IMF Studio Monitor trenger ny tweeter

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

IMF Studio Monitor trenger ny tweeter

Hei til alle dere som liker god lyd!

Jeg har et par IMF Studio Monitor høyttalere fra "den gamle gode tiden". Jeg er spesielt glad i disse høyttalerne fordi "soundet" fra dem er helt uslåelig når det gjelder produksjon av lyd fra bl.a. operascenen. Verdi høres liksom ikke helt riktig ut (for meg) før det strømmer ut fra disse!

MEN - hjelp - tweeteren i den venstre høyttaleren har sluttet å gi lyd. Derfor forsvinner en del av filoin-sausen og de høye kvinnestemmene fra scenen - helt forferdelig.

Er det noen av dere brave gutter og jenter som kan hjelpe meg:
    - finnes det muligheter for reparasjon av dette i Norge?
    - noen som vet hva jeg trenger for å få alt i orden igjen?
    - er det "bare" tweeteren som må byttes, eller der det andre/flere duppedingser som er gått fløyten (jeg kan ikke mye om høyttalerbygging som dere forstår).
    - hvis ikke original tweeter kan skaffes, hva anbefaler dere jeg burde gjøre?

www.imf-electronics.com står det en del data om denne høyttaleren, men skrevet som jeg ikke finner ut hva som må gjøres i mitt tilfelle.

Gleder meg til svar - tenk om jeg kunne få dette høytalerparet fullverdig igjen. Det blri litt kjedelig i lengde å bare gå rundt med møbelpussekluten!

Trond IMF fantast

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Du har mail....
    Det KAN også være delefiltret det er galt med, har du en ekstra diskant av en type kan du vel se om den funker istedet for den originale ved å koble ledningen på terminalen til den originale ? Da ødelegger du ikke noe i høyttaleren....
    Så hyggelig med en IMF entusiast, der er vist flere enn jeg tror i Norge.....

Edit : diskanten ser ut til å være en IMF TW 2100, kanskje litt vanskeligt å skaffe kanskje...

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •