Cv V-15f

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 35

Tråd: Cv V-15f

Newcomer master sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Cv V-15f

lurer på om noen har hørt på disse ? har tenkt litt på dem og V-10F og V-5C til min hjemmekino! har en stue som er over 40kvadrat..spiller de bra til film og kan man høre musikk uten og måtte skifte vinduer etter på??er det klar og bra nok lyd til daglig bruk?? og passer denne NAD T773v2 Hjemmekinoreceiver til dette oppsettet?? håper noen kan svare meg på dette..

master...

Newcomer Danse sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    73
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av master
    lurer på om noen har hørt på disse ? har tenkt litt på dem og V-10F og V-5C til min hjemmekino! har en stue som er over 40kvadrat..spiller de bra til film og kan man høre musikk uten og måtte skifte vinduer etter på??er det klar og bra nok lyd til daglig bruk?? og passer denne NAD T773v2 Hjemmekinoreceiver til dette oppsettet?? håper noen kan svare meg på dette..

master...

har selv 2 par av desse til hjemme kino og er superfornøyd i forhold til prisen. Har hørt mange forskjellige utgaver av CV og synest at V15F har penest lyd av det eg har hørt. Bassen trøkker meget bra både til film og musikk + at den går veldig dypt og begynner tidlig. Prøvde V15F mot DC15 og v serien spillte like kraftig som DC,bare at V serien hadde finere lyd. Dette blei prøvd i samme rom med samme forsterker. ( en av Topp modellene til Yamaha 7.1 7*140watt)

Absolutt anbefaling i fra mi side.. Hva får du for 4500 kr i dag?

Newcomer DC-15 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    172
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    DC15 tåler jo langt mer enn v15f da...og krever mye effekt

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    73
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av DC-15

Visst eg ikkje tar helt feil så skal vel DC vere på ca100 w mer. Men vi kjørte det høytalerene klarte før dei vrengte seg. Det resultatet vi fikk var at dei trøkket like godt. Det skal jo vere sagt at DC`en var ett gammelt par og V15F var ett nytt par. Det kan ha litt å si. Men uansett så er det ett godt kjøp med tanke på hva lyd du får for 4500 kr. Men at DC krever MYE mer enn V15f er eg ikke helt sikker på,dei har samme følsomhet.

Intermediate CFD sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    1,054
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    v15f spiller så høyt at det er skummelt Men pass på å ha skikkelig med effekt for å virkelig få fart på basselementet. Vet om flere personer som har klaget over lite bass i de høytalerne ,men etter egen erfaring så skjer dette kun med strømsvake receivere og ikke en skikkelig effektblokk

Høytalere som er brukt en stund spiller ofte bedre enn helt nye høytalere pga at opphenget ikke har fått tid til å myke seg opp.

Om det er god nok lyd for hverdagen utenom film må nok du bedømme selv. Alle har forskjellige krav

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    73
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av CFD
    v15f spiller så høyt at det er skummelt Men pass på å ha skikkelig med effekt for å virkelig få fart på basselementet. Vet om flere personer som har klaget over lite bass i de høytalerne ,men etter egen erfaring så skjer dette kun med strømsvake receivere og ikke en skikkelig effektblokk

Høytalere som er brukt en stund spiller ofte bedre enn helt nye høytalere pga at opphenget ikke har fått tid til å myke seg opp.

Om det er god nok lyd for hverdagen utenom film må nok du bedømme selv. Alle har forskjellige krav

Eg har 2 par i front til hjemmekinoen,som får mat i fra en Carver PX1450 som yter 2*750w i 4 ohm. Den kjører eg pre-out i fra H/k avr 5000 og det spiller sykt bra. Bruker også 1 stk Cls15 aktiv sub + en 12" aktiv radionette på 450 watt. Guffer eg på så klarer eg ikke å lese teksten skikkelig på filmen .enda eg kjører 90" lerret. Det er helt vilt :-P

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av DC-15
    I mine ører låter Vserien MYE bedre enn DC iallefall. Men DC har en råere spillestil, og veldig bløt bass, som virker på noen som rå bass.
    Men det er min mening, har ikke DC lengre, og ikke hatt V serien selv. AL serien som duger i mine ører.. (litt dårlig mellomtone kanskje men, den tåler iallefall endel)

Intermediate Pug-Nose sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    960
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har selv V-12F (forøvrig til salgs grunnet flytting), og er meget fornøyd med disse... Et stort pluss er at disse, etter min mening, er mye penere enn de fleste andre seriene til Cerwin Vega.

Intermediate Revox sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har en kamerat som har v-12f og de spiller slettes ikke ille. Og med tanke på utseende så er de jo skjønnheten mot udyret iforhold til Classic serien. Sistnevnte ville jeg ikke hatt i stua mi om jeg fikk de gratis.

Personlig har jeg AL-1000 og er godt fornøyd med dem og vet de gruser V serien veldig lett, Men de er ikke å få kjøpt nye lenger dessverre. Eventuellt kan man få et pent eksemplar til 5k brukt.

Intermediate Shercko sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    1,118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Revox
    Personlig har jeg AL-1000 og er godt fornøyd med dem og vet de gruser V serien veldig lett, Men de er ikke å få kjøpt nye lenger dessverre. Eventuellt kan man få et pent eksemplar til 5k brukt.
    Hva er din mening om AL-1000 kontra 1002? 750 kontra 752 også for den saks skyld, jeg mener at 2'erne er faktisk en (god) del bedre. Jeg MÅ skaffe meg et par 752..

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Shercko
    Hva er din mening om AL-1000 kontra 1002? 750 kontra 752 også for den saks skyld, jeg mener at 2'erne er faktisk en (god) del bedre. Jeg MÅ skaffe meg et par 752..
    Ble aldri enig med meg selv jeg mellom AL1000 og 1002... Men uansett, det er vel med hånda på hjertet jeg kan si at jeg syns 750mk2/752 er de som lydmessig låter klart best av de .

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    73
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har en kamerat som har v-12f og de spiller slettes ikke ille. Og med tanke på utseende så er de jo skjønnheten mot udyret iforhold til Classic serien. Sistnevnte ville jeg ikke hatt i stua mi om jeg fikk de gratis.

Er enig at AL spiller høyere enn V15f , men eg synest V15F har en veldig fin og varm lyd. Har selv ett par med AL 1000 og 2 par med V15F. Bruker bare V15f. Det paret som eg har av AL 1000 har eg sprengt eine kabinettet og den andre har eg svidd bass elementet.. Du veit vell ikke om det går an å få tak i nytt eller rep kit til AL serien.. Litt dumt å ha ett så godt par stående å samle støv når eg ikke får brukt dei

Intermediate fabian sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    1,964
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hvordan sprenger man et kabinett?

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Element skaffer du hos hifiklubben, men det er desverre lang leveringstid . Pga at CV har nok med å få komme seg 100% tilrette i kina vistnok. De spyr jo ut element til Classic serien nå .

Bass og mellomtone blir reconet, diskanten får du ny. Priser:
    Diskant: 1200kr
    Mellomtone: 1500kr
    Bass: 1800kr.

Dette var prisene i sommer iallefall..

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av fabian
    Dynamitt? Må være noe som har vært uforsiktig da ja, siden dette er reflex også .

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    73
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av fabian
    hehe ja si det. Det skjedde på en fest,da desse fikk mat i fra en Lab 2002.
    Lyden var helt ekstrem høy uten noen forvrengning i fra høytalerene. Men etter hvert så hørte vi at lyden blei veldig rar. ikkje noe trykk liksom
    Det vi måtte gjøre da var at vi måtte ta ei jekke stropp rundt høytaleren slik at vi fikk holdt den sammen. Da gikk det bra. Kan vere at det var en svakhet i kassa fra produsent.. Ikke godt å vite??????

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    73
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av skorob
    Element skaffer du hos hifiklubben, men det er desverre lang leveringstid . Pga at CV har nok med å få komme seg 100% tilrette i kina vistnok. De spyr jo ut element til Classic serien nå .

Bass og mellomtone blir reconet, diskanten får du ny. Priser:
    Diskant: 1200kr
    Mellomtone: 1500kr
    Bass: 1800kr.

Dette var prisene i sommer iallefall..
    Ringte Hifiklubben tidligere i år ,men dei kunne ikke hjelpe.. Kan jo prøve igjen?

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk opplyst av hi-fi klubben drammen at det ville koste ca 1495,- for bassern. Eventuellt har man http://www.recone.com/crnorway.htm som jeg har sendt basserne min til. Men det har tatt litt tid nå uten at jeg har hørt noe så jeg kan ikke helt annbefale det enda ihvertfall.

Intermediate Shercko sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    1,118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk opplyst av hi-fi klubben drammen at det ville koste ca 1495,- for bassern. Eventuellt har man http://www.recone.com/crnorway.htm som jeg har sendt basserne min til. Men det har tatt litt tid nå uten at jeg har hørt noe så jeg kan ikke helt annbefale det enda ihvertfall.
    Javisst, og det virker som om de surrer en på klubben del når det gjelder CV, sikkert stor pågang. En kompis av meg hadde 1002 for et par år tilbake, han er en av de som liker å spille så øra flagrer uten noen som helst hemninger. Dette resulterte etterhvert i et stk. sprengt basselement som han skulle få igjen på forsikringen. Dette fikk han riktignok, bortsett fra at det ikke var et AL element i det hele tatt, som igjen resulterte i enda et sprengt basselement. Han ringte å spurte hvorfor i huleste hæite han hadde fått et helt annet element, så de skulle sende et nytt. Og da sendte de liksågodt den samme typen bass enda en gang, som for tredje gang endte i sprengt element. Han fikk den riktige bassen til slutt, but damn man.. Lurer også litt på hvordan bass dette var? Mye slappere, tålte mindre, og en hel mye mer flagring. Men det liknet nesten på en prikk! Noen som vet hvilken serie?

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sikkert fått bassern til V-15f den tåler ikke halvparten av det AL serien gjør

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •