Focal.JMLab, Klipsch eller System Audio?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0

Vis meningsmålingsresultat:

Velgere
0. Du kan ikke stemme i denne meningsmålingen
  • 0 0%
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 35
    Intermediate pnerbye sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    4,213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Focal.JMLab, Klipsch eller System Audio?

Jeg er nysgjerrig på deres argumenter. Er på utkikk etter god hjemmekinolyd på moderat lyttenivå. Er det litt ekstra lyd til actionscener, torden og slikt er det flott, men jeg trenger altså ikke å få blåst ørene av meg. Stereo handler jeg til stua, så musikk er ikke noe stort tema.

Under har jeg listet opp 3 alternativer som er innenfor mitt budsjett. Pussig nok skal alle disse fungere bra med receiveren Marantz SR7500 og SVS PB10 ISD. Hva mener dere om høyttalerene? Jeg er på utkikk etter gulvstående foran og bak + senterkanal foran.

1:
    Klipsch RF 35
    Klipsch RC 35

2:
    System Audio SA1550 og SA1530
    System Audio SA510AV

3:
    Focal.JMLab Chorus 716 S (EDIT: Muligens Cobalt 816 S foran)
    Focal.JMLab Chorus CC700 S (EDIT: Muligens Cobalt CC800 S)

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dersom du kun skal bruke anlegget til film, og overhodet ikke til musikklytting, er det vel ingen tvil om at Klipsch leverer dynamiske, lettdrevne og gode filmhøytalere med høy morrofaktor.

Intermediate eddie sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool klipsch

klipsch rf-35 spiller også meget bra til musikk og skal passe bra til marantz. husk at mange av de som kritiserer klipsch har hørt de med feil forsterker-receiver. diskanthornet er veldig avhengig av riktig "partner" er du vant til klipsch så tror jeg andre høytalere i samme prisklasse fort kan virke litt "tamme" menmen smaken er jo som baken,noen liker morra andre liker dattera

Intermediate eyvind sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Sted
    Kongens by
    Poster
    1,271
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis de kun skal brukes til kino er vel SA utelukket. Har du vurdert en løsning med f.eks JBL ? De leverer jo høyttalere med morrofaktor så det holder til en forholdsvis rimelig penge. CV er heller ikke så ille til kino. Ellers er jo Klipsch en fin løsning.
    Marrantz AV7005|Linn C5100|Oppo93|Dynaudio Contour 1.4s|Dynaudio Focus Center|MA Silver RXFX|SVS PC12|Optoma HD33|Projecta 86"

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    4,213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    JBL og CV er vurdert, men jeg ønsker som sagt å holde lyden på et sivilisert nivå. CV er vel først og fremst kjent for volum, og jeg har inntrykk av at JBL er i samme gate. Jeg har og vurdert Inifinity Beta 40/50, men det er ikke lett dette her gitt.

De oppsettene jeg har skissert over har jeg hørt, og jeg likte det jeg hørte. Har kun hørt mindre modeller av Klipsch, og er litt redd RF-35 kanskje blir litt overkill for min del. I så fall kan jo RF-25 være et alternativ om det er Klipsch jeg går for.

Hvis diskanten kan bli slitsom på Klipsch er vel SA eller Focal behagligere alternativer? Det er jo ikke tvil om at det er ganske forskjellige lydsignaturer på pakkene jeg har satt opp.

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    4,213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eddie
    klipsch rf-35 spiller også meget bra til musikk og skal passe bra til marantz. husk at mange av de som kritiserer klipsch har hørt de med feil forsterker-receiver. diskanthornet er veldig avhengig av riktig "partner" er du vant til klipsch så tror jeg andre høytalere i samme prisklasse fort kan virke litt "tamme" menmen smaken er jo som baken,noen liker morra andre liker dattera
    ...og noen er begeistret for sønnen i huset tilogmed!

Klipsch er tøffe og harde i spillestilen. Jeg likte detaljeringen, men har jo bare så vidt hørt dem i butikk. Litt redd for at diskanten skal bli slitsom over tid, men av tilbakemeldingene jeg får virker det jo ikke som det er noe problem.

Intermediate eyvind sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Sted
    Kongens by
    Poster
    1,271
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du skal vel sånn jeg har forstått ikke handle ennå. Da kan det vel være verdt å få med seg 5.1 settet til SVS ?
    Marrantz AV7005|Linn C5100|Oppo93|Dynaudio Contour 1.4s|Dynaudio Focus Center|MA Silver RXFX|SVS PC12|Optoma HD33|Projecta 86"

Newcomer joiki sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    261
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Anbefaller klipsch,
    Er helt konge på film å den fungerer utmerket til musikk,

nå er dem på et behagelig prisnivå å....

Tror det blir vanskelig å finne noe morsomere til den prisen.

har hørt jmlab Chorus, det var som å starte en fransk 2cv ;-)
    etter min smak dårlig greier.

Har ikke hørt SA, så den kan jeg ikke si noe om.

En kraftig marantz passer meget bra

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    4,213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eyvind
    Du skal vel sånn jeg har forstått ikke handle ennå. Da kan det vel være verdt å få med seg 5.1 settet til SVS ?
    SVS-settet er vel et sat-sub-system? Skal nok først og fremst ha gulvstående høyttalere jeg da. Blir det til at det blir mulig å høre dette før februar må jeg jo vurdere det, men jeg har ikke noe særlig tro på at en subwooferprodusent av SVS's kaliber kan mellomtone/diskant like godt som de kan bass.

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    4,213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av joiki
    Anbefaller klipsch,
    Er helt konge på film å den fungerer utmerket til musikk,

nå er dem på et behagelig prisnivå å....

Tror det blir vanskelig å finne noe morsomere til den prisen.
    ...
    Jeg har fått et godt tilbud på Klipsch og Marantz fra www.ljudgaragen.se. Det er derfor Klipsch brått ble veldig interessant!

Jeg er bare litt engstelig for ørene mine. Er det i det hele tatt mulig å spille lavt med RF-35 når den nyfødte sover? :roll: :lol: Skal bli pappa om et par ukers tid.

Newcomer joiki sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    261
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jaja den har en fyldig å god bass ved lavt nivå å. ikke noe problem med det.

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    4,213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg begynner å skjønne lunta her, og jeg begynner å bli overbevist om Klipsch her. Jeg trodde faktisk det skulle bli en noe jevnere avstemning mellom Klipsch og Focal enn det ser ut til å bli her. Til mitt bruksområde trodde jeg flere ville anbefale meg å satse på en noe "roligere" hjemmekino! Hehe...

Nå må jeg nesten ta en liten tur å høre på RF-35. Har bare hørt RF-25 og RF-15 før egentlig.

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har hørt Klipsch mange ganger nå, men jeg personlig mener de er for pågående, en typisk Rockehøyttaler. Vil anbefale deg å ikke vektlegge folks synspunkter veldig mye, heller teste selv. Kjøp for all del ikke verken klipsch eller Jmlab uhørt!!!

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    4,213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av akto
    Jeg har hørt Klipsch mange ganger nå, men jeg personlig mener de er for pågående, en typisk Rockehøyttaler. Vil anbefale deg å ikke vektlegge folks synspunkter veldig mye, heller teste selv. Kjøp for all del ikke verken klipsch eller Jmlab uhørt!!!
    Å kjøpe uhørt er uhørt! :lol:

Skal gjøre en avtale med Andrè på hifihuset. Mulig jeg til og med kan ta meg råd til 726 S foran hvis han er snill på prisen.

Det står mellom Focal og Klipsch akkurat nå. System Audio synes jeg kanskje ikke er så mye for pengene slik prisene er nå.

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    4,213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når det gjelder Focal.JMLab er det visst ikke umulig at jeg innenfor budsjett kan få Cobalt 816 S foran. Jeg er ikke så rent lite nysgjerrig på Focal akkurat nå.

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er ett stoooort sprang fra Chorus til Cobalt lydmessig!!! :-D

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    4,213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av akto
    Det er ett stoooort sprang fra Chorus til Cobalt lydmessig!!! :-D
    Men et oppsett med Cobalt 816 S og CC800 S foran og Chorus 716 S bak vil fungere bra eller? Er litt redd for surr med klangmatching og slikt, men så lenge en holder seg til samme produsent er det kanskje ikke noe å hyle om?

Jeg er spent på å høre disse nå. Må ta meg en tur på Hifihuset snart.

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ah, synd jeg ikke er i Oslo for tida, har 816S og CC800S selv. Regner med du ikke kan holde deg til januar?

Klangmatching av bakhøyttalere er ikke noe å bry seg om. Bare prøv å snu deg med ryggen til neste gang du tester en høyttalere, det blir betydelig forskjell i lyden. Har nå lyst på bakhøyttalere i Cobalt-serien, men det er mer design enn lyd.

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    4,213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    :lol:

Jeg har problemer med å holde pengene i banken ja, men jeg flytter altså ikke i nytt hus før februar. Det er da jeg skal handle inn.

Jeg har jo vært i en prosess nå som har vart i snart ett år, og jeg er rimelig ivrig etter å etablere hjemmekino nå! :lol:

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vel, om du ikke har handlet før det kan du gjerne komme innom å høre settet, mest sannsynlig i et akustisk håpløst rom og uten sub. :lol:

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •