Dynavoice Challenger M-85 - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 60
    Active St3ffaN sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    378
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Noen som veit om sentern i denna serien (Challenger C-6) er magnetisk skjerma?

Newcomer soka sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    99
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av St3ffaN
    Noen som veit om sentern i denna serien (Challenger C-6) er magnetisk skjerma?
    Det står ikke om den er det eller ikke. Jeg går ut i fra det når de har en slik beskrivelse av den.

Sakset fra hjemmesiden deres:

Ovansidan av centern är lutad med 18 mm. Ställer du centern på TVn, så ställer du den som vanligt. Då spelar den rakt fram, mot dig. Är du så lyckligt lottad att du har en projektor med duk, så vänder du centern upponer. Då lutar den uppåt och ger en mer naturlig källa till röster i filmen.
    Valet är ditt, flexiblitet är nyckelordet.

Newcomer soka sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    99
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har jeg bestilt 4stk S-6 og 1stk C-6 og en 12" sub. Så nå blir det spennende å høre. De må nok være ganske populære da de kun hadde ett par igjen av S-6. De er sendt og må vente til begynnelsen av Januar for å få det siste paret og center. Uansett så får jeg jo testet litt. Skal gi tilbakemelding om hva slags erfaring jeg måtte få.

Active Cellv14 sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    488
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Good luck soka

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    378
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bestilte meg M-85 denne gangen, så de kommer vel etterhvert. Koster ikke all verden heller egentlig, så det skal bli artig å høre. Tenker jeg tar C-6 og S-6 også hvis jeg blir fornøyd med M-85.

Active KinoWalla sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    344
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av St3ffaN
    Bestilte meg M-85 denne gangen, så de kommer vel etterhvert. Koster ikke all verden heller egentlig, så det skal bli artig å høre. Tenker jeg tar C-6 og S-6 også hvis jeg blir fornøyd med M-85.

Skriver du her på denne tråden etterpå når du får dem, om åssen du synes de spiller? er veldig interesert i dem selv, så lurer litt på åssen dem spiller

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    596
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Talking

Etter min erfaring med S-6, vil jeg påstå at det holder med 4 stk. av disse, og en 12" sub. Grunnen er at de spilte utrolig lavt til å være så små. Tok en bass-test på dem, og jeg må si at jeg ble overrasket... Kjøp kjøp!

Active Cellv14 sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    488
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vi trenger en solid test! (med referanser, forskjellige forsterkere, sammenligning...ehh ring lyd å bilde/dvd & hjemmekino) :???:

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    596
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Oooh! Ikke regn med det fra meg. Har ikke så stort grunnlag å teste på, og har heller ikke forskjellige forsterkere å bruke. Men det kunne jo vært utrolig greit å få se en test av dem i L&B e.l. Det beste hadde jo vært om noen hadde begynt å forhandle dem :-D

Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    344
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Crazyboy
    Oooh! Ikke regn med det fra meg. Har ikke så stort grunnlag å teste på, og har heller ikke forskjellige forsterkere å bruke. Men det kunne jo vært utrolig greit å få se en test av dem i L&B e.l. Det beste hadde jo vært om noen hadde begynt å forhandle dem :-D
    nja, du har kanskje ikke store grunnlaget, men du har jo personlige meninger om høytalerne da?

Bare kom med dine meninger du, det hjelper mange andre som kanskje er interisert i disse høytalerne

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    378
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her er forresten en svensk diskusjonstråd om Dynavoice: http://www.minhembio.com/forum/index...67&searchtime=

Ser ut som Dynavoice får mye bra kritikk her ja.

Newcomer soka sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    99
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Prisene stiger!

Jeg ser at prisene stiger og stiger rundtforbi. Nå koster M85 3068,-, S6 1404,- og C6 950,- hos psdata. Lenger og lenger leveringstid er det også. Billig er det jo uansett, men det er jo litt dumt at prisene stiger når det viser seg at det faktisk er interesse for de.

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    378
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eneste butikken jeg finner, som har den "vanlige" prisen er ebox.no. Lønner seg kanskje å bestille derfra straks hvis man vil ha høyttalerne litt billigere? Jeg bestilte hvertfall C-6 og S-6 derfra nå.

Newcomer soka sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    99
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk mitt første par med S6 i går og må si at jeg ble positivt overrasket da jeg åpnet pakken. Kan ikke akkurat si at de virker billige. Fikk koblet de til en Pioneer VSX-415 og begynte å spille litt musikk. Til å begynne med så virket de ganske stive og upresise i lyden. Det har jeg vært borti før på nye høyttalere så det skremte ikke meg. Nå har de stått og spilt med forskjellig typer musikk og radio og må si at jeg liker lyden bare mer og mer etter som timene går. Merker utrolig forskjell bare til i dag. Det som forbauser meg er at de spiller så dypt som de gjør. Har ikke fått 12" sub, center og 1 par S6 til, så det får bli stereo så lenge. Egentlig veldig greit for da kan jeg få spilt inn disse og sette de bak da jeg får det siste paret.
    Diskanten har forandret seg veldig på den korte stunden. Utrolig klar og fin etter min mening. Det samme gjelder mellomtone også. Jeg må si det igjen! At så små høyttalere kan være så fyldige i lyden hadde jeg aldri trodd. I tillegg så har jeg en stue på ca 35kvm. Har hatt veldig mye forskjellige høyttalere, både billige og dyre og alle fasonger og størrelser. Frem til nå så er det de beste høyttalerne jeg har kjøpt meg. Nei jeg får fortsette å spille litt musikk så får jeg komme tilbake med erfaringer da jeg har fått resten. Kan nesten ikke vente med å få testet det på film. Jeg føler dette kan bli skikkelig bra.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    48
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

BRA Saker

Har hatt mine Dynavoice Challenger M-85
    i en uke og er utrolig godt fornøyd,,, prisen har jo steget med 800 kroner siden jeg kjøpte... Men det er allikevel rimelig. Knall gode og flotte er de !

Newcomer soka sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    99
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Jonten
    Har hatt mine Dynavoice Challenger M-85
    i en uke og er utrolig godt fornøyd,,, prisen har jo steget med 800 kroner siden jeg kjøpte... Men det er allikevel rimelig. Knall gode og flotte er de !
    Det er i utgangspunktet disse jeg har lyst på, men en vilter 3-åring som er høyt og lavt så valgte jeg S6 som front også på hyller på veggen. Må si at jeg er litt misunnelig på deg.

Har du gjort noen erfaringer/forsøk med bi-wiring?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    48
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du gjort noen erfaringer/forsøk med bi-wiring?[/QUOTE]

Har ikke prøvd biwiring.... kan ingenting om det for å være ærlig.

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    378
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg endelig fått mine Dynavoice Challenger M85, og må bare si at til den prisen jeg betalte (ca 2500) så er det et utrolig kjøp. De spiller klart og fint og mangler ikke noe på bassen. Ganske dype høyttalere (40cm), men det gjør ingentingen for meg. Ser bra ut gjør de også. Nå har ikke jeg så veldig peiling på lyd, men hvis jeg sammenligner med Eltax 500 som jeg hadde fra før, så høres Eltaxene ut som noe billig skrammel i forhold (men det er kanskje det det er?). Har også hørt litt på CV V-12F og synes de låter kanskje noe likt som Eltax Millenium 500. Jeg synes hvertfall Dynavoice Challenger M-85 låter bedre enn de to. Selvom prisen har gått opp rundt 900 så er det nok fortsatt et godt kjøp. Mange innstillingsmuligheter også.

Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    344
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    begynner og få lyst på Challenger M85 nå ja :P Må solgt unna det andre jeg har først men..

Er høytalerne dine ferdig innspilt?
    Kan dem spille høyt nok, altså dvs høyt nok til at en på en måte blir litt revet med i musikken? Hvis du skjønte :P

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    378
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har spilt med høyttalera i noen timer, men de er sikkert ikke ferdig innspilt enda. Kan spille ganske høyt ja, hvorfor noen skulle spille høyere kan jeg ikke skjønne =).

Ser du har V-12F KinoWalla. Får bare si at jeg ikke har hørt V-12F samtidig med noen av de andre, så ta det med en klype salt ;). Men etter som jeg husker så synes hvertfall jeg M-85 spiller best :)

Vil det bli noe forskjell med biwiring og spikes?

Synes også at Eltax 12" Atomic subben ikke passer helt til dissa høyttalera, det blir litt for rumlete bass. Noen som har forslag til en 12" eller 15" sub som kan passe til M-85? Hva med CV Clsc 15"? (SVS blir nok litt i dyreste laget for meg)

Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •