2,5 år gamle 804B&W vs nye 603 s3?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 10 av 10
    Newcomer PiffPaff sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    107
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

2,5 år gamle 804B&W vs nye 603 s3?

Hei. Jeg vurderer så smått å bytte mine relativt nye B&W 603 S3 mot 2-3 år gamle B&W 804 som jeg ser blir solgt her på forumet. Jeg må da spytte i ca 10K i tillegg. Vil dette være ett godt kjøp eller? Vurderer også ett par Electra 926 som jeg ser selges for 15K.

Alternativet til å kjøpe noen av disse to brukt er å kjøpe nye B&W 704.

Skulle gjerne hatt noen "ekspert" råd her.

Noen synspkt her?

Intermediate eyvind sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Sted
    Kongens by
    Poster
    1,271
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Begge de du har sett på vil være en grom oppgradering. Det er helt klart verdt det, hvis du har pengene til det. Hvilke av de to du skal gå for har litt med musikksmak å gjøre. Electra 926 er bedre "allround", og trykker litt bedre enn N804. Mens N804 på sin side spiller litt "snillere", og etter min mening bedre mellomtone og diskant.
    Marrantz AV7005|Linn C5100|Oppo93|Dynaudio Contour 1.4s|Dynaudio Focus Center|MA Silver RXFX|SVS PC12|Optoma HD33|Projecta 86"

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    107
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eyvind
    Begge de du har sett på vil være en grom oppgradering. Det er helt klart verdt det, hvis du har pengene til det. Hvilke av de to du skal gå for har litt med musikksmak å gjøre. Electra 926 er bedre "allround", og trykker litt bedre enn N804. Mens N804 på sin side spiller litt "snillere", og etter min mening bedre mellomtone og diskant.
    Hva ville du anbefale ang nye 704 vs brukte 804?

Intermediate eyvind sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Sted
    Kongens by
    Poster
    1,271
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Der ville jeg gått for N804, uten tvil. Nå har jeg ikke hørt 704, men jeg har lyttet en del til 703.
    Marrantz AV7005|Linn C5100|Oppo93|Dynaudio Contour 1.4s|Dynaudio Focus Center|MA Silver RXFX|SVS PC12|Optoma HD33|Projecta 86"

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eyvind
    Der ville jeg gått for N804, uten tvil. Nå har jeg ikke hørt 704, men jeg har lyttet en del til 703.
    704 er mitt tips. Men du får jo nå handla JM lab 926 for 15000kr av majesty på forumet her. Anbefales!

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nautilus 804 er både en bedre og en penere høytaler enn 703/4. Jeg selger et par på torget hvis du er interessert. Har vært svært fornøyd med dem og bytter kun fordi jeg har lyst til å prøve noe nytt og enda bedre

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    107
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Solo
    Nautilus 804 er både en bedre og en penere høytaler enn 703/4. Jeg selger et par på torget hvis du er interessert. Har vært svært fornøyd med dem og bytter kun fordi jeg har lyst til å prøve noe nytt og enda bedre
    Hei. Foreløpig vil jeg bare forhøre meg litt rundt, for så å ta en lytte test på begge disse to, og helst også Electra 926 som jeg ser går for ca 15K(dette vil da bli noe billigere for meg enn 804N). Så jeg regner med du har solgt dine lenge før jeg kan være aktuell som kjøper. Sitter på en oljeplattform i Mexicogulfen for tiden og er ikke hjemme før 2 des. Men skulle du ikke få disse solgt er jeg selvsagt interessert, og da er det bare å ta kontakt.
    Hvor gamle er disse forresten du sier 1 år igjen av garantien, betyr det at disse er 2 år gamle?

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    107
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av skorob
    704 er mitt tips. Men du får jo nå handla JM lab 926 for 15000kr av majesty på forumet her. Anbefales!
    He he, da er det 1-1 mellom 804 og 704 så langt. Jeg har ikke hørt noen av disse selv, så jeg vil gjerne ha en begunnelse på hvorfor dere vil velge f.eks en ny 704 forran en brukt 804?

Intermediate Audiomur sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    2,205
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av PiffPaff
    Hei. Foreløpig vil jeg bare forhøre meg litt rundt, for så å ta en lytte test på begge disse to, og helst også Electra 926 som jeg ser går for ca 15K(dette vil da bli noe billigere for meg enn 804N). Så jeg regner med du har solgt dine lenge før jeg kan være aktuell som kjøper. Sitter på en oljeplattform i Mexicogulfen for tiden og er ikke hjemme før 2 des. Men skulle du ikke få disse solgt er jeg selvsagt interessert, og da er det bare å ta kontakt.
    Hvor gamle er disse forresten du sier 1 år igjen av garantien, betyr det at disse er 2 år gamle?
    Oljearbeider?da har du råd til å unne deg litt flottere høyttalere..

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    107
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Audiomur
    Oljearbeider?da har du råd til å unne deg litt flottere høyttalere..
    He he. Alt er jo prioriteringer vet du. Har akkurat begynte å jobbe etter noen år på skolebenken, så egentlig burde egen leilighet komme i førsterekke, så projektor og så evt nye høyttalere. Men så er man jo ikke alltid like fornuftig da.. :roll:

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •