Usher CP-6381

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 11 av 11

Tråd: Usher CP-6381

Intermediate Audiomur sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    2,205
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Usher CP-6381

Noen som har hørt disse?Har du noe positivt eller negativt å si om de 58,5 kg tunge høyttalerene?

Newcomer nightspirit sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

usher

kjøpte disse i sommer! di blir foreløpig drevet av H\K AVR7500, di spiller veldig bra! men di er litt tungdrevene! så når eg har di i surround så får eg litt problemer. resten av høytalerene er veldig lettdrevne og klarer ikke å få di helt sammen... og di klarer ikke å prestere på sitt fulle... så eg må snart
    kjøpe meg en effektforsterker...

Er det en ting som er sikkert så er det at di fortjener å bli spilt i et stort rom! eg har di nå i et veldig lite rom med 210 til taket! og dette resulterer i at det blir veldig mye bass!

men eg koblet di opp til min fars anlegg! hvor det er malmin elektronikk doxa 250w, dobble forforsterkere med 4 utvendigestrøm forsyninger (preamp 05?), vanderhuul signalkabler, flatline høytalerkabel og snell C4 dette låter helt suverent! men da eg byttet ut snellene med usher fant eg fort ut at eg hadde gjort eg godt kjøp! dette låt utrolig bra. fin og detaljerik i toppen og varm å god i mellom tonen. og den dundret å herjet veldig presist og kontrolert og i bassen!!! høytalene flylte hele det mellom store rommet med klar og detaljerik lyd!

ett absolutt bra kjøp etter min mening!

Guru Snickers-is sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skikkelig morsomme høyttalere ja. Jeg fikk en demo sammen med Electra (og kjenner de andre i serien ganske godt) og dette er ganske livlige saker. Jeg er også totalt enig i at de må ha mye strøm, men slik er det jo med veldig mange høyttalere som låter bra.

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    2,205
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Forsterkeren min blir da i minste laget?

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Njaaaeeeei, vet ikke. Det er jo en klasse D som den kan drive ganske slemme laster den da. Det er først og fremst nedover i bassen det kan bli problemer men det er jo der forsterkeren har sine fordeler. Imidlertid kan det hende du lykkes bedre med 6371, som trolig også vil spille med minst like stor tyngde som 6381. Dette tror jeg du bør teste for du har vel heller ikke pre out på den?

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    2,205
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er pre-out på den.Stua mi er på ca 30m2,men utvidelse er under planlegging,så den havner på ca 50-60 m2 inklusiv kjøkkenet(åpen løsning).Det nye Primare effektrinnet står også høyt på ønskelisten.

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    2,205
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg liker å kunne ha muligheten til å kunne "dra på",slik at man virkelig føler musikken på kroppen.Vil 6371 eller 6381 gi meg den muligheten,eller må jeg opp til 6391.Kommer jo selvfølgelig an på strømreservene i forsterkeriet,men mer kraft kommer etterhvert i hus,håper jeg.

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    6371 kan vel spille høyere enn 6381 siden den ene 6,5" på 6381 er dedikert mellomtone. Ellers er det generelt bra med trykk i dem.

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    2,205
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvor går det an å få hørt på 6-serien,må man til Dacapo?

nightspirit,hvor holder du til? ;-)

Newcomer nightspirit sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

usher

holder til i stavanger! hørte på 6371 først og følte at di manglet endel i nedre bassen, men nå ble disse spillt på et lite 45w anlegg når eg høre dem... og det ar derfor eg gikk for 6381. disse ble spillt på et større anlegg... så det blir jo litt vanske lig å sammen ligne.

6371 er mye lettere å drive. men di går ikke like dypt. hørte disse på samme anlegg som dynaudio 85? og usherene var mye klarere og mer detaljert i lyden en dynaudioene! men gikk ikke like dypt...

kontakt martech audio på telf: 48009500 for mer info:

PS. hørte usherene også satt oppi surround med 6381 fremme 6371 bak og usher 6 series senter og en sub (husker ikke hva han bruke der)... dette er noe av det feteste jeg har hørt!

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    2,205
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vurderer enten Usher 6381 eller JM Lab Alcore.Det gjenstår bare å få hørt dem begge,noe jeg håper å få gjort til helgen.Snickers-is,har du hørt Alcore,hva er dommen i tilfelle?
    Alcore

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •