SVS PB10 VS Focal SW900?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 18 av 18
    Intermediate Ole18 sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    706
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

SVS PB10 VS Focal SW900?

Ja topic sier vel det meste, hvilken subwoofer slår mest å spiller finest av disse to mener dere?

Intermediate TomH sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    1,153
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gammel tråd, men det satt jeg faktisk akkurat å lurte på også. Anyone?

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan ganske sikkert si at JM'en spiller finest. Den subben spiller egentlig helt fantastisk, men mangler bunndraget. Thats it.

Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    1,153
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vurderer to stk SW900 siden jeg skal bruke den både til musikk og film. Brukte da seff. Og så kanskje en pb12pluss etterhvert til å ta det dypeste. Greia er at jeg ikke har råd til å kjøpe alt på en gang, hvis ikke kunne jeg jo bare kjøpt to stk pb12pluss evt pluss2. Men liker utseende på SW900 også da.

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    706
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser du har dratt min gamle tråd igjen Tom. SVS PB10 spiller kansje litt dypere som sagt ja, men hvis PB10 spiller finere også ja da blir jeg for å si det rett ut fly forbanna. Greit nok at PB12 eller noe villere fra SVS spiller bedre, men det er jo en annen prisklasse.

Active magnus14 sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    heg hadde vertfall valgt jmlab sw900 har sett den i virkeliheten og den er rå. du kan jo finne den brukt ned til 4000 ja har sett en til 4000 men vet nå ikkje vordan den så ut da hehe http://www.euphonia-audioforum.se/fo...php/t1273.html her har du link til å se den å elemente og kasse+ avstivninger.bla litt ned over på den siden så finner du det;-)

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    706
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde aldri kjøpt en SW900 til 4k brukt, da er den enten vanvittig hardt kjørt eller så er det noe som er ødelagt eller herpa. 6-7k så får du nok en fin en brukt.

Ser stadig disse til salgs brukt, ikke vet jeg hvorfor de selger de, mulig det er pga Focal har kommet med ny serie og at det er det som gjør det. men SW1000 er rimelig dyr.

Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    1,153
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja er vel langt i mellom de til rundt 4k tror jeg. Kanskje han hadde brukt den som huggestabbe.

Takk for linken Magnus14, det var jo artig å se den demomontert, hehe. Smågærn han fyr'n som plukker fra hverandre 926 og sw900 men. :roll:

Ole18: Du har jo to stk, ettersom jeg har skjønt så funker det veldig bra til film også?

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    706
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja det fungerer veldig fint mere enn nok trykk og dypbass for min del er veldig morro å se på actionfilmer her noen ganger kan det faktisk bli for mye av det gode. Men er jo også den fordelen at bassen blir spredd bedre (noe sikkert alle vet :P) men også at to subber jobber mye mindre enn en. Når det gjelder fasen så gikk det som en lek og stille den inn her ihvertfall.

Newcomer WildRover sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    217
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

..

Syns ikke det er kommet frem noen konklusjon her..
    Jeg har kjangsen til å få JMLAB'en til samme pris som SVS'en.. Hva er det beste valget som en allrounder.. Hvilken spiller høyest? Hvilken går dypest? HVilken er det mest punch i?:P
    Mvh Øyvind

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dypest er nok SVS, men jeg har ikke testa PB10. Men er den noe ala den minste cylinderen som SVS har så er den rimelig god allround og. Men at den allround er bedre enn JM'en har jeg vanskeligheter for å tro. Begge spiller opp til fest (da med erfaringer ifra minste SVS tuben, med samme 10", mener jeg å huske).

Beste hadde uansett vært å spare 4000kr til og gått for en SVS plus. Da er du garantert mye morro.

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    217
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

..

Ikke veldig aktuelt å gå høyere opp i pris.. Andre som har hørt begge to som har formeninger om disse sakene?
    Ble veldig usikker nå.. Regner også med at JMLAB holder seg best i pris siden den allerede er gått ned mye i pris.. eller?
    Men hovedspørsmål: noen som har hørt begge som kan gi en slags konklusjon av disse to? på alle områder helst:P hadde vært flott..

mvh

Intermediate pnerbye sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    4,213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    217
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

..

Syns enda det ikke er kommet en litt dypere konklusjon av 900 og svs 10.. maser litt nå.. Men håper noen som har hørt begge kan gå litt detaljert inn på disse..:P
    mvh

Intermediate pnerbye sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    4,213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Send Akto en PM da vel? Han har hørt det meste tror jeg, og i særdeleshet Focal og SVS.

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hørte akto sin 900 første gang jeg var hos han, og den er jaggu meg god på musikk. Tror jeg hadde valgt den om musikk var første pri. Jeg har PB10 selv BTW..

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    217
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

..

Ja men så er film første prioritet for meg hvertfall.. Er det helt nødvendig med en sub som går til 20 og nedover?

Newcomer Nilka sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    92
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har selv hørt både svs 10pb og sw900. Tror kanskje jeg har hørt akkurat den ene av de SW900 du tenker på om det er Bernt Rishovd sin du snakker om. Når det gjelder musikk er jeg ikke i tvil om at SW 900 låter bedre. Skulle egentlig ha kjøpt Bernt sin sammen med Electra 926, men intekten jeg var informert om ble lavere enn fortalt og derfor måtte jeg droppe den. Når det kommer til film er jeg ikke helt sikker da jeg ikke har hørt både svs og focal på samme fronter, men jeg tror du vil få litt mer guffe og trøkk med svs sin sub, samtidig som den kanskje er litt bedre på eksplosjoner og slikt. Men som sagt helt sikker er jeg ikke siden jeg ikke har testa svs og sw900 samtidig på film bare musikk ettersom det er det som betyr mest for meg.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •