Forsterkeren i Sony SA-WX900

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Intermediate Baldrick sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    1,950
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Forsterkeren i Sony SA-WX900

Sitter her med følgende dillemma. Kjøpte meg en Sony SA-WX900 sub for en stund siden og har aldri synes den spillte i nærheten av så bra som mitt gamle subsystem bestående av Parasound 2x200 watt forst og 2 stk JBL 12" basselement. Har derfor tenkt å selge Sony suben og kjøpe meg effektforsterker til JBLene igjen.

Men... frykter det kan bli vanskelig å få solgt Sony suben, og derfor kom jeg på følgende tanke. Hvordan vil det fungere å demontere forsterkeren fra Sony suben og bruke den på JBLene? Den skal jo på papiret leverer nærmere 1000 watt! Noen som har ide om hvor bra/dårlig forsterkeren er? Og noen som hvet hva impedans Sony elementene har? (JBL elementene er 4 ohm)

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Holder sonyen seg til "typisk" japansk.. så er den nok 6ohm kan jeg tenke meg.

Intermediate LL sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    2,900
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vet ikke hvilken forsterker som sitter i subben, men tror egentlig ikke det er så vanskelig å selge den... Den gir da meget god ytelse for pengene, spesielt til bruktpris!

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    1,950
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har leitet litt ang element og finner både 4,7 ohm og 8 ohm så ikke vet jeg hva som er tilfelle. Men har pratet litt med Sony teknikker som sier det ihvertfall skal gå greit å demontere forsterkeren uten å ødlegge noe, skal også få tilsendt noen innvendige bilder så får se om jeg klarer å finne noe utav det.

Var der foresten ikke en link til bilder og info om en som hadde demonter en slik Sony sub her på forumet tidligere? Finner den ikke lenger....

Grunnen til at jeg tenker i de her baner er jo det at jeg fort kan rissikere å ikke få mer enn kanskje 3500 for suben og dersom da forsterkeren er bra så får en jo ikke all verdens med effektforsterker på 1KW andre steder for den prisen

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    1,950
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For evt andre intereserte, her er tegningen jeg fikk tilsendt av suben