Cerwin Vega DC 1515 - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 6 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 107
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    226
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av skorob
    Burde holde deg til 8ohm og oppover på NAD da. MEN!! NAD oppgir også "skryteeffekten" på NAD 218 når den er brokobla i 4ohm (1200watt), og da får de jaggu meg stå for at det takler det også. (Aldri hørt om folk som har hatt problemer med 218/s200 i brokobla modus, mot 4 ohm. NAD 216 derimot..)

NAD S200 er klart det beste effekttrinnet NAD har laget. Men så kosta det 16000kr også da! (og i det prissjiktet syns jeg mange andre var bedre, muskler var det nok mer av i NAD'en da ).
    Bare så det er sagt, så har både jeg og en kompis kjørt NAD 216 brokoblet i 4ohm i flere år, uten noen som helst problemer med det.

For øvrig har jeg målt effekten i den i 8ohm stereo og 4ohm stereo.
    Resultatene ble hhv. 2*175W@8ohm og 2*250W@4ohm.

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av TG1
    Bare så det er sagt, så har både jeg og en kompis kjørt NAD 216 brokoblet i 4ohm i flere år, uten noen som helst problemer med det.

Jøss, da er det de mest pinglete 250wattene jeg har vært borti iallefall, di ligger da mest i mellomtone og diskant registeret skulle jeg tro .
    Har selv hatt NAD 216+319 på AL1000. Og ikke hatt nevneverdige problemer (seff, de gikk i protection i ny og ned, men da fikk de også kjørt seg). Men vet veldig mange har slitt skikkelig med samme kombo. Har nå gått over til NAD S200, på 2x200watt, det er noe HELT anna . God lyd også.

Målte du med eller uten softclipping da?

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av **dp**
    ice blokkene er ikke noe å satse på for oss med CV, hvem vil ha SLAPP og ukontrollert bass? Det er dette klasse d ampene leverer! Mange watt, men disse wattene føles rett og slett som "japsewatt/jallawatt".. Kjøp deg en HIFI DP forsterker, gjerne 2 x 6.3.. Disse ligger på ca 8-9k brukt og spiller fletta av alt som heter NAD. (og selvfølgelig MYYYYYE bedre).
    Rart det, når den rimeligste DP'en ikke har gått under 40000kr noen gang (ny). Men å si det er mye bedre, det er vrøvel.. disse merkene spiller ganske forskjellig, selv syns jeg DP blir for lyst og sterilt. Men det er meg om det.

EDIT: DP har mer krutt! Det er det ikke noe tvil om, men skal forlange litt og da til prisforskjellen. Og har du testa ICE power på CV? ICE power sin store styrke skal jo ligge i nettopp bassen, det at den spiller så bra oppover er jo bare ren bonus .

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    3,571
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ice blokkene er ikke noe å satse på for oss med CV, hvem vil ha SLAPP og ukontrollert bass? Det er dette klasse d ampene leverer! Mange watt, men disse wattene føles rett og slett som "japsewatt/jallawatt".. Kjøp deg en HIFI DP forsterker, gjerne 2 x 6.3.. Disse ligger på ca 8-9k brukt og spiller fletta av alt som heter NAD. (og selvfølgelig MYYYYYE bedre).
    Hvem modell har du testa? Dette var oppsiktsvekkende resultater i mine øyne (ører). I så tilfelle så flytter ikke NAD'ene ut på en stund. Oberon 6.1 skal i utganspunktet levere min. 1000 w RMS til 1515. Og 4 ohm skal ikke gi de nevneverdig med pusteproblemer heller. I teorien da.

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    3,571
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Det har jeg gjort også, men ikke på dobbel 15" og 4 ohm. Men singel 15" og 4-8 ohm og det fungerte meget bra. 216 påstås å levere 400 w brokoblet i 8 ohm, men en 218 er bedre enn 2 x 216 brokoblet. Det er nå min erfaring.

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Konrad: Enig med det med 1x218 vs 2x216.

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    3,571
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var godt å høre Skorob, jeg har riktignok kun testet dette på mine CV! S-2.

Et annet aspekt **dp**, er om høytalere til ca. 10k "fortjener" elektronikk til 8x prisen.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    226
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jøss, da er det de mest pinglete 250wattene jeg har vært borti iallefall, di ligger da mest i mellomtone og diskant registeret skulle jeg tro .
    Har selv hatt NAD 216+319 på AL1000. Og ikke hatt nevneverdige problemer (seff, de gikk i protection i ny og ned, men da fikk de også kjørt seg). Men vet veldig mange har slitt skikkelig med samme kombo. Har nå gått over til NAD S200, på 2x200watt, det er noe HELT anna . God lyd også.

Målte du med eller uten softclipping da?
    Uten soft clipping.

Det er forresten på DC-12 de(n) har blitt brukt brokoblet.

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    3,571
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    DC-12 spiller nok bra med 2 x 216 ja. :grin:

Active
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    470
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    er en kjent sak at klasse D er slappe greier. kjøp heller en DP 6.3 og føl at 1515 høyttalerne virkelig får kjørt seg og dette bare på 2x400w i 4ohm. 6.3 har jeg hatt 3 stk av opp igjennom og det er en sabla bra konstruksjon.

jeg kjenner meg ikke igjen i det hele tatt i hva dere snakker om med at 218 er bedre enn 2 x 216. Byttet selv fra 218 til 2 x 216 på mine AL1000 i sin tid og det ga meg mye mer trøkk + at det spilte mye høyere.. Bassen ble faktisk HARD, noe 218 alene sliter utrolig med, klumpete bass...

1 x 216 er helt håpløst, den eier ikke bass!! men som sagt med to stk så blir det noe helt annet.. selvfølgelig likte de ikke 4ohms last brokoblet så veldig lenge så de havnet på rep ofte.. kostet en liten formue..

har selv kjørt ene dp pa ampen min brokoblet på 2ohms last.. dvs 1 ohm, fungerer som en drøm enda. (stroker dvc 2x4ohms i parallell..)

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå skal jeg ærlig innrømme at det er VELDIG lenge siden jeg har hørt en NAD 218. Men mener å huske at den laget bedre lyd enn hva 2x216 gjorde. Men jeg kan iallefall men hånda på hjertet si at NAD S200 pløyer ned 2x216, men da snakker vi også enorm prisforskjell.

Merkelig at du har oppfattet ICE så slapt, aldri testa på CV, men på BW så smeller det iallefall godt til. Hmm, dette må sjekkes. Bra du sier ifra .

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Uten soft clipping.

Det er forresten på DC-12 de(n) har blitt brukt brokoblet.

AH, DC-12 er nok endel lettere enn en CV 15". Men jeg skal ikke motsi deg at det ikke funker, funket jo "godt" på mine AL1000 med 2x216. Men jeg har hørt fra andre som har problemer med det.. sikkert amatører .

Du har ikke målt hva en NAD 218 yter da ?! hadde vært litt intressangt .

Intermediate CV-Gunnar sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    1,361
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    er en kjent sak at klasse D er slappe greier. kjøp heller en DP 6.3 og føl at 1515 høyttalerne virkelig får kjørt seg og dette bare på 2x400w i 4ohm. 6.3 har jeg hatt 3 stk av opp igjennom og det er en sabla bra konstruksjon.

jeg kjenner meg ikke igjen i det hele tatt i hva dere snakker om med at 218 er bedre enn 2 x 216. Byttet selv fra 218 til 2 x 216 på mine AL1000 i sin tid og det ga meg mye mer trøkk + at det spilte mye høyere.. Bassen ble faktisk HARD, noe 218 alene sliter utrolig med, klumpete bass...

1 x 216 er helt håpløst, den eier ikke bass!! men som sagt med to stk så blir det noe helt annet.. selvfølgelig likte de ikke 4ohms last brokoblet så veldig lenge så de havnet på rep ofte.. kostet en liten formue..

har selv kjørt ene dp pa ampen min brokoblet på 2ohms last.. dvs 1 ohm, fungerer som en drøm enda. (stroker dvc 2x4ohms i parallell..)
    Enig, 218 har slapp bass.

Newcomer DC-15 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    172
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    er ikke Nad 216 og 218 fra samme tidsperiode? er vel lik lyd i dem da...
    syns ihvertfall at lyden som 216 gir er dårlig...
    brukte 216 og c370 før på dc-15. stoooor lydmessig forskjell i de forsterkerene ja.. i c370 sitt favør

Active NADKRAFT sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøp nad 218*2 det er nok det beste

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    226
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du har ikke målt hva en NAD 218 yter da ?! hadde vært litt intressangt .
    Dessverre.

Det var såklart helt resistiv last vi målte med, hvis noen skulle lure på det. Og vi lot dem naturligvis stå og dure en stund så de ble skikkelig gode og varme.

Active
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    470
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av fabian
    Har du noe til salgs eller??
    har ikke noe til salgs nei..

så forresten at de bruker Carver forsterkere på Solli bowling i Oslo.

dette må dere ta med en liten klype salt, MEN jeg har hørt fra flere hold at DC15 er den værste høyttaleren å brokoble på, dette fordi motstanden synker helt ned til 1.3Ohm ved høyt volum, dvs under 1Ohm for forsterkeren brokoblet.. = ødelagt.

DC12/1515 skal visstnok ikke ha et utrolig "dropp" i impedansen.

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    3,571
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Høres rart ut at DC-15 er så "sær" i impedansen. Det er jo samme elementer i 1515. Og bassen i DC-12 går jeg utifra består av samme magnet/konruksjon som DC-15. Kun chassis og element som er forstørret litt. Slik var det ihvertfall med gamle XL serien til bil på 90- tallet.

Men dette kan jo sikkert skyldes delefilter også. Jeg har ikke greie på slikt....ops:

Newcomer Catch-22 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    98
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvor har du \ dere fått DC 1515 fra ? Trudde de gikk ut for mange år sia jeg.
    Jeg hadde 2 stk HP 215 åsså en NAD 218 , funka helt greit .Prøv å få tak i en Carver de er elt konge når det gjelder trøkk!

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    68
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm. om jeg skulle valgt mellom 208 og 218, så hadde valget gått til 218. Den låter endel bedre enn hva 208 gjør.
    Er det gjengs oppfatning at 218 låter bedre enn 208??
    Jeg hadde både 208 og 218 i en overgangsperiode for noen år siden, og opplevde det helt motsatt. Jeg likte den varme lyden i 208'en langt bedre enn den kalde, nesten litt metalliske klangen fra 218. 216 igjen syntes jeg lignet på 208 i klangen.

Side 2 av 6 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •