B&W vs Jamo vs Audipro

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Active
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    473
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

B&W vs Jamo vs Audipro

Har nå pensla meg inn på tre høytaler produsenter som kan være aktuelle for hjemmekinoen min

Utstyr jeg har fra før:

PJ - Thosiba mt 200
    Reciver denon 2106
    Sub svs 10 tommer

Rommet er ca 20 - 25 kvadrat og rektangulert. (Legger også med noen bilder)
    IKke se så mye på bildene , mye skal fikses som feks nytt læret skjuling av kabler når nye høytalerer kommer , nye gardiner etc etc.

På fronter ønsker jeg å bruke en maxs 8000 - 9000 center og bakhøytalere i 4000 - 5000 klassen.

Har nå overveid B&W 603 s3 og det som følger med den som surround pakke
    Jamo d-590 selges nå på tilbud 2995 pr stk før 5995 pr stk. http://www.jamo.no/Default.asp?ID=38...roductID=16648
    Siste men ikke minst Audiopro Blue diamond usikker på pris på disse? Kanskje evnt black diomond?

Så er det noen som har noen synspunker på hva jeg bør gå for? Om forsterkeren er for svak ser jeg ikke på det som noen krise da jeg i senere tid kan gå til innkjøp av større modell eller evnt effektforsterker.

Newcomer Zero sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    138
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Question Hmm

Hmm, jeg har ikke noen erfaring ifra audio pro eller B&W, men bare jamo. jamo lager heilt "greie" produkter. du må først opp i prisklasse for å få skikkelig lyd har jeg funnet ut. i dag ville jeg ikke ha valg jamo (jeg asså, jeg har jamo x.870) , jeg ville deffinetivt gått for B&W og heller gått litt opp i pris og kjøpe B&W DM 604. disse tror jeg er ganske så bra..

Lykke til med valget!

MVH
    Claus

PS: se på hjemmekinoen min =P

Active big T sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    487
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ville og gått for B&W.
    dm 600 serien er ganske tungdreven spesielt 604 så ville ikke gått for den men 603 burde gå fint bare du ikke pøser på maks. så kan du eventuellt kjøpe en effekt forsterker til frontene senere...

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    687
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du har ikkje vurdert System Audio SA1550 da? Du bør ta deg ein tur å hørra på desse, dei er sinnsjukt bra. Var på ein lytterunde i Bergen for ei veka sio, og eg blei sjokkert kor mykje bedre SA spilte enn det andre me hørrte på. Og då testa eg ut B&W, Audio Pro, PSB og infinity.

Visst du skal ha komplett hjemmekino så anbefale eg denne pakken http://www.hi-fi-center.no/shop_item...h=7,109&id=901. Her får du utrulig bra lyd for pengane!!

Blue Diamond koste vell 12-13.000,-

Intermediate pnerbye sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    4,213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her må du i grunn bare bruke ørene. Vær oppmerksom på basskarakteren til Audio Pro Black/Blue Diamond V2. Selv synes jeg disse er fantastiske til kontrabass, men lite egnet til kanondrønn eller synthtrommer.

Av de du nevner ville nok jeg helt litt mot B&W, men disse kan være litt krevende for forsterker.

Vil også støtte Hootie i sitt forslag om SA1550. SA1550 i et oppsett med SA510/SA1530 bak og SA510/SA520 som center. For kinomoro krever dette oppsettet en sub, men det gjør vel all kinomoro egentlig.

For å forvirre deg yttligere kan du jo vurdere Focal.JMLab fra www.hifihuset.no. Prisene der er kun villedende, så du bør ringe. Selv vurderer jeg høyttalere i omtrent samme prisklasse som deg; 2 par Chorus 716 S, CC700 S + SVS PB10-ISD. Hvis de er ekstra snille på prisene på Hifihuset kan jeg kanskje unne meg Cobalt-rekke foran.

Lykke til med prosessen! Min har tatt snart et år og slutter ikke før i februar når jeg kommer i nytt hus med hjemmekinorom.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •