Focal.JMLab, Klipsch eller System Audio? - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0

Vis meningsmålingsresultat:

Velgere
0. Du kan ikke stemme i denne meningsmålingen
  • 0 0%
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 35 av 35
    Intermediate pnerbye sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    4,213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Pogwaq
    Vel, om du ikke har handlet før det kan du gjerne komme innom å høre settet, mest sannsynlig i et akustisk håpløst rom og uten sub. :lol:
    Det var et trivelig tilbud. Jeg får sende deg en PM når det nærmer seg!

Jeg var forøvrig på Hifihuset for å høre 716 S, og det rommet var akustisk håpløst, og Andrè insisterte på å ha på sub! Hehe... Jeg vet altså egentlig ikke hvordan 716 S låter! :lol:

Men blir ikke Cobalt litt "perler for svin" i et hjemmekino-oppsett? Er ikke dette høyttalere jeg heller bør sette i stua til musikk? Kjøper jeg Chorus til hjemmekino sparer jeg kanskje penger som kan puttes i gode stereo-høyttalere?

Intermediate eddie sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

jeg fikk et knalltilbud på klipsch/marantz som jeg ikke kunne si nei til,spart ca 20000.- på tvboden svinesund

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    4,213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eddie
    jeg fikk et knalltilbud på klipsch/marantz som jeg ikke kunne si nei til,spart ca 20000.- på tvboden svinesund
    Jeg finner sikkert tilbud på denne pakken flere steder i Sverige kan det virke som. Jeg har hørt Klipsch, og jeg gliste bredt når jeg satt på den innledende scenen i Ice Age. Klipsch er uhyggelig gode til hjemmekino, men jeg er litt redd jeg blir lei diskanten i lengden.

Derfor vil jeg gjerne nå høre Focal.JMLab Cobalt 816 S. Jeg har sett den sammenlignet med bl.a. SA, og jeg likte mellombassen i SA svært godt. Er resten av 816 S i tilsvarende bra kvalitet tror jeg faktisk dette er mer en høyttaler for meg enn Klipsch. Skal bli spennende å høre.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    2,793
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter min mening så har det med diskanten i klipschene mye med matching av komponenter å gjøre. Dette kan du justere med signalkabler, høyttalerkabler og forsterker og avspiller. Jeg benytter Rotel og syntes ikke diskanten er slitsom eller hissig, det er bare masse detaljer. Men får å få litt mer fløyelsmyk gjengivelse, så skal jeg oppgradere signalkabel mellom spiller og prosessor til Van den Huul "The Ultimate". Den er fløyelsmyk i toppen samtidig som at man ikke går glipp av noen detaljer. Marantz, Parasound og Arcam er også veldig gode komboer med klipsch, og roer dem litt ned. Jeg synes også at de egner seg godt til musikk. Det å spille lavt og få ritkig god lyd er da overhodet ikke noe problem, det står vel mer på kreftene i forsterkeren vil jeg tro.............

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    4,213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Labbetuss
    Etter min mening så har det med diskanten i klipschene mye med matching av komponenter å gjøre. Dette kan du justere med signalkabler, høyttalerkabler og forsterker og avspiller. Jeg benytter Rotel og syntes ikke diskanten er slitsom eller hissig, det er bare masse detaljer. Men får å få litt mer fløyelsmyk gjengivelse, så skal jeg oppgradere signalkabel mellom spiller og prosessor til Van den Huul "The Ultimate". Den er fløyelsmyk i toppen samtidig som at man ikke går glipp av noen detaljer. Marantz, Parasound og Arcam er også veldig gode komboer med klipsch, og roer dem litt ned. Jeg synes også at de egner seg godt til musikk. Det å spille lavt og få ritkig god lyd er da overhodet ikke noe problem, det står vel mer på kreftene i forsterkeren vil jeg tro.............
    Jeg vet som sagt hvordan Klipsch høres ut, og jeg liker dem. Mye kommer nå an på hvordan jeg liker Focal.JMLab Cobalt 816 S.

Rotel blir for dyrt for meg med mindre jeg finner noe brukt, men Marantz er mere i min prisklasse.

Noen som har noen formening om Yamaha RX-V1600 vs. Marantz SR7500 til Focal.JMLab Cobalt?

Ser dette blir innlegg nr. 999 på forumet for meg, så et dumt spørsmål til nå bringer meg opp i expert-klassen! :lol:

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    4,213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Innlegg nummer 1000!

Sitat Opprinnelig postet av pnerbye
    Ser dette blir innlegg nr. 999 på forumet for meg, så et dumt spørsmål til nå bringer meg opp i expert-klassen! :lol:
    Jeg klarte ikke vente lenger, og måtte bare legge inn innlegg nummer 1000. Jeg er nå ekspert, men det føles litt galt. Er det mulig å bytte fra "Ekspert" til "Hyperaktiv" eller noe? :lol:

Intermediate Thlian sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    2,018
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av akto
    Kjøp for all del ikke verken klipsch eller Jmlab uhørt!!!
    WORD!

Intermediate Thlian sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    2,018
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pnerbye
    Jeg finner sikkert tilbud på denne pakken flere steder i Sverige kan det virke som. Jeg har hørt Klipsch, og jeg gliste bredt når jeg satt på den innledende scenen i Ice Age. Klipsch er uhyggelig gode til hjemmekino, men jeg er litt redd jeg blir lei diskanten i lengden.
    Jeg har hatt mine i gost over ett år og er ikke lei diskanten. Men har tilgode å høre Focal ennå jeg og!

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    704
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    spørs jo helt hvordan type musikk du skal høre på og, men jbl er min favoritt nå det gjelder morohøyttaler med bye bass og bra lyd=) ( jbl e-100)

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noe jeg finner pussig er at nå har jeg hørt Klipsch mange ganger, med dyr elektronikk og billig elektronikk, men det eneste stedet jeg har fått det til å funke er hos Thlian.....! RF7 gjorde vondt langt inn i jekslene. Lurer på om de er veldig avhengig av rom som tar seg av den litt taggete diskanten, vet ikke.

Men Petter; du bor 20 minutter unna Fetsund. Vil du høre om Jmlab kan gi deg moro? Ta deg en tur, så kan du få høre hvordan Jmlab's klangkarakter er i ett rom uten 40 m2 med passive høyttalermembraner. Og hvis du tror de er litt "snille" på film, ja da MÅ du bare komme en tur!

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    4,213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av akto
    Men Petter; du bor 20 minutter unna Fetsund. Vil du høre om Jmlab kan gi deg moro? Ta deg en tur, så kan du få høre hvordan Jmlab's klangkarakter er i ett rom uten 40 m2 med passive høyttalermembraner. Og hvis du tror de er litt "snille" på film, ja da MÅ du bare komme en tur!
    Det hadde vært veldig artig å både se og høre hjemmekinoen din! Kan være kjekt med litt inspirasjon til mitt eget prosjekt. Sender deg en PM jeg!

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gjør det!

Newcomer matsa_bergen sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    159
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    litt synd at du bor litt langt unna labbetuss pnerbye, du skulle hatt en demo hos labbetuss...
    diskanten i klipsch er en av grunnene til at jeg ikke greier å la være å ta dem med i beregningen av min hjemmekino, til tross for at de jeg har lyst på (rf-5) er i dyreste laget for meg just nu...

ang det å bli lei diskant... Har du først hørt noe skikkelige horn som spiller bra, er det vanskelig å finne domer har like mye fres, for meg har det nesten blitt en liten avhegighet hehe ops:

dog, jeg har enda tilgode å høre jmlab

Newcomer matsa_bergen sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    159
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    men som de andre sier, HØR selv

alle har forskjellig lydideal

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    4,213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av matsa_bergen
    men som de andre sier, HØR selv

alle har forskjellig lydideal
    Du har helt rett! Jeg har jo faktisk skrytt mye av Klipsch, og jeg har ikke utelukket løsningen på noe vis, men det blir først og fremst et spørsmål om preferanser. Jeg mistenker at jeg liker den litt varmere lyden i Focal.

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •