Usher D2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 12 av 12

Tråd: Usher D2

Intermediate fabian sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    1,964
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Usher D2

Noen som har hørt eller sett disse: http://www.usheraudio.com/speaker-horn%20series.html

Jeg ble bare helt hektet da jeg så disse høyttalerne her. De er utrolig imponerende. Er det noen som vet om det går an å få kjøpt disse i norge?(ikke at jeg har planer om det nå men.)

Noen som har:

-Link til tester
    -hørt disse
    -sett dem
    -Linker til andre sider hvor det står noe om dem.
    -antydning til pris
    -anbefalt effekt
    - i og med at de ikke går dypere enn 28hz, trenger man vel en sub også da?

- Andre formeninger om disse. Jeg vil hvertfall påstå utifra spesifikasjoner at dette er noe helt annet enn JBL K2. Men så kan det jo hende disse koster en del mer da, ikke vet jeg.

de er på 4 ohm. Vil noen midgard minobloker på 1200wrms holde? Eller er det ikke bra nok? fortjener disse høyttalerne noe bedre enn det?

Tar i mot alle svar.

Intermediate Audiomur sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    2,205
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Koster ca det samme som 5 tonn ost,eller ca 1000kr pr kg.

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    1,964
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    de veier 236kg, så koster de da ca 230 000,- er det det du mener? du hadde ikke noe mer å si om dem da?

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    1,964
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ingen som kan si noe om dette?

Intermediate Audiomur sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    2,205
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Prisen stemmer sånn ca,vet dessverre lite om høyttaleren ellers :-|

Guru Snickers-is sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De spiller med heftig trykk og kan minne om en mellomting mellom PA og HiFi (uten at det er negativt). Det står et par hjemme hos Jørgen Gustavsen (DaCapo HiFi) tror jeg.

Veil pris er 175k mener jeg å huske.

De trenger kontroll, men har ikke behov for så enormt mange watt i forhold til størrelsen. En god forsterker i klassen 250-600W burde være nok i massevis.

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror egentlig ICe teknologien kan dra de godt. Men har lita tro på at de lydmessig passer. Nå har ikke jeg hørt D2, men trokke ICE har noe der å gjøre faktisk.. Må nok ha noe helt anna skytts for å sparke de skikkelig til liv (hifi messig). Hvis 2 monoblokker til 14000kr (uten om Rowland sine som koster 3 ganger så mye) klarer å spille bra på høyttalere til 250k, ja da kan iallefall produsenter som Krell, Marantz, Mchintosh etc legga ned.

Guru Snickers-is sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tror du kanskje har interesse av å lese denne skorob:

ICE-power VS Krell KAV-3250

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    1,964
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hei, takk endelig litt skikkelig respons her. Jeg har prøvd å få kontakt med dacapohifi men var ikke lett. Jeg synes faktisk lyden i slike høyttalere er veldig imponerende, Jeg skal ikke sammenligne, men ville jo tro at man vil få den samme opplevelsen med JBL K2 jeg har hørt de og likte lyden. Men uansett Usher D2 er helt ville.

Jeg skal ikke uttale meg så mye om dette med forsterker, men jeg ville nok tro at ice forsterkerne klarer jobben. Det kan jo ikke være så stor forskjell på tall... er ikke 500 w RMS det samme uansett hvordan forsterker det er? og er ikke 1000 i dempefaktor det samme så lenge de er mål på samme vis?

Jeg liker hvertfall slike høyttalere, og når de ser fete ut er det også bra!

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av skorob
    Tror egentlig ICe teknologien kan dra de godt. Men har lita tro på at de lydmessig passer. Nå har ikke jeg hørt D2, men trokke ICE har noe der å gjøre faktisk.. Må nok ha noe helt anna skytts for å sparke de skikkelig til liv (hifi messig). Hvis 2 monoblokker til 14000kr (uten om Rowland sine som koster 3 ganger så mye) klarer å spille bra på høyttalere til 250k, ja da kan iallefall produsenter som Krell, Marantz, Mchintosh etc legga ned.
    Du tror ja... Siden du ikke har hørt D2, synes jeg det er rart du synser om hvilke effekttrinn som passer og ikke passer. Du vet at så lenge det koster mye så er det automatisk bra? Pussig at Usher selv bruker effekttrinn til 20k for å drive D2 da, skulle tro de var for billig til det :roll: . ICE er vel noe av det på markedet som farger minst, og i tillegg har mest power. Er det ikke slik det bør være da? Rowland sine blokker er jo sceam, de har samme innmaten som de til 14k, ikke fortell meg at det er utviklingskostnadene som drar opp prisen på de, det er vel heller navnet.

Intermediate eyvind sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Sted
    Kongens by
    Poster
    1,271
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan jo være verdt å lese denne fra det andre forumet.
    Marrantz AV7005|Linn C5100|Oppo93|Dynaudio Contour 1.4s|Dynaudio Focus Center|MA Silver RXFX|SVS PC12|Optoma HD33|Projecta 86"

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    1,964
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg har hvertfall troen på oberon 6.1 og ice gennerelt. Tror det kan bli en fin kombinasjon... må bare spare litt først 175k er liksom ikke mnd lønnen min enda hehe!

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •