PSB

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8

Tråd: PSB

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    240
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

PSB

Hei

Jeg bare lurte på om det var noen som hadde noen referanser om image 6 fra PSB. For jeg syntes det var bra trykk og god lyd.

Så er de ikke så alt for dyre heller .

Hvordan er disse i forhold til B&W DM 604 S3 og klipsch sine RF-3 .

Er de like bra til hjemme kino og musikk eller er de dårligere.

Intermediate SnOopy sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    628
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    PSB er nok litt friskere/kvassere i diskanten, som er av alu hos PSB en det B&W 604 S3 har. Begge høyttalere er bra, det er nesten musikksmak og dine ører som bør bestemme hva som låter best. PSB Image 6 passer godt til hjemmekino.

Klipsch RF3 er en "kick ass" høyttaler med dynamisk lyd. Krever litt maching ang forsterker for å få balance i lyden.

PSB og B&W er ikke så kresne på lyden i forsterkeren. Jeg holder en knapp på B&W 604 S3, men.. Til rendyrket kino er RF3 absolutt en høyttaler å vurdere.

Det veldig mye å velge mellom i høyttalere til ca 10 000. F eks JmLab fra hifi huset Bærum.
    En høyttaler i denne pris gruppen bør spille det meste av musikk ok.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    240
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SnOopy
    .Klipsch RF3 er en "kick ass" høyttaler med dynamisk lyd. Krever litt maching ang forsterker for å få balance i lyden.
    Hvilken forsterker er det disse liker seg best til.

Sitat Opprinnelig postet av SnOopy
    .PSB og B&W er ikke så kresne på lyden i forsterkeren. Jeg holder en knapp på B&W 604 S3, men.. Til rendyrket kino er RF3 absolutt en høyttaler å vurdere.
    .

Er ikke B&W 604 S3 tung drevene så en bør ha en forsterker som er støm sterk. Har hørt på dem med to forkjellige forterkere med den en så ble diskanten veldig skarp syntes jeg.

Jeg syntes det var mye trykk i PSB men lyden var ikke så ren som i B&W.

Klipsch er lettdrevene stemmer ikke det.

Det er så vanskelig å velge for det er så mye å velge mellom 8)

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Klipsch passer best til forsterkere med en varm klangbalanse.

Det at Klipsch er "lettdrevne" betyr ikke at de spiller godt med en dårlig forsterker. Det betyr at de spiller høyt med en svak forsterker. Ordet lettdrevet blir ofte misforstått. Mange tror at man da kan bruke en dårligere/svakere forsterker, men det eneste oppgitt følsomhet sier noe om er hvor høyt du kan spille i forhold til antall watt inn.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    240
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hvordan vil de passe til den nye yamaha 2400 forsterkeren.

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har ikke hørt Yamaha'en, men på tidligere modeller så har Yamaha og Klipsch stort sett vært en bra kombinasjon. Uten at jeg har hørt kombinasjonen så skal vel også Marantz passe bra til Klipsch

Intermediate SnOopy sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    628
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du bør uansett ha en god forsterker for å få best mulig lyd dvs. god strømforsyning og gode ugangs transistorer som tåler høy effekt og har rask respons for godt dynamik.

Klipsch trenger en forsterker som er minst like god som det PSB og B&W krever. Selv om Klipsch gir mye lyd med mindre watt bør det ikke gjøres kompromiss med kvaliteten da mister forsterkeren kontrollen over elementene og lyden blir lett rotete og komprimert gjerne skarp i diskanten om du presser forsterkeren.

Heller ikke Marantx litt mot det lyse? Har en PM7000 selv. Jeg synest den spiller litt lysere en mange andre forsterkere, men det er ikke problem for meg.

Jeg tror Denon og Yamaha (1400 og 2500) passer bra til Kilpsch som forøvrig passer godt til PSB og B&W også.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    240
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ER ikke så glad i skarp diskant. det får hårene på ryggen til å reise seg. hvem av dem er det som har ikke har så skarp diskant.

Skal bruke høyttalerne til både til hjemmkino og til musikk. 70/30

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •