Nye Høyttalere

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 21
    Intermediate fabian sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    1,964
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Nye Høyttalere

Jeg tenker noen ganger at nye høyttalere hadde vært morsomt. Men hvis jeg skal ha meg noen nye høyttalere så må det bli noen som er råere enn CLSC 215. Noen som tåler mer og er i stand til å kanskje spille litt høyere, finere og mer bass. Dette er kanskje ikke så lett å finne en høyttaler som kan dette, med mindre man ikke går for en høyttaler til 100.000. Men det er jeg ikke interessert i.

Jeg har lest litt rundt at folk snaker om noen nye klipsch høyttalere med noen 12 og 15" elementer osv. Er det noen som har noen liker eller bilder, fakta om disse? Tenkte også på noen snakker om noen nye proson med dobble 15", link fakta, bilder av disse?

Eller evt andre høyttalere som kan være et alternativ. RF 7 kunne ha vært et alternativ, men 4x10" basser blir litt lite på 2 høyttalere, jeg vet man kan kjøre på med subber osv, men jeg er ute etter en konge høyttaler. Noen som kanskje skjønner hva jeg mener og har en kommentar til det?

Eller må det bli noe skikkelig kvalitets PA som blir det neste steget? Er også ute etter litt finere lyd, ikke fordi jeg ikke er fornøyd nå. Men hvem vil vel ikke ha bedre lydkvalitet.

Intermediate Ole18 sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    706
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja med de krava du stiller her tror jeg du burde gå for JMlab Utopia Grande Eller så kan du kjøpe de høytalerene fra Usher med 2x15" og følsomhet på 98db om jeg ikke hukser helt feil.. Men da må du ha litt $
    Eller så kan du kjøpe deg RF7 som du snakker om å kjøpe to SVS subwoofere f.eks PB12/2 Da får du ihvertfall nok trøkk,,hehe

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    1,964
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ja, akuratt det der har jeg tenkt på. å kjøpe grande utopia blir litt dyrt 570' for noen høyttalere blir vel mye. Må jo ha et stort ball sal som lytterom.

men rf7 med 2 svs subber fungerr sikkert, men holder svs'ene følge på db'ene da?

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    572
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De har jo hatt sånne lydtrykk målekonkuranser har på forumet og gutta har visst klart å måle mer en 116db på utvalgte scener i div filmer med svs subbene sine.
    Blant annet der en fisk banker på ruten i et akvarie.

Viss du ikke er fornøyd med så høy lyd ned mot 20hz bør du vurdere om du ikke har svekket hørsel eller noe :-)
    Samt lime alt innventaret ditt fast der det skal være :-)

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    706
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av fabian
    ja, akuratt det der har jeg tenkt på. å kjøpe grande utopia blir litt dyrt 570' for noen høyttalere blir vel mye. Må jo ha et stort ball sal som lytterom.

men rf7 med 2 svs subber fungerr sikkert, men holder svs'ene følge på db'ene da?
    Om SVS holder føge med RF7 det kan jeg love deg. Regner med at du kan oppnå peaker på 130db rundt 30hz med 2stk av de. Jeg tror det skulle holde for de fleste :P

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    1,964
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    vil man få den samme live opplevelsen da? Lydbildet ti clsc 215 er jo enormt. Får man den samme følelsen med rf 7? er 600 wrms ice power en god nok match med disse høyttalerne? Er det snakk om en ny versjon av rf 7?

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    706
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av fabian
    vil man få den samme live opplevelsen da? Lydbildet ti clsc 215 er jo enormt. Får man den samme følelsen med rf 7? er 600 wrms ice power en god nok match med disse høyttalerne? Er det snakk om en ny versjon av rf 7?
    Ja du vil få MINST like bredet lydbilde jeg har hørt begge høytalerene.. Ice power hadde foresten aldri jeg kjøpt.. Gå for Parasound A21.. Å når det gjelder Live følsen syntes jeg den er bedre på RF7.. Jo det er snakk om en ny serie,, men det er en stund til har ikke blitt pubelisert bilder engang.

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    1,964
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hvorfro ikke ice power da? Har det noe med lyden å gjøre? blir det en dårlig match? a21 koster en del mer og er på 250 wattx 2 og icen i så fall er på 600watt. Jeg vet man ikke skal henge seg opp i antall watt, men rf 7 er høyttalere som trenger skikkelig med krefter. Jeg vet også at a21 er en skikkelig kraftbunt. Men alikevell er 10 000,- ekstra virkelig verdt det du mener er bedre?

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    706
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg mener det er værd det det er det ikke tvil om. Dessuten er ICE power digitalt, noe som passer veldig dårlig med RF7. A21 har mye punch i bunnen samtidig som den ikke har rykte på seg å være skarp i toppen. Syntes å huske jeg har lest i Fidelity at det er motsatt. Lån en med deg hjem å test jeg kan nesten garantere at du ikke vil bli skuffa. Kongematch er det, jeg ville kjøpt den pakka om jeg ikke hadde kjøpt MF.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    78
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan noen begrunne hvorfor ICE skal fungere dårlig med RF7?

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    1,964
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    det fungerer bra på cv så tror ikke det skal være så ille på klipsch.

Intermediate wotg sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,761
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    JMlab electra 936 eller 946

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    150
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av wotg
    Blir mye subjektive svar, når man spør såvidt åpent som fabian gjorde. Kan likevel bare, som ny eier (en uke) av en par pent brukte Electra 936 istemme i at det er glimrende høytalere.

Er likevel ikke sikker på at disse faller innunder definisjonen av "rå" som brukes av trådstarter her. Det er ikke noe problem å spille hvor høyt man vil med disse, selv for meg som kun kjører Pioneer 1015 som forsterker, samtidig som detaljeringsgraden er høy, etc - men jeg ville langt fra gruppert disse sammen med CV, Klipsch, etc. For meg er det bare et pluss - CV er ikke akkurat mitt ideal hva gjelder høytalere

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    1,964
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av wotg

Jeg vet at dette er bra høyttalere, men ikke helt det jeg var ute etter i denne tråden. USHER D2 Det er rå høyttalere det. Er noe sånt jeg er ute etter, men det går nok ikke før jeg har fått meg eget hus.

Active
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    470
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det finnes faktisk en høyttaler som spiller i samme duren som 215, men en god smule bedre.. brodern hadde disse for en 5-6år siden, og det er det tøffeste jeg har hørt i hele mitt liv, selv parret med en Krell KAV 300i!

Vanskelig å få tak i, og får de tak i de så blir de dyre.. Kostet 28000kr nye i 96..

Peak på 1200w..

De heter Klipsch Epic CF-4 og har 2x12" + horn og er rimelig sikkert den høyttaleren fra Klipsch til hjemmebruk som spiller høyest.. Slår RF-7 med endel meter

Intermediate Audiomur sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    2,205
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssss ssssssssssss......er en lyd du kommer til å bli godt kjent med,fabian.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    87
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Han jeg er roomie med nå har CF-3 han skal selge om ikke altfor lenge.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    87
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Audiomur
    ssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssss ssssssssssss......er en lyd du kommer til å bli godt kjent med,fabian.
    Eller kanskje; piiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii iiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii iiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiip.............. ..............................

Intermediate B&W'Eier sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,323
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ICE powerne fra Midgard har en smule skarp topp syntes jeg. Da Klipsch også kan være litt skarp til tider også, så lønner det seg å ha noe som er litt mykere og mer varmt. Da blir det som nevnt Parasound A21. Jeg har sinnsvakt lyst på denne selv. En konge forsterker som spiller helt vanvittig bra på Klipsch!

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Countnico
    Han jeg er roomie med nå har CF-3 han skal selge om ikke altfor lenge.
    Sjekker du datoen på denne tråden vil du se at den er 2 år gammel ;-)
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •