noe mer i din smak
    Ja audio pro er bra. MEN det er ikke noe party-høyttalere for å si det sånn. Meget fin og god lyd, men noe "brautmonstre" er de ikke. Så for mange blir det kanskje et litt dårligere valg. Kommer helt ann på hvilken musikk man hører på.

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av arnis
    Ja audio pro er bra. MEN det er ikke noe party-høyttalere for å si det sånn. Meget fin og god lyd, men noe "brautmonstre" er de ikke. Så for mange blir det kanskje et litt dårligere valg. Kommer helt ann på hvilken musikk man hører på.
    Nei jeg vet. Er derfor jeg nevnte at han kunne gå den andre veien mot et par Cerwin høyttalere f.eks

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    53
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Tror det blir yamaha ns-555

Hm... Har aldri lik Cerwin høytt. Ikke vondt ment ,men syns bare ikke om dem..

Mulig kommer til å velge Yamaha NS-555 som har dobbel 6.5"... trenger ikke større elementer i front syns jeg.

Som center velger jeg mulig Yamaha NSC515.

Tror faktisk skal kjøpe alt i Yamaha NS-333 som
    Bakhøytt.

Sub fra Jamo (A4SUB) , siden den er en 8"er og lett å plassere over alt... Tilmed under senga

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blir nok et kurrant system det. Har hørt systemet du ser på sammen med en Audio Pro 10" sub B1.36 Stakkars subben hadde ikke sjangs til å holde følge dog ihvertfall ikke på musikk. Spillte faktisk bedre uten sub når vi testet det. På film var den grei å ha for å få de dypeste tonene på lavere volum men der også ga den seg fort når man dro på litt.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    53
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

kult.. ;)

hva slags sub kunne da evt. mulig passe til dette settet ?

Ønsker ikke større enn 8" pga liten rom = liten plass å plassere den..

Er det noen skikkelig gode "små" 8"ere som funker godt til greit pris ?

Men lurte på om det er dumt å saste på evt. denne Yamaha NS-C515 center`n pga den har litt ulike elementer i forhold den som heter NS-C444 , som jeg har skjønt har samme type elementer fra NS-555 front høytt. oxo NS-333.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •