Cerwin Vega DC 1515 - Side 5

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 5 av 6 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 SisteSiste
Viser resultater 81 til 100 av 107
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    60
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Wink

Sitat Opprinnelig postet av CV_Marius
    Tenker på internkablingen ja... 2 mm² sier du? ser ut som 0.75mm² i 215 ...hmm.... :twisted: må sjekkes nærmere
    Føles så nyttesløst ut og ha 4mm² fra forsterkere til høytalerne når jeg så hva som var inni

Du kan ikkje sei da. til lengre kablene er til tykkere må di vere. blir meir spennings tap. det er jo kje lange stubbene inni høytalerene. tenk deg ein sikring. kor tynn den e. men den er jo kje meir et par cm lang.

koriger meg vist eg er heilt på tryne... okei!

Active
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    470
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Konrad
    "In the army now"?

Mener du at jeg skal åpne dørene for en som synes anlegget mitt "suger som umenskelig møkk"?

Det er nå dobbelt sett med terminaler på de ihvertfall og det er samme element som sitter i DC-15. Hva mer kan du forlange for å inrømme at du husker feil. Bildebevis?

har ikke snakket om anlegget ditt? snakket om de 1515 min bror og jeg hadde før, de spilte helt elendig, og der var det bare en spole på elementet! Og det kan være derfor de ikke hadde noe bassgjengivelse i det hele tatt! Ringte min bror isted og han mener også å huske at det bare var en spole på det parret 1515.. De var litt slitene så det er godt mulig forrige eier hadde byttet ut bassene.

så sur Konrad var.... næmmen...

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    3,571
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ingen "doh", ingen demo!

Active
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    470
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Doh!

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    3,571
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Wohooo!

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    HAHAHAHA... jævli bra

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    3,571
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    :-D

**dp** jeg må desverre skuffe deg, solgte den ene 218 i går og den andre blir hentet i løpet av desember. MEN jeg har bestillt et par MA Oberon 6.1 som ankommer i løpet av desember, så det er ikke mulig vi han få til en liten demo i løpet av desmber eller ut på nyåret.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    60
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Exclamation da va dritn

**dp** jeg må desverre skuffe deg, solgte den ene 218 i går og den andre blir hentet i løpet av desember. MEN jeg har bestillt et par MA Oberon 6.1 som ankommer i løpet av desember, så det er ikke mulig vi han få til en liten demo i løpet av desmber eller ut på nyåret.
    da va nå så ****. eg sku jo ha dei....

Intermediate CV-Gunnar sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    1,361
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

På tide å bytte ut NADene ja Holder jeg med deg i...hehe

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Gleder meg til å høre hva du syns, er blitt litt skeptisk til de nå... de har jo 1600 i damping på 100hz!!! og har lest noen fler tester (av embla), og der blir det faktisk bemerka at bassen er der hvor den sliter... Sikkert ikke mye, men de skriver nok om det til at jeg blir en smule bekymra. Samt at Fidelity skrev at en typisk ICE bassert forsterker på 1200watt, virker mer som en 600watt transistor forsterker.. men blir spennende...

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    3,571
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Les i den "offisielle" Midgard Audio tråden. De skal ha mye høyere damping enn det du nevner. Det skal bli spennende ja. Flott julegave til han far det!

Intermediate CV_Marius sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    1,154
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Aha, i desember altså! Er det offisielt at dem kommer da?

Kunne tenkt meg et par slike selv på mine Clsc 215 !
    Nå kjører jeg bare med Denon Poa6600a, som gir 260w i 8ohm hver.

Og det er alt for lite til å få elementa til å vandre skikkelig

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    3,571
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Første "lass" kommer vel den 30.11 Neste parti i midten av Desember iflg. isen.

CLSC-215 er 8 ohm? De skal da yte 600 w noe som burde være bedre enn denon blokkene ja. De er jo gammle klassikere. Drar kanskje ikke "skinnet av pølsa helt", men sikkert helt OK for de fleste skulle jeg tro.

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    1,154
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Første parti er allerede utsolgt eller? ..siden du belager deg på å få tak i først i desember, eller velger du bare det?

Ja 215, 8 ohm... 1515,4 ohm eller?
    Isåfall så får du jo effekt så det holder...håhå :smile:
    Joda, spiller jo bra med Poa6600 og .. men det blir aldri nok :-)

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    3,571
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Første parti er utsolgt ja. Får smøre meg med tolmodighet i noen uker til. Oberon 6.1 skal kunne gi 1200 w RMS i 4 ohm, noe 218 kunne klare i kun et brøkdel av et sekund. Så jeg forventer å høre noe forskjell i de meste krevende partiene i enkelte låter.

Det at det aldri blir nok er jo et generelt problem, men hva gjør man når man allerede har de største høytalerne som noen gang er bygget for hjemmebruk? SVS pb12/plus 2? Eller tilsvarende DIY.

Intermediate fabian sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    1,964
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av CV_Marius
    Første parti er allerede utsolgt eller? ..siden du belager deg på å få tak i først i desember, eller velger du bare det?

Ja 215, 8 ohm... 1515,4 ohm eller?
    Isåfall så får du jo effekt så det holder...håhå :smile:
    Joda, spiller jo bra med Poa6600 og .. men det blir aldri nok :-)
    Jeg lurer nok på om ikke jeg står på liste for første levering, med 10% rabatt, som jeg fikk på plaza messen. Kan hende at jeg ikke får kjøpt de i desember og at jeg må utsette så da kan du "få" mine hvis du vil. Tror de forsterkerene er en god match med clsc 215. Forresten, hvrdan tokk du av gitteret? lagde du noen riper?

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    1,964
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Første parti er utsolgt ja. Får smøre meg med tolmodighet i noen uker til. Oberon 6.1 skal kunne gi 1200 w RMS i 4 ohm, noe 218 kunne klare i kun et brøkdel av et sekund. Så jeg forventer å høre noe forskjell i de meste krevende partiene i enkelte låter.

Det at det aldri blir nok er jo et generelt problem, men hva gjør man når man allerede har de største høytalerne som noen gang er bygget for hjemmebruk? SVS pb12/plus 2? Eller tilsvarende DIY.
    Usher D2 det må jo være tingen. Det er min drøm når jeg blir eldre uten å ha hørt dem. Men tror lyden er helt syk i dem.

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    3,571
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da må jeg vel selge huset for å handle og da har jeg jo ikke noe sted å ha de.

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    1,154
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av fabian
    Jeg lurer nok på om ikke jeg står på liste for første levering, med 10% rabatt, som jeg fikk på plaza messen. Kan hende at jeg ikke får kjøpt de i desember og at jeg må utsette så da kan du "få" mine hvis du vil. Tror de forsterkerene er en god match med clsc 215. Forresten, hvrdan tokk du av gitteret? lagde du noen riper?
    Har ikke cash her og nå til dem uansett, men kommer il å skaffe meg sånne tror jeg ja... vil sikkert funke fett med 215 ja..hehe.

Gitteret er enkelt og ta av, det er bare pressa på med noen små gummibiter som er på gitteret..... legg ned høytalern,finn deg et lite skrujern og bikk det ut nederst, først en side, så andre... så bare løsner det oppover når du får tak. Jeg la noe imellom skrujern og kanten på kassa for å ikke lage merker... er veldig mykt laminatet på høytalerne. Drog med litt av laminatet på ene høytalern, på ett av gitter "festa", ellers ikke noe nevneverdig.
    Ser mye bedre ut uten spør du meg

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    1,964
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0